Η Meta φέρεται να διαθέτει ένα νέο τμήμα που διερευνά νέα προϊόντα για την δημιουργία “πιθανών λειτουργιών επί πληρωμή” στις υπηρεσίες Facebook, Instagram και WhatsApp, σύμφωνα με ένα εσωτερικό σημείωμα που στάλθηκε στους υπαλλήλους την περασμένη εβδομάδα και αποκάλυψε το The Verge.
Το νέο τμήμα είναι η πρώτη σοβαρή απόπειρα της Meta στη δημιουργία λειτουργιών επί πληρωμή στις κύριες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες διαθέτουν δισεκατομμύρια χρήστες. Δημιουργήθηκε αφού η επιχείρηση διαφημίσεων της Meta επλήγη σοβαρά από τις αλλαγές παρακολούθησης διαφημίσεων της Apple στο iOS και μια ευρύτερη απόσυρση των δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις.
Η νέα ομάδα, που ονομάζεται New Monetization Experiences, διευθύνεται από τον Pratiti Raychoudhury, ο οποίος ήταν επικεφαλής της έρευνας της Meta.
Σε μια συνέντευξή του στο The Verge, ο αντιπρόεδρος της Meta για τη δημιουργία εσόδων που επιβλέπει το νέο τμήμα, John Hegeman, ανέφερε ότι η εταιρεία θα εξακολουθεί να είναι αφοσιωμένη στην ανάπτυξη των διαφημίσεων και ότι δεν σχεδιάζει να ζητήσει πληρωμές από τα μέλη των κοινωνικών δικτύων για να απενεργοποιήσουν τις διαφημίσεις στις εφαρμογές τους.
“Πιστεύω ότι έχουμε ευκαιρίες να δημιουργήσουμε νέους τύπους προϊόντων, χαρακτηριστικών και εμπειριών για τις οποίες οι άνθρωποι θα είναι πρόθυμοι να πληρώνουν” ανέφερε.
Αρνήθηκε όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τις λειτουργίες επί πληρωμή που εξετάζονται.
Τα έσοδα της Meta προέρχονται σχεδόν εξ ολοκλήρου από διαφημίσεις και ενώ έχει ήδη πολλές λειτουργίες επί πληρωμή στις εφαρμογές της, ο εταιρεία δεν είχε σαν προτεραιότητα τη χρέωση των χρηστών μέχρι τώρα.
Μακροπρόθεσμα, η Meta βλέπει τις λειτουργίες επί πληρωμή να γίνονται ένα πιο ουσιαστικό μέρος της επιχείρησής της. “Σε έναν χρονικό ορίζοντα πέντε ετών, πιστεύω ότι μπορεί πραγματικά να κάνουν μια πολύ σημαντική διαφορά”.
Η Meta δεν είναι η μόνη που πιέζει για περισσότερες λειτουργίες επί πληρωμή. Οι εφαρμογές κοινωνικών δικτύων στρέφονται όλο και περισσότερο σε αυτή την λύση τα τελευταία δύο χρόνια. Το TikTok ξεκίνησε να δοκιμάζει συνδρομές επί πληρωμή για δημιουργούς περιεχομένου νωρίτερα φέτος, το Twitter έχει την υπηρεσία Super Follows και η Discord βγάζει τα χρήματά του εξ ολοκλήρου από τις συνδρομές Nitro. Επιπλέον, φέτος τόσο το Telegram όσο και το Snapchat πρόσθεσαν πληρωμένες βαθμίδες που ξεκλειδώνουν επιπρόσθετες λειτουργίες.
“Προφανώς δίνουμε προσοχή σε αυτό που συμβαίνει στον κλάδο”, δήλωσε ο Hegeman. “Και νομίζω ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες που έχουν κάνει ενδιαφέροντα πράγματα σε αυτό τον χώρο και πιστεύω ότι ελπίζω να μάθουμε και να μιμηθούμε με την πάροδο του χρόνου”.