“Εσωτερικά έγγραφα δείχνουν ότι το Facebook προσλαμβάνει συνεχώς υπαλλήλους για να κατασκευάσει προϊόντα που στοχεύουν παιδιά ηλικίας έως 6 ετών και να επεκτείνει τη βάση χρηστών του”, αναφέρει το NBC News. Το ειδησεογραφικό δίκτυο αναφέρεται για τους τελευταίους έξι μήνες.
“Η εταιρεία μας κάνει μια μεγάλη επένδυση…” ξεκινά ένα εσωτερικό έγγραφο του Facebook που είδε το NBC.
Ανακοινώνει ότι η εταιρεία αφιερώνει μια ομάδα “για να κάνει πιο ασφαλείς, πιο ιδιωτικές, τις εμπειρίες για τη νεολαία…”
Στη συνέχεια επισημαίνει ότι αυτό σηματοδότησε μια νέα κατεύθυνση για το Facebook, καθώς “πολλά από τα προϊόντα μας, ιστορικά δεν έχουν σχεδιαστεί για κάτω των 13.”
Πιο κάτω το έγγραφο αναφέρει ότι “Η δουλειά μας δίνει προτεραιότητα στο συμφέρον του παιδιού…”
Τα διαγράμματα απεικονίζουν προτεινόμενες νέες ηλικιακές ομάδες-στόχους, που κυμαίνονται από παιδιά 6 έως 9 ετών και 10 έως 12 ετών — μαζί με τους υπάρχοντες στόχους για τους πρώιμους εφήβους από 13 έως 15 ετών, εφήβους από 16 έως 17 ετών και ενήλικες. ..
Οι επικριτές της εταιρείας αναφέρουν ότι αυτά τα έγγραφα αποτελούν μέρος ενός μακροχρόνιου σχεδίου του Facebook που προσπαθεί να προσελκύσει νεότερους χρήστες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
“Το Facebook και το Instagram έχουν δείξει επανειλημμένα ότι δεν μπορούμε να τους εμπιστευτούμε την ευημερία των παιδιών και των εφήβων”, δήλωσε ο James Steyer, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ερευνά τη σχέση μεταξύ των παιδιών και του ψηφιακού κόσμου.
“Πρέπει να επικεντρωθούν στον καθαρισμό των υπαρχουσών πλατφορμών τους αντί να προσπαθούν να πιάσουν περισσότερα παιδιά στις εθιστικές πλατφόρμες τους σε όλο και μικρότερες ηλικίες…”
“Αυτά τα έγγραφα καθιστούν σαφές ότι αντί να προσπαθεί να κάνει τις υπάρχουσες πλατφόρμες του λιγότερο επιβλαβείς για τους εφήβους, η προτεραιότητα του Facebook είναι να παγιδεύσει μικρότερα παιδιά και να δημιουργήσει έναν αγωγό ισόβιων χρηστών προϊόντων του Facebook”, δήλωσε στο NBC News ο εκτελεστικός διευθυντής του Fairplay Josh Golin.
“Παρά τους ισχυρισμούς του Facebook ότι το κίνητρό του για το Instagram για παιδιά είναι να δημιουργήσει μια ασφαλέστερη εμπειρία για τους προ-έφηβους, είναι σαφές ότι ο πραγματικός λόγος είναι ότι η εταιρεία είναι προσηλωμένη στα παιδιά για να προωθήσει την ανάπτυξή της. Τα προϊόντα του Facebook δεν είναι ασφαλή για τα μικρότερα παιδιά και μια εταιρεία που βάζει συνεχώς πιο ψηλά τα κέρδη από την ευημερία των νέων”.