Η Fujitsu ζήτησε συγγνώμη για τον ρόλο της στο σκάνδαλο των βρετανικών ταχυδρομείων, αναγνωρίζοντας ότι το λογιστικό λογισμικό της και τα σφάλματα που περιείχε συνέβαλε στις άδικες διώξεις εκατοντάδων ταχυδρομικών υπαλλήλων.
“Η Fujitsu θα ήθελε να ζητήσει συγγνώμη για αυτή την αποτρόπαια δικαστική αδικία”, δήλωσε ο Paul Patterson, συν-διευθύνων σύμβουλος του ευρωπαϊκού τμήματος της Fujitsu, σε μια ακρόαση που πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή Επιχειρήσεων και Εμπορίου του βρετανικού κοινοβουλίου (UK Parliament’s Business and Trade Committee).
“Είχαμε εμπλακεί από την αρχή. Υπήρχαν σφάλματα στο σύστημα και όντως βοηθήσαμε στη δίωξη των υποδιευθυντών του ταχυδρομείου. Για αυτό λυπούμαστε πραγματικά.”
Η ακρόαση της επιτροπής επικεντρώθηκε στην πιθανή αποζημίωση για τα θύματα αυτού που αποκαλείται “η χειρότερη δικαστική αδικία στη βρετανική ιστορία”.
Ο Patterson ανέφερε ότι η Fujitsu έχει “ηθική υποχρέωση” να συνεισφέρει στην αποζημίωση των θυμάτων.
Μια αναφορά του BBC εξηγεί ότι μεταξύ του 1999 και 2015, “περισσότεροι από 900 ταχυδρόμοι διώχθηκαν για κλοπή και ψευδή λογιστικά στοιχεία αφού έλειπαν χρήματα από τα υποκαταστήματά τους. Όμως οι συγκεκριμένες διώξεις βασιζόταν σε στοιχεία που έδινε το ελαττωματικό λογισμικό Horizon.
Πολλοί ταχυδρόμοι πήγαν άδικα στη φυλακή, ενώ πολλοί από αυτούς καταστράφηκαν οικονομικά. Κάποιοι άλλοι πέθαναν από τότε χωρίς να δικαιωθούν.