Το Facebook έκλεισε και έκανε μήνυση σε μία εταιρεία στις ΗΠΑ και μία στο Βιετνάμ για απάτες μέσα από την πλατφόρμα του.
Σε μία ανακοίνωσή του στο ιστότοπό του το Facebook ανακοίνωσε σήμερα ότι στην προσπάθεια τους να καταπολεμήσουν την κατάχρηση της πλατφόρμας τους, κατέθεσαν σήμερα δύο ξεχωριστές νομικές αγωγές εναντίον των απατεώνων που παραβίασαν τους Όρους και τις Πολιτικές διαφημίσεων.
Στην πρώτη περίπτωση, οι κατηγορούμενοι είναι μια εταιρεία μάρκετινγκ της Καλιφόρνια που έτρεχε μία διαφήμιση – δόλωμα και στην δεύτερη περίπτωση, οι κατηγορούμενοι είναι μια ομάδα ατόμων που βρίσκονται στο Βιετνάμ και έκλεβε τους κωδικούς των χρηστών και τους έκανε να βλέπουν μη εξουσιοδοτημένες διαφημίσεις.
Είναι ενδιαφέρον το κόλπο που κέρδιζαν χρήματα οι εταιρείες αυτές, οπότε διαβάστε παρακάτω για να μην την πάθετε και εσείς. Συγκεκριμένα:
Η πρώτη αγωγή είναι εναντίον των N&J USA Incorporated, Mohit Melwani και Vishaal Melwani, οι οποίοι έθεσαν παραπλανητικές διαφημίσεις στο Facebook που προωθούσαν την πώληση εμπορευμάτων όπως ρούχα, ρολόγια και παιχνίδια. Όταν κάποιος έκανε κλικ σε μία από αυτές τις διαφημίσεις, ανακατευθονόταν σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου τρίτων για να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Μετά την πληρωμή για ένα είδος, οι χρήστες είτε δεν έλαβαν ποτέ τίποτα ή έλαβαν προϊόντα που ήταν διαφορετικά ή χαμηλότερης ποιότητας από αυτά που είχαν διαφημιστεί.
Σε μια προσπάθεια να αποκρύψουν το σύστημα δολώματος στο Facebook, οι κατηγορούμενοι μπλόκαραν και έκρυβαν τις καταγγελίες των χρηστών και τις αρνητικές κριτικές στις σελίδες τους στο Facebook.
Η δεύτερη αγωγή είναι εναντίον τεσσάρων ατόμων που κατοικούν στο Βιετνάμ, των Thêm Hữu Nguyễn, Lê Khang, Nguyễn Quốc Bảo και Pham Hữu Dung, τα οποία χρησιμοποίησαν μια τεχνική γνωστή ως «κλοπή συνεδρίας» (session theft) ή «κλοπή cookie» (cookie theft) για να παραβιάσουν λογαριασμούς υπαλλήλων διαφημιστικών και εμπορικών πρακτορείων και στη συνέχεια έτρεχαν μη εξουσιοδοτημένες διαφημίσεις.
Οι κατηγορούμενοι παραπλανούσαν τα θύματα εγκαθιστώντας μια εφαρμογή για κινητά από το Google Play Store που ονομαζόταν παραπλανητικά “Ad Manager για το Facebook”. Αυτή η εφαρμογή, η οποία έχει αφαιρεθεί έκτοτε από το Play store, δημιουργήθηκε από τους κατηγορούμενους και ώθησε τους χρήστες να μοιραστούν τα διαπιστευτήρια σύνδεσης στο Facebook και άλλες πληροφορίες, οι οποίες στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν για πρόσβαση στους λογαριασμούς τους στο Facebook και για την προβολή διαφημίσεων.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτές οι διαφημίσεις προωθούσαν επίσης διαδικτυακές απάτες. Η ομάδα συγκέντρωσε πάνω από 36 εκατομμύρια δολάρια σε μη εξουσιοδοτημένες διαφημίσεις.