Σε προηγούμενη δημοσίευση είχαμε μιλήσει για το Ello – ένα ιδιαίτερο, ad-free και invite-only ανεξάρτητο κοινωνικό δίκτυο, που σε δημοσιεύματα του ειδικού Τύπου συχνά χαρακτηρίζεται σαν «anti-Facebook».
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Mashable, το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο φαίνεται να σημείωσε μία viral «έκρηξη» την τελευταία εβδομάδα, με πολλούς χρήστες να περηφανεύονται ότι έλαβαν πρόσκληση στο Facebook. Από τότε μέχρι και σήμερα οι προσκλήσεις σταμάτησαν να διατίθενται, λόγω αδυναμίας του συστήματος να ανταπεξέλθει στο συνεχώς αυξανόμενο κοινό.
Every post you share, every friend you make, and every link you follow is tracked, recorded, and converted into data.
Advertisers buy your data so they can show you more ads. You are the product that’s bought and sold. We believe there is a better way. We believe in audacity. We believe in beauty, simplicity, and transparency.
We believe that the people who make things and the people who use them should be in partnership. We believe a social network can be a tool for empowerment. Not a tool to deceive, coerce, and manipulate — but a place to connect, create, and celebrate life.
You are not a product.
Το μανιφέστο του Ello έχει ως εξής: «το κοινωνικό σας δίκτυο κατέχεται από διαφημιστές. Κάθε post που μοιράζεστε, κάθε φίλος που κάνετε και κάθε link που ακολουθείτε ανιχνεύεται, καταγράφεται και μετατρέπεται σε δεδομένα. Οι διαφημιστές αγοράζουν τα δεδομένα σας έτσι ώστε να μπορούν να σας δείχνουν περισσότερες διαφημίσεις. Εσείς οι ίδιοι είστε το προϊόν το οποίο αγοράζεται και πωλείται. Πιστεύουμε ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος. Πιστεύουμε στην τόλμη. Πιστεύουμε στην ομορφιά, την απλότητα και τη διαφάνεια. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που φτιάχνουν πράγματα και οι άνθρωποι που τα χρησιμοποιούν θα έπρεπε να συνεργάζονται. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ενδυνάμωσης. Όχι εργαλείο παραπλάνησης, εξαναγκασμού και χειραγώγησης, αλλά ένα μέρος όπου κάποιος μπορεί να διασυνδεθεί, να δημιουργήσει και να γιορτάσει τη ζωή. Δεν είστε προϊόν».