Σε ηλικία 26 ετών ο Greg Marra είναι ένα από τα πρόσωπα με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, σύμφωνα με τους New York Times.
Τι κάνει; Πιλοτάρει τον αλγόριθμο που επιλέγει τα άρθρα που έχουν δημοσιευτεί στο facebook και αποφασίζει για την τύχη τους.
Όλα άρχισαν όταν το 2012 ο Greg Marra ανέβασε στο twitter ένα ψεύτικο προφίλ αυτόματο, το @Trackgirl, που ήταν η ιδανική φίλη των ανθρώπων που λατρεύουν το τζόκινγκ. Αυτή η γυναίκα αλλελεπιδρούσε με τους φίλους της στο ίντερνετ, ανέβασε ποστ και σχολίαζε τα γεγονότα που είχαν να κάνουν με το τζόκινγκ. Γρήγορα απέκτησε followers αλλά όλοι αυτοί αγνοούσαν ότι πρόκειται στην πραγματικότητα για ένα ρομπότ.
Αυτή η εμπειρία έκανε τον Greg Marra διάσημο μέσα από ένα άρθρο στο περιοδικό Wired το οποίο είναι πολύ έγκυρο στις ΗΠΑ για θέματα τεχνολογίας. Αμέσως, αυτό το νεαρό αγόρι, το οποίο δούλευε στην Google, έχει πάθος με τα ρομπότ και δηλώνει ότι του αρέσει να δημιουργεί πράγματα που ζωντανεύουν από μόνα τους, προσελήφθη από τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ στο facebook.
Αποφασίζει για τα άρθρα που διαβάζουμε
Ένα μήνα αργότερα αυτός ο πτυχιούχος του Olin College, μιας διάσημης σχολής μηχανικών κοντά στη Βοστόνη από όπου κατάγεται έγινε επικεφαλής προϊόντων newsfeed της Facebook. Η δουλειά του; Να εργάζεται πάνω στον αλγόριθμο που αποφασίζει ποια άρθρα θα βρίσκονται ψηλά στην επικαιρότητα.
Αν ο καθένας από μας έχει πρόσβαση σε χιλιάδες ποστ στο facebook καθημερινά, το ίδιο το facebook του προτείνει περίπου 300, τα οποία είναι ταξινομημένα σε κάποια σειρά. Σε ηλικία 26 ετών ο Greg Marra έχει στα χέρια του τη δυνατότητα να αλλάξει αυτό που βλέπουν στη σελίδα τους τα περίπου 1,3 δις μέλη του facebook. Αυτό τον κάνει έναν από τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή, σύμφωνα με τους New York Times.
Εχει τρομερή επιρροή ειδικά στην Αμερική, όπου το 20% της κυκλοφορίας των ενημερωτικών σάιτ προέρχεται από το facebook, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας SimpleReach. Αυτή τη στιγμή το 30% των ενήλικων αμερικανών χρησιμοποιούν το facebook για να ενημερωθούν σε θέματα επικαιρότητας.
Ετσι το facebook έγινε μια από τις κεντρικές πύλες ειδήσεων
Τα αμερικανικά μίντια εξαρτώνται λοιπόν όλο και περισσότερο από τον αλγόριθμο του Greg Marra, τόσο για την επισκεψιμότητα όσο και για τα έσοδα. «Πριν από 15 χρόνια η Google άλλαξε τη δημοσιογραφία εισάγοντας την τεχνική του refercement. Σήμερα, είναι οι παράμετροι του facebook που αλλάζουν πάλι τη δημοσιογραφία. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι το facebook μας επέτρεψε να κερδίσουμε τρομερή επισκεψιμότητα και να προσεγγίσουμε αναγνώστες που δεν θα μπορούσαμε αλλιώς να προσεγγίσουμε» αναφέρει ο Justin Green, ειδικός στα social media για την εφημερίδα Washington Examiner.