Η Google κράτησε την υπόσχεσή της να μπλοκάρει την ικανότητα για auto-play του Adobe Flash στο Chrome. Η εταιρεία αναφέρει ότι από την 1η Σεπτεμβρίου του 2015 θα παγώνει ουσιαστικά πολλές διαφημίσεις που χρησιμοποιούν Flash.
Ωστόσο αφήνει την δυνατότητα δεξί κλικ πάνω στο προστατευτικό πλαίσιο που θα εμφανίζεται για την επιλογή “Εκτέλεση” αν θέλετε να ξεπαγώσετε μια διαφήμιση. Διαφορετικά, όλα τα αρχεία Flash θα παραμένουν σε αναστολή μέσα σε ένα γκρι πλαίσιο.
Ήδη από τον Ιούνιο, η Google προειδοποίησε ότι, σε συνεργασία με την Adobe, θα αλλάξει τον τρόπο που τα δεδομένα με Flash παρουσιάζονται στις ιστοσελίδες.
Βασικά, το πιο “ουσιώδες” περιεχόμενο Flash (όπως τα web video players) θα επιτρέπονται να εκτελούνται αυτόματα, ενώ οι μη-ουσιαστικό περιεχόμενο με Flash, όπως οι διαφημίσεις, θα διακόπτονται αυτόματα.
Το σκεπτικό της Google για την κίνηση αυτή, σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στην απόδοση και στην ασφάλεια, προφανώς.
Η εταιρεία αφενός ανησυχεί ότι αν τρέχουν ταυτόχρονα πολλά αρχεία Flash σε μια ιστοσελίδα, η απόδοση του Chrome πέφτει, όπως πέφτει και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε φορητούς υπολογιστές και tablets που τρέχουν το Flash plugin.
Από την άλλη η κίνηση αυτή θα βοηθήσει στον περιορισμό της εξάπλωσης κακόβουλου λογισμικού μέσω κακόβουλων αρχείων Flash, ιδιαίτερα με τις περίεργες διαφημίσεις που έχουν εμφανιστεί τελευταία.
Η Google δήλωσε στους διαφημιζόμενους, οι οποίοι ανησυχούν για την εμφάνιση των διαφημίσεών τους ότι θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο μετατροπής των αρχείων με Flash σε HTML5. Σύμφωνα με την εταιρεία, “οι διαφημίσεις Flash που έχουν ανεβάσει στο AdWords της Google μετατρέπονται αυτόματα σε HTML5.”