Η International Data Corporation κυκλοφόρησε τους τελευταίους αριθμούς για τις παγκόσμιες πωλήσεις smartphone το 4ο τρίμηνο του 2022. Οι αποστολές μειώθηκαν κατά 18,3% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση που είδαμε ποτέ σε ένα τρίμηνο.
Το 4ο τρίμηνο οδήγησε όλο το έτος σε πτώση 11,3%. Με συνολικές αποστολές 1,21 δισεκατομμυρίων τηλεφώνων για το έτος, η IDC αναφέρει ότι ήταν οι χαμηλότερες ετήσιες συνολικές αποστολές από το 2013:
Στην πρώτη πεντάδα για το 4ο τρίμηνο του 2022 – κατά σειρά, ήταν η Apple, η Samsung, η Xiaomi, η Oppo και η Vivo. Η Apple, φαίνεται να επηρεάστηκε λιγότερο, αλλά όχι πολύ λιγότερο, αφού σημείωσε πτώση 14,9% σε ετήσια βάση για το 4ο τρίμηνο του 2022.
Η Samsung σημείωσε πτώση 15,6% και η μεγάλη χαμένη ήταν η Xiaomi, που σημείωσε πτώση 26,5%. Για το 2022, η Samsung συνέχισε να βρίσκεται στην Νο. 1 θέση με μερίδιο αγοράς 21,6%, η Apple ήταν η Νο. 2 εταιρεία με 18,8% και η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση με 12,7%.
Η IDC αναφέρει ότι οι καταναλωτές κρατούν τα smartphones περισσότερο από ποτέ τώρα, με “ρυθμούς ανανέωσης” να “ξεπερνούν τους 40 μήνες στις περισσότερες μεγάλες αγορές”.
Η έκθεση κλείνει λέγοντας:
“Το 2023 έχει οριστεί σαν έτος προσοχής, καθώς οι πωλητές θα επανεξετάσουν το χαρτοφυλάκιο των συσκευών τους, και θα σκεφτούν δύο φορές πριν πάρουν υπερβολικό απόθεμα. Ωστόσο, οι καταναλωτές μπορεί να βρουν ακόμη πιο γενναιόδωρες προσφορές που θα συνεχιστούν το 2023, καθώς η αγορά θα σκεφτεί νέες μεθόδους για να αυξήσει τις αναβαθμίσεις και να πουλήσει περισσότερες συσκευές, ειδικά στα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας.”