Για χρόνια η Google δημοσίευε την επιστημονική της έρευνα, κάτι που βοήθησε σημαντικά τους ανταγωνιστές της. Τώρα όμως έχει μπει σε αμυντική λειτουργία.
Τον Φεβρουάριο, ο Jeff Dean, ο επί χρόνια επικεφαλής στο τμήμα τεχνητής νοημοσύνης της Google, ανακοίνωσε μια εκπληκτική αλλαγή πολιτικής στο προσωπικό του:
Θα έπρεπε να σταματήσουν να μοιράζονται τη δουλειά τους με τον έξω κόσμο.
Για χρόνια Jeff Dean διηύθυνε το τμήμα του σαν πανεπιστήμιο, ενθαρρύνοντας τους ερευνητές να δημοσιεύουν τις ακαδημαϊκές τους εργασίες. Έτσι διέθεσαν σχεδόν 500 μελέτες από το 2019, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Google Research.
Όμως η κυκλοφορία του πρωτοποριακού ChatGPT της OpenAI άλλαξε τα πράγματα. Η νεοφυής επιχείρηση από το Σαν Φρανσίσκο συμβαδίζει με την Google διαβάζοντας τις επιστημονικές εργασίες της ομάδας του, ανέφερε ο Dean στην τριμηνιαία συνάντηση για το ερευνητικό τμήμα της εταιρείας. Πράγματι, οι transformers για παράδειγμα είναι θεμελιώδες μέρος της τελευταίας τεχνολογίας AI και το T στο ChatGPT (Chat Generative Pre-trained Transformer), προήλθαν από μια μελέτη της Google.
Τα πράγματα έπρεπε να αλλάξουν. Για αυτό η Google στο εξής θα εκμεταλλεύεται τις δικές της ανακαλύψεις τεχνητής νοημοσύνης και θα μοιράζεται τις μελέτες της μόνο αφού μετατρέψει την εργαστηριακή εργασία σε προϊόντα, όπως ανέφερε ο Dean.
Η αλλαγή πολιτικής είναι μέρος μιας μεγαλύτερης αλλαγής στο εσωτερικό της Google. που Θεωρούνταν από καιρό ο ηγέτης στην τεχνητή νοημοσύνη. Η εταιρεία μπήκε σε αμυντική λειτουργία – πρώτα για να αποκρούσει ένα σωρό εύστροφους ανταγωνιστές τεχνητής νοημοσύνης αλλά και για να προστατέψει την μηχανή αναζήτησης, την τιμή της μετοχής και, ενδεχομένως, το μέλλον της, που όπως αναφέρουν τα στελέχη της είναι συνυφασμένο με την τεχνητή νοημοσύνη.
Σε op-eds, podcast και τηλεοπτικές εμφανίσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, αναφέρει ότι θα πρέπει να προσέχουμε με την τεχνητή νοημοσύνη.
“Σε κοινωνική κλίμακα, μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά“, προειδοποίησε στο “60 Minutes” τον Απρίλιο, περιγράφοντας πώς η τεχνολογία θα μπορούσε να επιταχύνει τη δημιουργία ψεύτικων εικόνων και βίντεο. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, η Google (όπως και η Microsoft) δεν φαίνεται να προσέχει και τόσο, με στόχο να λανσάρει αρκετά γρήγορα νέα προϊόντα.