Customer Match: Η Google ανακοίνωσε την διάθεση ενός νέου εργαλείου στο επίσημο blog του Adwords που επιτρέπει στις εταιρείες να στοχεύουν τους χρήστες με βάση τις διευθύνσεις των e-mail τους.
Το νέο σύστημα, ονομάζεται Customer Match, και λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο.
Οι εταιρείες ανεβάζουν στο διαδίκτυο τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θέλουν να στοχεύσουν με τις Google διαφημίσεις τους. Για παράδειγμα, μπορούν να ανεβάσουν emails από ένα μέρος της πελατειακής τους βάσης.
Έτσι οι εταιρείες μπορούν να αποκτήσουν νέες δυνατότητες ακριβής στόχευσης με την προϋπόθεση ότι τα emails.
Η Google αναφέρει ότι η αντιστοίχιση πραγματοποιείται με “ασφάλεια για την ιδιωτική ζωή”, αλλά δεν εξηγεί τι σημαίνει αυτό, και πως μπορεί να σερβίρει προσωπικά στοχευμένες διαφημίσεις χωρίς να παραβιάζει την ιδιωτική ζωή, αυτού που τις λαμβάνει.
Το νέο χαρακτηριστικό Customer Match, αν δεν το έχετε ήδη καταλάβει θα επιτρέπει στις εταιρίες να στοχεύουν νέους πελάτες, αρκεί να βρίσκουν emails που δεν έχουν. Αυτό σημαίνει ότι το νέο χαρακτηριστικό δίνει κίνητρα παράνομης εμπορίας διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Ή ακόμα χειρότερα σκεφτείτε τι υλικό για νέο πελατολόγιο μπορεί να βρει μια εταιρεία από emails που διέρρευσαν μετά από κάποιο hack.
Να αναφέρουμε ότι αυτή τη φορά η Google δεν πρωτοπορεί. Δεν είναι η μόνη εταιρεία που δίνει στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν χρήστες με τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου.
Το Facebook και το Twitter κάνουν το ίδιο, αλλά περιορίζουν τους διαφημιζόμενους μόνο σε ένα μόνο προϊόν, ενώ η Google προσφέρει το νέο διαφημιστικό πρόγραμμα σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες.
Η εταιρεία δίνει την δυνατότητα opt-out από τις στοχευμένες διαφημίσεις από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι σταματάει να παρακολουθεί τα ενδιαφέροντά σας ή ότι δεν μπορεί να κάνει την ταυτοποίηση με την ηλεκτρονική σας ταυτότητα, αφού για να δείτε το Gmail σας θα πρέπει να είστε συνδεδεμένοι.
Βέβαια για το χαρακτηριστικό που περιγράψαμε παραπάνω ο αποκλεισμός των στοχευμένων διαφημίσεων θα είναι πολύ πιο δύσκολος.
Για να δούμε πως θα αντιδράσουν οι ομάδες περιφρούρησης της ιδιωτικής ζωής….