Washington: τι θα αποφασίσουν οι νομοθέτες για το Facebook;

Το Κογκρέσο των ΗΠΑ προειδοποίησε τον Mark Zuckerberg, διευθύνοντα σύμβουλο της Facebook Inc., ότι η εποχή της αυτορρύθμισης των κοινωνικών δικτύων είναι πολύ πιθανόν να περάσει ανεπιστρεπτί, μετά την διαρροή δεδομένων του χρηστών του κοινωνικού δικτύου, αλλά και την χρήση του από την Ρωσία σε εκστρατείες παραπληροφόρησης κατά την διάρκεια των προεδρικών εκλογών του 2016.

Κατά τη διάρκεια των ακροάσεων από τους γερουσιαστές των ΗΠΑ, ο Zuckerberg συμφώνησε ότι κάποια ρύθμιση είναι αναπόφευκτη, ίσως ακόμη και επιθυμητή, αν δεν θα είναι πολύ περιοριστική. Έτσι είτε συμφωνήσουν οι νομοθέτες άμεσα είτε αργότερα, μάλλον θα δούμε περιοριστικές ρυθμίσεις στις λειτουργίες και συμπεριφορές του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου.

Να αναφέρουμε ότι κάποια πιθανή κυβερνητική ρύθμιση στο Facebook θα σημάνει την αρχή μιας νέας εποχής για όλα τα κοινωνικά δίκτυα. Παρακάτω είναι μερικές από τις ιδέες που υπάρχουν (δημοσιεύτηκαν από το Bloomberg):facebook

Facebook και το παράδειγμα της Ευρώπης

Οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εταιρείες που συλλέγουν και χρησιμοποιούν δεδομένα των καταναλωτών θα εφαρμοστούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον επόμενο μήνα (General Data Protection Regulation). Ήδη μεγάλες τεχνολογικές επιχειρήσεις, όπως το Facebook, η Google και το Twitter έχουν ήδη αποφασίσει να συμμορφωθούν, με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό.

Ο Zuckerberg μάλιστα κατά την διάρκεια των ακροάσεων δήλωσε ότι το Facebook σχεδιάζει να επεκτείνει ορισμένους από αυτούς τους περιορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο κανονισμός γενικής προστασίας δεδομένων ή General Data Protection Regulation θέτει νέα πρότυπα για κάθε κάτοχο ευαίσθητων δεδομένων, από την μέχρι και τα (κυβερνητικά) συμβούλια τοπικής αυτοδιοίκησης. Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να δημοσιεύσουν σαφείς όρους και προϋποθέσεις για τους χρήστες και να έχουν από αυτούς μια “σαφή” συγκατάθεση. Οι καταναλωτές θα μπορούν να ζητήσουν την διαγραφή ορισμένων δεδομένων τους χρησιμοποιώντας το “ to be forgotten.”

Οι γερουσιαστές Amy Klobuchar (Δημοκράτης), και John Kennedy, (Ρεπουμπλικάνος), ζήτησαν η επερχόμενη ρύθμιση να ακολουθεί ορισμένους από τους κανονισμούς της ΕΕ.

Χρήση κυβερνητικού επιτηρητή-επόπτη

Ορισμένα μέλη του Κογκρέσου ανέφεραν την ιδέα να ξεκινήσει μια “υπηρεσία ψηφιακής προστασίας” που θα επιβλέπει το πώς μοιράζονται τα δεδομένα των καταναλωτών στο διαδίκτυο. Η υπηρεσία θα είχε την εξουσία να επιβάλει πρόστιμα στις εταιρείες για παραβιάσεις δεδομένων και να ορίζει κανονισμούς για το ποιες εταιρείες συλλογής δεδομένων μπορούν να συλλέξουν δεδομένα και πώς μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν. Όταν ο Δημοκράτης Raul Ruiz, πρότεινε την ιδέα στον Zuckerberg, ο Διευθύνων Σύμβουλος δήλωσε ότι η ιδέα “αξίζει προσοχής”, κάτι που μπορούμε να το μεταφράσουμε και σαν: OK πάμε στην επόμενη ερώτηση.

Διαφανείς διαφημίσεις στο διαδίκτυο

Το Facebook και το Twitter υποστηρίζουν τον νόμο για τις “έντιμες διαφημίσεις”, μια νομοθεσία που προτάθηκε στη Γερουσία από τους Δημοκρατικούς Klobuchar, Mark Warner και John McCain.
Ο νόμος θα προσθέσει στις πολιτικές διαφημίσεις του τις απαιτήσεις που ισχύουν σήμερα στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο: Θα πρέπει να είναι γνωστός ο χορηγός της διαφήμισης, και όχι όπως επισημαίνουν οι επικριτές, να μην υπάρχει καμία ένδειξη για το ποιος είναι στην πραγματικότητα.
Το Facebook έχει ήδη ανακοινώσει αλλαγές στις διαφημιστικές πολιτικές του, που θα δυσκολεύουν επίδοξα troll και πράκτορες ξένων κυβερνήσεων.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εκλογών ζητάει επίσης την γνωστοποίηση των χορηγών των online διαφημίσεων.

Το Δικαίωμα της Προτίμησης

Το Illinois διαθέτει τον μοναδικό νόμο στη χώρα που δίνει στους χρήστες το δικαίωμα για νομικές ενέργειες όταν μια δεν προστατεύει τα δεδομένα τους όπως ισχυρίζεται. Είναι ο μοναδικός νόμος που μπορεί να επικαλεστεί για κάποια κατά του Facebook για κάθε περίπτωση στην οποία η εικόνα ενός χρήστη έχει χρησιμοποιηθεί χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Ιστοσελίδες υπεύθυνες για το περιεχόμενό τους

Ο Trump στις 11 Απριλίου υπέγραψε ένα νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της σεξουαλικής διακίνησης στο διαδίκτυο, το οποίο καθιστά τους ιστότοπους υπεύθυνους, αν διευκολύνουν εν γνώσει τους τέτοια εγκλήματα. Το μέτρο είναι ένα πρώτο βήμα για την ανάληψη ευθύνης από εταιρείες του διαδικτύου για το περιεχόμενο των ιστοσελίδων τους. Υποστηρίζεται από το Facebook και την Internet Association, μια εμπορική ομάδα που αποτελούν οι Facebook, Alphabet Inc. της Google και η Twitter Inc.
Ωστόσο, αρκετές εταιρείες τεχνολογίας και εμπορικές ομάδες ανησυχούν για το ότι ο νόμος θα βλάψει την καινοτομία και ότι θα υπάρχουν συχνές παρενοχλήσεις για τρίτους που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους. Ο νόμος θα μπορούσε επίσης να αποτελεί και ένα προάγγελο για την καταπολέμηση άλλων online παράνομων δραστηριοτήτων, όπως το εμπόριο ναρκωτικών.

Διάσπαση των μεγάλων εταιρειών

Κάποιοι νομοθέτες έχουν αρχίσει να μιλάνε για τη συγκράτηση του μεγέθους των τεράστιων τεχνολογικών εταιρειών. Η 20ετής πείρα σε υποθέσεις μονοπωλίου στις ΗΠΑ οδήγησε τους οικονομολόγους και ορισμένους εμπειρογνώμονες τεχνολογίας να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η επιβολή της νομοθεσίας είναι υπερβολικά δειλή, με αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα.

Το Facebook και η Google ελέγχουν περισσότερες από τις μισές διαφημίσεις της κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ. Το μερίδιο της Facebook στην κίνηση κοινωνικών μέσων από κινητές συσκευές, μαζί με τις υπηρεσίες WhatsApp, Messenger και Instagram, φτάνει περίπου το 75%.

Ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Lindsey Graham, ρώτησε τον Zuckerberg κατά την ακρόαση αν η εταιρεία του έχει ανταγωνιστές. “Δεν νομίζεις ότι είναι μονοπώλιο;” ρώτησε ο Graham. “Σίγουρα δεν νομίζω ότι είναι”, απάντησε ο Zuckerberg.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).