Η Google ανακοίνωσε με μια δημοσίευση του Bradley Horowitz στο Google plus την ανάπτυξη των υπηρεσιών Streams και Photos σε αυτόνομα προϊόντα, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Ο Horowitz δεν αναφέρει πουθενά το Google+ στη δημοσίευση του, αλλά λαμβάνοντας υπόψη ότι και τα δύο αυτά προϊόντα αποτελούν μεγάλο μέρος της εμπειρίας του χρήστη στο δίκτυο του Google+ δίκτυο, ο διαχωρισμός τους φαίνεται λίγο ύποπτος και δημιουργεί ερωτήματα.
Η Google έχει ήδη δώσει πολλά στοιχεία που δείχνουν προς τη διάλυση του κοινωνικού δικτύου της. Ειδικά κατά τους τελευταίους 18 μήνες.
Ας αρχίσουμε από την υποχρεωτική εγγραφή στο Google plus κατά την εγγραφή σε νέες υπηρεσίες της Google. Παλαιότερα αν κάποιος έκανε έναν λογαριασμό την Google, υποχρεωτικά υπήρχε και ένας λογαριασμός στο Google+, κάτι που δεν ισχύει πλέον.
Μετά την αποχώρηση του Vic Gundotra, δημιουργό του κοινωνικού δικτύου, η εταιρεία άρχισε να μετακινεί την ομάδα του Google+ στην ομάδα ανάπτυξης του Android.
Μετά ήρθε ο θάνατος του Authorship (οι διαχειριστές media γνωρίζουν).
Ακόμα κι έτσι, το Google+ συνέχισε την ανάπτυξη ορισμένων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, δεν έχει πολύ καιρό που τα +Post ads έγιναν διαθέσιμα σε όλους τους διαφημιζόμενους.
Ίσως η Google ελπίζει ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το Google plus για διαφημιστικούς σκοπούς. Φαίνεται όμως γελοίο, για ένα κοινωνικό δίκτυο, που τα μέλη του δεν είναι και τόσο φανατικά. Άραγε αξίζει τον κόπο να μείνουν οι επιχειρήσεις;
Σίγουρα το Google+ δεν απέκτησε ποτέ την κοινωνική δέσμευση και τη δραστηριότητα που απολαμβάνει το Facebook.
Αν από το δίκτυο πάρουμε τώρα τις υπηρεσίες Streams και Photos, δεν έχουν μείνει και πολλά που θα τραβούν το ενδιαφέρον των χρηστών. Η υπηρεσία Hangouts ήδη έγινε αυτόνομη εφαρμογή το φθινόπωρο. Με την τελευταία αυτή ανακοίνωση, είναι ξεκάθαρο ότι η Google μάλλον έχει εγκαταλείψει το σχέδιό της για την ανάπτυξη ενός κοινωνικού δικτύου που θα ανταγωνιστεί το Facebook.
Το Google Plus μάλλον θα ενταχθεί στη σειρά με τα προϊόντα που έχει σταματήσει η Google. Έχουμε ήδη πει αντίο στο Aardvark, το Google Buzz, Labs, Google Answers, πρόσφατα στο Google Code και σε άλλα.
Τα σχέδια της εταιρείας για ένα κοινωνικό δίκτυο της εμβέλειας του Facebook φαίνεται να ξεθώριασαν. Το Hangouts, δεν είναι αναπόσπαστο κομμάτι ή αποκλειστικό μόνο για το κοινωνικό δίκτυο πια. Ίσως το να χτυπήσουν το Facebook, ήταν μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες τους μέχρι σήμερα. Η ιδέα δεν ήταν κακή και δεν μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς για την προσπάθεια.