To Facebook γνωρίζει πολύ περισσότερα για την προσωπική σας ζωή από ότι πιστεύετε. Λόγω της ολοένα και πιο επιθετικής πολιτικής για την διαφήμιση που εφαρμόζει η εταιρεία, το Facebook μπορεί πια να παρακολουθεί όλο τον ιστό. Η εταιρεία συγκεντρώνει μια λίστα με προσωπικά στοιχεία για κάθε χρήστη που περιλαμβάνουν σημαντικά γεγονότα της ζωής αλλά και πληροφορίες γενικού ενδιαφέροντος.
Φυσικά όλα αυτά με την άδειά σας αφού κατά την εγγραφή σας συμφωνήσατε στους Όρους χρήσης της υπηρεσίας.
Το Facebook δημοσίευσε ένα νέο portal για ενημέρωση και εκπαίδευση των μελών του στη στοχευμένη διαφήμιση αλλά και για τις προτιμήσεις στις ρυθμίσεις των διαφημίσεων, προσπαθώντας να γίνει πιο κατανοητή η γραμμή που ακολουθεί.
Τα εργαλεία του portal αποκαλύπτουν 98 προσωπικά σημεία δεδομένων που χρησιμοποιεί το Facebook για να στοχεύσει τις διαφημίσεις της σελίδας ειδικά σε σας.
Υπάρχουν πολλά προφανή χαρακτηριστικά που γνωρίζει το Facebook για τους χρήστες του, όπως το αν παντρευτήκατε, αν μόλις επέστρεψατε από διακοπές, ή αν πρόκειται να αποκτήσετε μωρό. Τα περισσότερα από τα εν λόγω προσωπικά δεδομένα συλλέγονται όταν οι δημοσιεύετε κάτι στο Facebook ή ενημερώνετε τα προφίλ σας.
Στη συνέχεια, όμως υπάρχουν και ορισμένα πράγματα που σίγουρα δεν έχουν υποβληθεί οικειοθελώς, όπως ο αριθμός των πιστωτικών καρτών που έχετε, αν είστε επενδυτής, σε τι επενδύετε, αν υπάρχει ισορροπία στην πιστωτική σας κάρτα, αν χρησιμοποιείτε κουπόνια, και κατά πόσον είναι πιθανό να μετακινηθείτε.
Η Washington Post προσπάθησε να συλλέξει όλες τις πληροφορίες, που συγκεντρώνει το μεγαλύτεο κοινωνικό δίκτυο. Φανταστείτε τις πληροφορίες που αναγράφονται παρακάτω στα χέρια διαφημιστών. Για όσους αμφιβάλλουν για την αξία τους να υπενθυμίσουμε ότι το Facebook έχτισε μια αυτοκρατορία 355 δισεκατομμυρίων δολαρίων σχεδόν εξ ολοκλήρου από αυτές.
Ας δούμε τι γνωρίζει το Facebook για εσάς:
- Τοποθεσία
- Ηλικία
- Γενιά
- Γένος
- Γλώσσα
- Επίπεδο Εκπαίδευσης
- Πεδίο μελέτης
- Σχολείο
- Συγγένειες
- Εισοδήματα από την εργασία σας
- Ιδιοκατοίκηση και τύπος
- Τιμή σπιτιού
- Μέγεθος ακινήτου
- Τετραγωνικά του σπιτιού
- Το έτος που χτίστηκε το σπίτι
- Σύνθεση του νοικοκυριού
- Χρήστες που έχουν μια επέτειο εντός 30 ημερών
- Χρήστες που βρίσκονται μακριά από την οικογένεια ή την πατρίδα
- Χρήστες που είναι φίλοι με κάποιον που έχει μια επέτειο, παντρεύτηκε ή προσλήφθηκε, ή μετακόμισε πρόσφατα, ή έχει γενέθλια σε λίγο
- Χρήστες με σχέσεις σε μεγάλες αποστάσεις
- Χρήστες με νέες σχέσεις
- Χρήστες που έχουν νέες θέσεις εργασίας
- Χρήστες που δουλεύουν πρόσφατα
- Νιόπαντροι
- Οι χρήστες που έχουν μετακινηθεί πρόσφατα
- Οι χρήστες που έχουν τα γενέθλια τους σύντομα
- Γονείς
- Μέλλοντες γονείς
- Μητέρες, διαιρούμενες σε «είδη» (κλασικές, μοντέρνες, κλπ)
- Χρήστες που είναι πιθανό να εμπλακούν στην πολιτική
- Συντηρητικοί και φιλελεύθεροι
- Κατάσταση σχέσης
- Εργοδότης
- Βιομηχανία
- Τίτλος εργασίας
- Τύπος γραφείου
- Ενδιαφέροντα
- Χρήστες που κατέχουν μοτοσικλέτες
- Χρήστες που σχεδιάζουν να αγοράσουν αυτοκίνητο (και τι είδους / μάρκα του αυτοκινήτου, και πόσο σύντομα)
- Χρήστες που αγοράζουν εξαρτήματα αυτοκινήτων ή έχουν αγοράσει εξαρτήματα πρόσφατα
- Χρήστες οι οποίοι είναι πιθανό να χρειαστούν τμήματα ή υπηρεσίες αυτοκινήτων
- Το στυλ και η μάρκα του αυτοκινήτου που οδηγείτε
- Το έτος που αγοράσατε το αυτοκίνητο
- Ηλικία του αυτοκινήτου
- Πόσα χρήματα είναι πιθανό να ξοδέψει κάποιος για το επόμενο αυτοκίνητο
- Από που είναι πιο πιθανό να αγοράσει ο χρήστης το επόμενο αυτοκίνητο
- Πόσοι υπάλληλοι δουλεύουν στην εταιρείας σας
- Χρήστες που κατέχουν μικρές επιχειρήσεις
- Χρήστες που εργάζονται στον τομέα διαχείρισης ή είναι στελέχη
- Χρήστες που έχουν δωρίσει για φιλανθρωπικούς σκοπούς
- Λειτουργικό σύστημα
- Χρήστες που παίζουν παιχνίδια
- Χρήστες που κατέχουν μια κονσόλα παιχνιδιών
- Χρήστες που έχουν δημιουργήσει ένα συμβάν (event) στο Facebook
- Χρήστες που έχουν χρησιμοποιήσει το Facebook Payments
- Χρήστες που έχουν ξοδέψει πάνω από το μέσο όρο στο Facebook Payments
- Χρήστες που διαχειρίζονται μια σελίδα στο Facebook
- Χρήστες που έχουν ανεβάσει πρόσφατα φωτογραφίες στο Facebook
- Τον περιηγητή διαδυκτίου
- Την υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- Πρόωρη ή καθυστερημένη υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας
- Ομογενείς
- Χρήστες που ανήκουν σε μια πιστωτική ένωση, εθνική τράπεζα ή περιφερειακή τράπεζα
- Χρήστες που επενδύουν (συνολικά και ξεχωριστά ανάλογα με το είδος των επενδύσεων)
- Αριθμός των πιστωτικών καρτών
- Χρήστες που χρησιμοποιούν συχνά πιστωτικές καρτες
- Τύπος πιστωτικής κάρτας
- Χρήστες που έχουν χρεωστικές κάρτες
- Χρήστες που έχουν χρήματα στην πιστωτική κάρτα τους
- Χρήστες που ακούν ραδιόφωνο
- Προτίμηση στις τηλεοπτικές εκπομπές
- Χρήστες που χρησιμοποιούν μια κινητή συσκευή (συνολικά και ξεχωριστά ανάλογα με τη μάρκα που χρησιμοποιούν)
- Τύπος σύνδεσης στο Internet
- Χρήστες που απέκτησαν πρόσφατα smartphone ή tablet
- Χρήστες που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω ενός smartphone ή tablet
- Χρήστες που χρησιμοποιούν κουπόνια
- Τύποι αγορών οικιακής χρήσης και ειδών ένδυσης
- Ποιο μήνα του έτους πραγματοποιεί τις περισσότερες αογρές ο κάθε χρήστης.
- Χρήστες που αγοράζουν μπύρα, κρασί ή γενικά οινοπνευματώδη ποτά
- Χρήστες που αγοράζουν από παντοπωλεία (και τι είδη)
- Χρήστες που αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς
- Χρήστες που αγοράζουν τα φάρμακα για την αλλεργία, τον βήχα, φάρμακα για το κρύωμα, προϊόντα για την ανακούφιση από τον πόνο, και χρήστες που αγοράζουν υπερβολικά πολλά φάρμακα
- Χρήστες που ξοδεύουν χρήματα για προϊόντα οικιακής χρήσης
- Χρήστες που ξοδεύουν χρήματα για προϊόντα για τα παιδιά ή τα κατοικίδια ζώα
- Χρήστες που οι περισσότερες αγορές αφορούν οικιακά προϊόντα
- Χρήστες που έχουν την τάση να ψωνίζουν on-line (ή και offline)
- Τύποι εστιατόριων που αρέσουν σε κάθε χρήστη
- Τα είδη καταστημάτων που προτιμάτε
- Χρήστες που είναι «δεκτικοί» σε προσφορές από εταιρείες που προσφέρουν online ασφάλιση αυτοκινήτων, τριτοβάθμια εκπαίδευση ή υποθήκες, και προπληρωμένες χρεωστικές κάρτες ή δορυφορική τηλεόραση
- Πόσο χρόνο ζει ένας μέσος χρήστης μέσα στο σπίτι
- Χρήστες που είναι πιθανό να μετακινηθούν σύντομα
- Χρήστες που ενδιαφέρονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ποδόσφαιρο, κρίκετ Ραμαζάνι κλπ
- Χρήστες που ταξιδεύουν συχνά, για δουλειά ή για αναψυχή
- Χρήστες που μετακινούνται για να εργαστούν
- Μορφές διακοπών που κάνει κάθε χρήστης
- Χρήστες που επέστρεψαν πρόσφατα από ένα ταξίδι
- Χρήστες που χρησιμοποίησαν πρόσφατα ταξιδιωτικές εφαρμογές
- Χρήστες που μοιράζονται τον χρόνο τους για να βοηθήσουν άλλους
https://www.facebook.com/ads/about/?entry_product=ad_preferences
https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen