Η Google φέρεται να δοκιμάζει ένα εργαλείο AI που μπορεί να δημιουργήσει άρθρα ειδήσεων. Το εργαλείο, που ονομάζεται Genesis, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και μπορεί ενδεχομένως να φέρει επανάσταση στον τρόπο παραγωγής ειδήσεων.
Το Genesis χρησιμοποιεί “λεπτομέρειες των τρεχόντων γεγονότων” και άλλες πληροφορίες για τη δημιουργία ειδήσεων. Οι δημοσιογράφοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το Genesis για να τους βοηθήσουν να γράφουν άρθρα, αφήνοντάς τους να επικεντρωθούν σε άλλες εργασίες, όπως η αναφορά και η επεξεργασία.
Σύμφωνα με μια δημοσίευση των NY Times, η Google έχει προωθήσει το Genesis σε αρκετούς σημαντικούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των New York Times, Wall Street Journal και Washington Post. Λέγεται ότι το Genesis θα μπορούσε να παράγει «υψηλής ποιότητας, πραγματολογικά άρθρα ειδήσεων» με ένα ελάχιστο του κόστους της παραδοσιακής δημοσιογραφίας.
Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημοσιογραφία. Μερικοί ανησυχούν για το ότι το Genesis θα μπορούσε να οδηγήσει στην αυτοματοποίηση των θέσεων εργασίας στη δημοσιογραφία και ότι θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη διάδοση παραπληροφόρησης.
Η Google από την άλλη φημολογείται ότι δεσμεύεται να χρησιμοποιεί υπεύθυνα το Genesis. Το Genesis θα χρησιμοποιηθεί για να συμπληρώσει, και όχι για να αντικαταστήσει, το ανθρώπινο δυναμικό.
Πραγματικά ζούμε σε μια μετάβαση εποχής. Η τεχνητή νοημοσύνη θα αρχίσει πολύ σύντομα να μας “εξυπηρετεί” με ότι σημαίνει αυτό. Θα μας σερβίρει νέα που επιλέγουν οι αλγόριθμοι της Google, ή κάθε μεγάλης τεχνολογικής εταιρείας. Εμείς απλά θα πρέπει να εμπιστευτούμε την καλή τους διάθεση, και την δέσμευση απέναντι στο κοινό τους.
Ναι η διάθεση μιας πληροφορίας μέσω των media μπορεί να εξαρτηθεί από την διάθεση, τον κομματικό προσανατολισμό, και από την οικονομική κατάσταση του δημοσιογράφου, το έχουμε δει να συμβαίνει.
Αυτό που δεν έχουμε δει αλλά μπορούμε εύκολα να φανταστούμε από το ιστορικό των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών (βλέπε Google και Facebook) είναι ότι χρησιμοποιούν το πελάτη σαν προϊόν και στην συγκεκριμένη περίπτωση σαν προϊόν που καταναλώνει ειδήσεις….