Αν ενδιαφέρεστε να σπουδάσετε Influencer τότε δεν έχετε παρά να πάτε στο Πανεπιστήμιο SETU στο Κάρλοου της Ιρλανδίας για ανώτατη εκπαίδευση επάνω στο αντικείμενο.
Όχι! Δεν είναι τρολιά! Το Πανεπιστήμιο SETU στο Κάρλοου της Ιρλανδίας διαφημίζει περίτρανα το κύκλο σπουδών “Δημιουργία περιεχομένου και μέσα κοινωνικής δικτύωσης” δηλώνοντας:
«Σπούδασε influencer με τους επιτυχημένους. Σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση».
Το είχε δηλώσει από πέρυσι ότι θα άνοιγε την σχολή και το έκανε πράξη. Το Νοτιοανατολικό Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο (SETU) στο Κάρλοου ξεκίνησε το πρώτο έτος του μαθήματος Δημιουργία Περιεχομένου και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Πρόκειται για ένα τετραετές πρόγραμμα σπουδών (έναντι διδάκτρων, εξυπακούεται) που στοχεύει να δώσει στους μαθητές τις δεξιότητες για να γίνουν επιτυχημένοι παράγοντες επιρροής στα social media.
Δεκαπέντε υποψήφιοι influencers έγιναν δεκτοί στην πρώτη εισαγωγή του μαθήματος, νωρίτερα αυτό το μήνα. Οι ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν δημιουργικό βίντεο, σπουδές διασημοτήτων, ψυχολογία, ανάλυση δεδομένων και podcasting . Οι μαθητές θα μάθουν επίσης πώς να χρησιμοποιούν κάμερα και εξοπλισμό ήχου και θα έχουν ευκαιρίες τοποθέτησης εργασίας.
Η διευθύντρια του τμήματος, Αϊρίν Μακ Κόρμικ (Irene McCormick), είπε ότι η επιρροή είναι «σοβαρή δουλειά», καθώς η παγκόσμια αγορά επιρροής αξίζει επί του παρόντος περίπου 21 δισεκατομμύρια δολάρια. Και πρόσθεσε: «Ναι, οι αναρτήσεις των influencer στα social media μπορεί μερικές φορές να είναι επιπόλαιες, αλλά η πραγματική δουλειά δεν είναι, είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Τόσοι πολλοί νέοι του Gen Z αγοράζουν πολλά γυαλιστερά αντικείμενα και αυτά τα αντικείμενα πωλούνται μέσω influencers.
Η ιδέα για τις πανεπιστημιακές σπουδές influencing δεν ήρθε τυχαία, λέει η επικεφαλής του τμήματος Αϊρίν Μακ Κόρμικ. Όλα ξεκίνησαν από ένα «θερινό σχολείο» στην ψηφιακή εκπαίδευση, για το οποίο το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο είχε δεχθεί 350 αιτήσεις για 30 θέσεις.
Οι φετινοί φοιτητές επιθυμούν να γίνουν επαγγελματίες vloggers, TikTokers ή YouTubers. Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες έχουν ήδη κάποια εμπειρία στον χώρο, αλλά θέλουν να τελειοποιήσουν τις γνώσεις τους. Και κυρίως να μετατρέψουν σε πηγή εσόδων την παρουσία τους μπροστά στην κάμερα ή τουλάχιστον να αξιοποιήσουν τα social media για το επάγγελμά τους.
H 18χρονη Φέιβορ, που συμμετέχει στο πρόγραμμα, λέει ότι είναι κομμώτρια και έχει έναν πολύ συγκεκριμένο στόχο: «Ήδη ποστάρω στο Instagram και στο TikTok τη δουλειά που κάνω στο μαλλί. Αυτό που θέλω είναι να διαφημίσω τη δουλειά μου, να τη δει ο κόσμος και να έχω περισσότερους πελάτες».
Ο 22χρονος Χάρυ φαίνεται ότι πειραματίζεται ακόμη και θέλει να διερευνήσει τις μελλοντικές δυνατότητες των social media. «Οι φίλοι μου λένε ότι μιλάω πολύ και σκέφτηκα ότι ίσως μπορώ να βγάλω και χρήματα μιλώντας πολύ», λέει. «Ήδη ασχολούμαι με content creation, αυτές οι σπουδές είναι κάτι καινούριο, οπότε γιατί όχι;»
Τα δικά μας πανεπιστήμια έχουν μείνει ακόμα στο να βγάζουν μαθηματικούς και ιατρούς…., λες και τους χρειαζόμαστε.