Η Google είναι πεπεισμένη από την αναμενόμενη επέλαση της τεχνητής νοημοσύνης και εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει οικονομικές χρεώσεις στην αναζήτηση (Search) που εσωκλείει χρήση της AI.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η εταιρεία Google εξετάζει αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο της Αναζήτησης με το ενδεχόμενο να προσφέρει νέα “premium” προγράμματά που θα βασίζονται στη τεχνητή νοημοσύνη και θα δίνουν καλύτερα αποτελέσματα στις Αναζητήσεις σας.
Θα είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία θα απαιτεί χρηματικό πόσο ως συνδρομή για ένα από τα βασικά της προϊόντα, που μαζί με το Gmail αποτελεί σημαία της δωρεάν επιχειρηματικότητά της.
Από την άλλη δείχνει ότι αναμένει πολλές αλλαγές από την ευρεία χρήση της τεχνητής νοημοσύνης καθώς η ύπαρξη του ChatGPT πιθανολογεί ότι θα αλλάξει τον γενικό τρόπο αναζήτησης πληροφοριών.
Έτσι, η Google εξετάζει την πιθανότητα να προσθέσει ορισμένα χαρακτηριστικά στην υπηρεσία της Αναζήτησης, όπως την χρήση AI, και αυτή η δυνατότητα να παρέχεται μόνο σε premium συνδρομητικές υπηρεσίες της, οι οποίες προσφέρουν ήδη πρόσβαση στο AI Gemini του Gmail και στα Docs.
Η κλασσική μηχανή αναζήτησης της Google, έτσι όπως την ξέρουμε σήμερα θα παραμείνει δωρεάν, ενώ οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται μαζί με τα αποτελέσματα αναζήτησης ακόμη και για τους συνδρομητές, αφού αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της.
Όμως τίποτα δεν διαρκεί για πάντα και η εταιρεία αναμένει μείωση των αποδοχών της καθώς το ChatGPT της OpenAI μπορεί πλέον να δώσει γρήγορες και πλήρεις απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις, απειλώντας να καταστήσει περιττή τη λίστα συνδέσμων μιας παραδοσιακής μηχανής αναζήτησης και τις προσοδοφόρες διαφημίσεις που εμφανίζονται δίπλα τους.
Τις “σκέψεις” αυτές ενημερώνουν τρία άτομα που έχουν γνώση των σχεδίων της και μας πληροφορούν ότι αυτή την στιγμή οι μηχανικοί της εταιρείας επεξεργάζονται την τεχνολογία που απαιτείται για την ανάπτυξη της υπηρεσίας, αν και τα στελέχη δεν έχουν ακόμη λάβει οριστική απόφαση για το αν ή πότε θα την λανσάρουν.
Για την ιστορία η Google έχει αρχίσει να δοκιμάζει πειραματικά την τεχνητή νοημοσύνη από τον περασμένο Μάιο, παρουσιάζοντας πιο λεπτομερείς απαντήσεις σε ερωτήματα στην υπηρεσία της Αναζήτησης (Search) σε επιλεγμένους χρήστες, όμως η όλη διαδικασία είναι πιο δαπανηρή για αυτήν, λόγω του ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη (Search Generative Experience) καταναλώνει πολύ περισσότερους υπολογιστικούς πόρους.
Στο χώρο της Αναζήτησης με την βοήθεια της AI έχει μπει και η Microsoft, η οποία έχει μια εκτεταμένη συνεργασία με την OpenAI, και εγκαινίασε μια βελτιωμένη αναζήτηση με GPT και ένα chatbot, που ονομάζεται Copilot, και ελπίζει ότι η μηχανή αναζήτησης της Bing θα πάρει επιτέλους μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.
Προς το παρόν, το Bing με τα νέα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης του υπολείπεται σε δημοτικότητα κατά πολύ της Google, αλλά οι εταιρείες “βλέπουν” πολύ πιο μπροστά από όλους εμάς και “γνωρίζουν” τι θα συμβεί στο μέλλον.