Η Google δημοσίευσε μια λίστα με αλλαγές σε ορισμένα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της που σχεδιάζει να κυκλοφορήσει πριν από τις 6 Μαρτίου 2024 σε χρήστες της ΕΕ.
Εταιρείες όπως η Google αντιδρούν στο νέο νόμο για τις ψηφιακές αγορές, ο οποίος στοχεύει να κάνει τις ψηφιακές αγορές πιο δίκαιες και πιο ανοιχτές. Η ΕΕ προσδιόρισε πολλές μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες σαν gatekeepers και έχει δημιουργήσει ένα κατάλογο υποχρεώσεων για αυτές.
Οι Gatekeepers ή ρυθμιστές πρόσβασης, για παράδειγμα, δεν μπορούν να εμποδίσουν την αφαίρεση των προεγκατεστημένων εφαρμογών στα συστήματά τους ή να παρακολουθούν τους τελικούς χρήστες εκτός των βασικών τους πλατφορμών χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη.
Η Google παραθέτει τέσσερις αλλαγές που έρχονται στις υπηρεσίες της στο ιστολόγιο The Keyword σαν άμεση αντίδραση στον νόμο για τις ψηφιακές αγορές.
Η εταιρεία αναφέρει:
Πρόσθετες συναινέσεις για συνδεδεμένες υπηρεσίες: Αυτήν τη στιγμή μοιραζόμαστε δεδομένα σε ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες της Google για συγκεκριμένους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της εξατομίκευσης του περιεχομένου και των διαφημίσεών σας, ανάλογα με τις ρυθμίσεις σας.
Τις επόμενες εβδομάδες, θα παρουσιάσουμε στους ευρωπαίους χρήστες ένα πρόσθετο banner συναίνεσης για να τους ρωτήσουμε εάν ορισμένες υπηρεσίες μπορούν να συνεχίσουν να μοιράζονται δεδομένα για αυτούς τους σκοπούς.
Εάν οι υπηρεσίες δεν είναι συνδεδεμένες (σ.σ.: δεν χρησιμοποιούνται από τον χρήστη), ορισμένες λειτουργίες ενδέχεται να είναι περιορισμένες ή μη διαθέσιμες. Οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν τις επιλογές τους ανά πάσα στιγμή από τις ρυθμίσεις του Λογαριασμού τους στην Google.
Αλλαγές στα αποτελέσματα αναζήτησης: Όταν ψάχνετε για κάτι σαν ξενοδοχείο ή κάτι για αγορά, συχνά εμφανίζουμε πληροφορίες για να σας βοηθήσουμε να βρείτε αυτό που χρειάζεστε, όπως φωτογραφίες και τιμές, ως μέρος των αποτελεσμάτων μας.
Μερικές φορές αυτό μπορεί να είναι μέρος ενός αποτελέσματος για μια μεμονωμένη επιχείρηση, όπως ένα ξενοδοχείο ή εστιατόριο, ή μερικές φορές μπορεί να είναι μια επιλεγμένη ομάδα σχετικών αποτελεσμάτων.
Τις επόμενες εβδομάδες στην Ευρώπη, θα επεκτείνουμε τις δοκιμές μας για έναν αριθμό αλλαγών στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Θα εισαγάγουμε αποκλειστικές ενότητες που περιλαμβάνουν μια ομάδα συνδέσμων προς ιστότοπους σύγκρισης από ολόκληρο τον ιστό και συντομεύσεις ερωτημάτων στο επάνω μέρος της σελίδας αναζήτησης για να βοηθήσουμε τους χρήστες να βελτιώσουν την αναζήτησή τους, μεταξύ άλλων εστιάζοντας τα αποτελέσματα μόνο σε ιστότοπους σύγκρισης.
Για κατηγορίες όπως ξενοδοχεία, θα αρχίσουμε επίσης να δοκιμάζουμε έναν ειδικό χώρο για ιστότοπους σύγκρισης και άμεσους προμηθευτές για να εμφανίζουμε πιο λεπτομερή μεμονωμένα αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων εικόνων, αξιολογήσεων με αστέρια και άλλα.
Αυτές οι αλλαγές θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατάργηση ορισμένων λειτουργιών από τη σελίδα αναζήτησης, όπως η ενότητα Google Flights.
Οθόνες επιλογής: Όταν χρησιμοποιείτε ένα τηλέφωνο Android, μπορείτε εύκολα να αλλάξετε την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης ή το πρόγραμμα περιήγησής σας.
Σύμφωνα με τον DMA, εμείς και άλλες καθορισμένες εταιρείες θα πρέπει να εμφανίσουμε πρόσθετες οθόνες επιλογής. Μπορεί να αρχίσετε να τις βλέπετε σε τηλέφωνα Android καθώς ρυθμίζετε μια συσκευή και στην εφαρμογή σας Chrome σε επιτραπέζιους υπολογιστές και συσκευές iOS.
Φορητότητα δεδομένων: Για πάνω από μια δεκαετία προσφέρουμε στους χρήστες τη δυνατότητα λήψης ή μεταφοράς αντιγράφου των δεδομένων τους από περισσότερα από 80 προϊόντα Google.
Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε το Google Takeout, το Data Transfer Initiative και την φορητότητα δεδομένων ευρύτερα. Για να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις σχετικά με τη μεταφορά των δεδομένων σας σε μια εφαρμογή ή υπηρεσία τρίτου μέρους, σύντομα θα δοκιμάσουμε και ένα API φορητότητας δεδομένων για προγραμματιστές.
Ποιοι είναι οι ρυθμιστές πρόσβασης;
Η πράξη για τις ψηφιακές αγορές θεσπίζει ένα σύνολο αυστηρά καθορισμένων αντικειμενικών κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό μιας μεγάλης διαδικτυακής πλατφόρμας ως ρυθμιστή πρόσβασης. Με τον τρόπο αυτό, η πράξη για τις ψηφιακές αγορές μπορεί και εστιάζει στην επίλυση του προβλήματος αναφορικά με τις μεγάλες, συστημικές διαδικτυακές πλατφόρμες.
Τα εν λόγω κριτήρια πληρούνται εάν μια εταιρεία:
- διαθέτει ισχυρή οικονομική θέση, σημαντικό αντίκτυπο στην εσωτερική αγορά και δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες της ΕΕ
- διαθέτει ισχυρή θέση διαμεσολάβησης, δηλαδή συνδέει μεγάλη βάση χρηστών με μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων
- κατέχει (ή πρόκειται να αποκτήσει) παγιωμένη και σταθερή θέση στην αγορά, που σημαίνει ότι παραμένει σταθερή σε βάθος χρόνου εάν η εταιρεία πληρούσε τα δύο παραπάνω κριτήρια και τα τρία τελευταία οικονομικά έτη.
I Love Google