Η Helixx Technologies έχει αρχίσει να πλασάρει μια ιδέα στη Νοτιοανατολική Ασία για μια συνδρομητική υπηρεσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μάλλον θα δούμε μια συναρπαστική παρουσίαση μιας εξαιρετικής αλλά πολύ ενοχλητικής ιδέας.
Η φθηνότερη συνδρομή της Helixx ανέρχεται στα 0,25 σεντς (δολαρίου) ανά ώρα, δηλαδή θα έχετε ένα νέο αυτοκίνητο/βαν με ασφάλιση, και συντήρηση για 6,00 $ την ημέρα. Ναι δε θα πρέπει να πληρώσετε τίποτα άλλο, απλά να φορτίσετε με το δικό σας ρεύμα.
Εάν το αυτοκίνητό σας σταματήσει να λειτουργεί ή συμβεί κάποιο ατύχημα, υπάρχει διαθέσιμη μια άμεση αντικατάσταση, η οποία είναι ένα χαρακτηριστικό που σίγουρα θα αρέσει σε όσους χρησιμοποιούν το EV για εμπορικούς σκοπού.
Η πλατφόρμα οχημάτων Helixx μπορεί να χρησιμοποιεί έως και έξι μπαταρίες LFP 2 kWh (πακέτα μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για συνολική χωρητικότητα 12 kWh και αυτονομία 200 km. Εάν οι μπαταρίες δεν είναι αρκετές για μια παράδοση, είναι απλώς θέμα αλλαγής μπαταριών για να είστε ξανά παραγωγικοί.
Το φορτηγό παράδοσης της Helixx έχει χωρητικότητα 2100 λίτρων και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 500 kg. Ο χώρος φόρτωσης έχει μήκος 140 cm και είναι προσβάσιμος από μια πίσω πόρτα πλάτους 110 cm. Το αμάξωμα έχει μήκος 3,2 μέτρα και πλάτος 1,5 μέτρα. Η κεντρική θέση οδήγησης εξασφαλίζει συμβατότητα τόσο στις αγορές της αριστερής όσο και της δεξιάς οδήγησης.
Όλα αυτά αποτελούν μια πολύ συναρπαστική πρόταση σε σύγκριση με το τρέχον “μοντέλο ιδιοκτησίας” του αυτοκινήτου που είναι υπεύθυνο για τα 1,5 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στον πλανήτη.
Το πρόβλημα είναι ότι το ιδιοκτησιακό μοντέλο είναι πίσω από την δυναμική ενός αιωνόβιου κλάδου και πολλοί άνθρωποι με επιρροή έχουν επενδύσει πολλά στη διατήρηση του status quo.
Η αυτοκινητοβιομηχανία για παράδειγμα θα είναι ένας από τους πιο ισχυρούς αντιπάλους της συγκεκριμένης ιδέας. Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει επί του παρόντος 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στην αμερικανική οικονομία κάθε χρόνο και έχει συνεισφέρει ιστορικά το 3+% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) ολόκληρης της χώρας.
Απασχολεί 1,7 εκατομμύρια ανθρώπους και είναι επίσης τεράστιος καταναλωτής αγαθών και υπηρεσιών από άλλους μεταποιητικούς τομείς, καθιστώντας την ακόμη πιο σημαντική κινητήρια δύναμη ολόκληρης της μεταποιητικής βιομηχανίας (11,5%) στο ΑΕΠ.
Η Αμερική είχε τον “αιώνα του αυτοκινήτου” της, όπως και όλες οι άλλες ανεπτυγμένες οικονομίες. Η Αμερική και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης αποτελούν πλέον “αγορές αντικατάστασης” για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Γη έχει εννέα δισεκατομμύρια ανθρώπους και 1,5 δισεκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα σε κυκλοφορία, επομένως, αν και το μοντέλο ιδιοκτησίας ήταν καλό για τις πιο προηγμένες οικονομίες του κόσμου, πιθανότατα δεν είναι τόσο διαδεδομένο όσο νομίζετε.
Στην Αμερική, μόνο το 8% των νοικοκυριών δεν έχουν αυτοκίνητο, αλλά υπάρχουν 50 χώρες στον κόσμο όπου μόνο το 8% των νοικοκυριών έχουν αυτοκίνητο.
Κάθε μεγάλη χώρα επωφελείται πάρα πολύ από την αυτοκινητοβιομηχανία της, με την Κίνα να πρωτοστατεί σαν ο μεγαλύτερος παραγωγός και καταναλωτής αυτοκινήτων στον κόσμο. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει το 10% του τεράστιου κινεζικού ΑΕΠ.
Έτσι δεν είναι δύσκολο να πούμε πώς το επιχειρηματικό μοντέλο της Helixx θα μπορούσε να φέρει ανατρεπτική καινοτομία σε μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες του κόσμου και πώς αυτό θα μπορούσε να έχει τρομερές συνέπειες στο ευρύτερο οικονομικό τοπίο … επιτυγχάνοντας τον επιδιωκόμενο σκοπό του να ενδυναμώσει τις μη προνομιούχες κοινότητες.
Κάπου στις αρχές του 2025, θα μπορέσουμε να δούμε αυτό το μεγαλειώδες σχέδιο σε δράση όταν οι εγκαταστάσεις της Σιγκαπούρης αρχίσουν να παράγουν αυτοκίνητα, Utes, van και tuk-tuk. Εάν όλα πάνε καλά, τα άτομα που εγγράφονται αυτήν τη στιγμή για να εκδηλώσουν ενδιαφέρον να γίνουν οι πρώτοι πελάτες του συστήματος, θα έχουν τα οχήματά τους σε ένα χρόνο από σήμερα.
Οι “ανατρεπτικοί νεοεισερχόμενοι” συνήθως πιάνουν τη ζήτηση που δεν ικανοποιείται σε μια υπάρχουσα αγορά και η ευφυής φύση του συστήματος Helixx βασίζεται σε αυτήν την υπόθεση.
Δεν επιχειρεί να πουλήσει αυτοκίνητα στο πιο προνομιούχο κοινό που έχει ήδη ένα, αλλά να αναδιαμορφώσει το αυτοκίνητο προσφέροντάς το σε όλους όσους δεν έχουν.