Στις αρχές Νοεμβρίου στα social media κυκλοφορούσε ένα hashtag το #irunmarathon που προσπαθούσε να γίνει trend. Σύμφωνα με μια πιασάρικη εικόνα που συνόδευε τη δημοσίευση, η Εθνική Τράπεζα θα έδινε 0,5 ευρώ για κάθε tweet ή share, που συμπεριλαμβάνει το hashtag. Το συνολικό ποσό δε, θα δινόταν στο κέντρο ειδικής φροντίδας παιδιών του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά.
Μόνο που τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, ειδικά αν κάποιος διαβάσει τους όρους του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με τους Όρους του διαγωνισμού η Εθνική μας Τράπεζα θα διέθετε μόνο 5.000 ευρώ ανεξάρτητα από το αν τα tweets και τα share που περιέχουν το hashtag #irunmarathon ξεπεράσουν τις 10.000! Αυτό βέβαια αναγράφεται στα “ψιλά γράμματα.”
Οι υπεύθυνοι του marketing της Εθνικής φαίνεται να ξεπέρασαν τον εαυτό τους, χρησιμοποιώντας μεθόδους hoax για να μας παρουσιάσουν μια τράπεζα που συμπονεί, συμπαραστέκεται και χαρίζει ευρώ σε αυτούς που τα έχουν ανάγκη.
Οι μέθοδοι hoax που αναφέρουμε προφανώς είναι για την πρώτη εικόνα που υπόσχεται ότι με κάθε tweet και κάθε share, στα κοινωνικά δίκτυα Twitter, Facebook, και Instagram, πέφτουν ευρώ στο ταμείο του κέντρου ειδικής φροντίδας παιδιών του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά.
Όμως για να μην είμαστε άδικοι και κατηγορούμε την Εθνική Τράπεζα για τέτοιες ανήκουστες καταστάσεις, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι Όροι του διαγωνισμού ανέφεραν επίσης:
“Το ύψος του τελικού ποσού που θα διαθέσει η Τράπεζα στον ως άνω Οργανισμό στο πλαίσιο του Προγράμματος εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια και στην απόλυτη κρίση της Τράπεζας.”
Τελικά η Τράπεζα διέθεσε γενναιόδωρα 20.000 ευρώ τετραπλασιάζοντας το αρχικό ποσο, “αναγνωρίζοντας την τεράστια ανταπόκριση” στον διαγωνισμό. Το γεγονός αναφέρεται με ένα banner στην ιστοσελίδα
Αυτό όμως δεν νομιμοποιεί την “τεχνική marketing” που χρησιμοποιήθηκε από έναν επίσημο φορέα. Βέβαια αν συγκρίνετε την εν λόγω τεχνική, με τις διαφημίσεις των δανείων στην τηλεόραση κατά την περίοδο των παχιών αγελάδων δεν θα βρείτε αξιοσημείωτες διαφορές. Το πρώτο και πιο ευδιάκριτο μήνυμα εμφάνιζε το ποσό και την ευκολία παραλαβής του, και κάτω χαμηλά στην οθόνη, το δεύτερο μήνυμα με τα “ψιλά γράμματα” έτρεχε με την ταχύτητα του φωτός, αναφέροντας όλες τις σημαντικές πληροφορίες.
Όπως και να χει οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την Εθνική για την γενναιόδωρη χορηγία της (4x) και να επιστήσουμε την προσοχή στους υπεύθυνους καθώς η “τεχνική” προώθησης του διαγωνισμού θυμίζει hoax.