Τα έσοδα από διαφημίσεις του Facebook αυξήθηκαν περισσότερο από 45 τοις εκατό τους πρώτους τρεις μήνες του 2020, φτάνοντας τα 25,4 δισεκατομμύρια δολάρια – ή περίπου επτά φορές ότι κερδίζει το Twitter ένα ολόκληρο έτος.
Ωστόσο, η εταιρεία βλέπει ορισμένα πιθανά προβλήματα στον ορίζοντα που θα μπορούσαν να περιορίσουν την συνεχή της ανάπτυξη: οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν τις πρακτικές παρακολούθησης διαφημίσεων, αλλά και μια λειτουργία που ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα από την Apple θα μπορούσε να βλάψει την ικανότητά της να στοχεύει διαφημίσεις.
“Εξακολουθούμε να αναμένουμε αυξημένες δυσκολίες για την στόχευση διαφημίσεων το 2021 από αλλαγές στις κανονιστικές ρυθμίσεις και τις πλατφόρμες”, αναφέρει ο CFO του Facebook, Dave Wehner στην ανακοίνωση κερδών της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Ο Wehner δίνει σαν παράδειγμα το iOS 14.5, το οποίο διαθέτει μια δυνατότητα που επιτρέπει στους χρήστες iPhone και iPad να σταματήσουν εύκολα την παρακολούθηση με συγκεκριμένους τρόπους.
Το Facebook όμως πιστεύει ότι τα έσοδα του από διαφημίσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται κατά το υπόλοιπο του 2020 ακόμη και με αυτές τις αλλαγές, αλλά προβλέπει ότι θα υπάρξει μια επιβράδυνση το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι ρυθμιστικοί παράγοντες και οι αλλαγές της Apple θα διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο.
Η νέα ενημέρωση απαιτεί εφαρμογές όπως το Facebook να ζητούν προληπτικά από τους χρήστες τη συγκατάθεσή τους να παρακολουθούνται με σκοπό τη διαφήμιση.
Το Facebook και άλλες εταιρείες αναμένουν ότι πολλά άτομα θα αρνηθούν την παρακολούθηση, κάτι που θα βλάψει την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν στοχευμένες διαφημίσεις. Το Facebook ανέφερε ότι η λειτουργία είναι μια απειλή για τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε αυτές τις διαφημίσεις.
“Η τελευταία ενημέρωση της Apple απειλεί τις εξατομικευμένες διαφημίσεις στις οποίες βασίζονται εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις για να βρουν και να προσεγγίσουν πελάτες”
Σε μια ανακοίνωση προς τους επενδυτές, στελέχη του Facebook δήλωσαν ότι η εταιρεία εργάζεται για βελτιώσεις στην τεχνολογία διαφημίσεών της που θα επιτρέψουν καλύτερη στόχευση διαφημίσεων και ότι θα χρειάζονται πρόσβαση σε λιγότερα δεδομένα. Η COO του Facebook Sheryl Sandberg το χαρακτήρισε ως “αναδόμηση” της τεχνολογίας της εταιρείας.
Εν τω μεταξύ, η ομάδα προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρότεινε την απαγόρευση της στόχευσης διαφημίσεων που βασίζεται στην παρακολούθηση της web δραστηριότητας. Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες σχεδιάζουν μια σημαντική αναθεώρηση των κανονισμών για την ψηφιακή αγορά και το Facebook θα μπορούσε να βγει με λιγότερα διαθέσιμα εργαλεία για τη στόχευση διαφημίσεων σε μεμονωμένους χρήστες.
Όμως προς το παρόν, το Facebook συνεχίζει να αναπτύσσεται. Οι ημερήσιοι χρήστες σε όλα τα προϊόντα του Facebook έφτασαν τα 2,72 δισεκατομμύρια, από 2,6 δισεκατομμύρια που ήταν στο τέλος του προηγούμενου τριμήνου, ενώ οι μηνιαίοι χρήστες έφτασαν τα 3,45 δισεκατομμύρια.