Όταν μιλήσαμε τελευταία φορά για την Hewlett Packard (HP), η εταιρεία είχε ανακοινώσει (γιατί ενδιαφέρεται για την ασφάλειά μας) ότι τα “μελάνια τρίτων κατασκευαστών μπορεί να χακάρουν το δίκτυό σας“.
Ήταν απλώς το τελευταίο περιστατικό από μια μακρά ιστορία, όπου οι κατασκευαστές εκτυπωτών χρησιμοποιούν DRM ή ενημερώσεις λογισμικού για να επικρατήσουν στις αγορές, εις βάρος πάντα των καταναλωτών.
Από τότε δεν έχει γίνει και πολλή ενδοσκόπηση από την εταιρεία. Ο CEO της HP, Enrique Lores, πήγε στο CNBC για να υπερασπιστεί τη θέση της εταιρείας. Αρχικά, ανέφερε ότι η HP πρέπει να είναι αντιπαθητική με τα δοχεία μελανιών για να προστατεύει την ασφάλεια των καταναλωτών και συνέχισε λέγοντας ότι οποιοσδήποτε καταναλωτής ψωνίζει έξυπνα δοχεία κάνει “κακές επενδύσεις”.
Αυτή την εβδομάδα, η HP αποκάλυψε το νέο της σχέδιο: την εκτύπωση σαν υπηρεσία. Το νέο πρόγραμμα “All-In Plan” της εταιρείας απαιτεί να πληρώνετε από 7 έως 36 $ το μήνα για να νοικιάσετε ένα εκτυπωτή με καθορισμένο όριο εκτυπώσιμων σελίδων. Κατά τη διάρκεια της ενοικίασης, η HP θα σας στέλνει, τα δοχεία μελάνης.
Όπως αναφέρει η Ars Technica, ο εκτυπωτής πρέπει να παραμείνει συνδεδεμένος στο διαδίκτυο για παρακολούθηση, και η πολιτική απορρήτου της εταιρείας δίνει στην HP τον πλήρη έλεγχο, σε όλα:
“Με την επιφύλαξη των όρων της παρούσας Συμφωνίας, παραχωρείτε στην HP ένα μη αποκλειστικό, παγκόσμιο, ατελώς δικαίωμα χρήσης, αντιγραφής, αποθήκευσης, μετάδοσης, τροποποίησης, δημιουργίας παράγωγων έργων και εμφάνισης των μη προσωπικών σας δεδομένων”
Φυσικά η συνδρομή συνοδεύεται από μακροπρόθεσμα συμβόλαια και χρεώσεις για πρόωρη αποχώρηση εάν δεν συμπληρώσετε ολόκληρη τη διετία.
Το να πληρώνεις για τον ίδιο εκτυπωτή εκατοντάδες δολάρια για μια “αιωνιότητα” είναι η τελευταία φαεινή ιδέα της Hewlett Packard. Εκτός όμως από την εταιρεία ποιος το χρειάζεται πραγματικά; Η πληρωμή έως και 36 δοκάρια τοβ μήνα για έναν εκτυπωτή που δεν θα έχετε ποτέ δεν ακούγεται και τόσο δελεαστική ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι οι εκτυπωτές από τη φύση τους δεν είναι και τόσο ακριβοί. Ούτε το μελάνι είναι, αν οι εταιρείες δεν το περιόριζαν τόσο.
Για την HP, τίποτα από όλα αυτά δεν φαίνεται να έχει σημασία. Ο Lores δεν σκέφτεται να κατασκευάσει ποιοτικά προϊόντα ή να δημιουργήσει σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης. Σκέφτεται αποκλειστικά να βρει τρόπους να συγκεντρώνει κέρδη και να προσφέρει βελτιωμένες τριμηνιαίες αποδόσεις στη Wall Street με οποιοδήποτε κόστος.
Αν κάποια στιγμή καθιερώσουν την ενοικίαση των εκτυπωτών, απλώς θα αυξάνουν σταθερά την τιμή ενοικίασης.
Τελικά, η Hewlett Packard φέρεται να απομακρύνεται σταθερά από την δημιουργία δημοφιλών ποιοτικών προϊόντων, ποντάροντας όλο και περισσότερο στη δημιουργία περίπλοκων συνδρομών με “δημιουργικούς” περιορισμούς και συνεχώς εκτοξευόμενες μηνιαίες τιμές.
Πάντα για το καλό μας.
τους πέταξα και αντικατέστησα με Brother.