Ο Jonathan Petit, ερευνητής ασφαλείας στην Security Innovation, Inc. ανακάλυψε ότι μπορεί να ξεγελάσει εύκολα τους αισθητήρες LiDAR που χρησιμοποιούν τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα για να τα επιβραδύνει ή και να τα σταματήσει απότομα με την αποστολή ενός απλού παλμού λέιζερ.
Το σύστημα LiDAR σημαίνει φως ανίχνευσης και σκόπευσης (Light Detection and Ranging), και είναι μια τεχνολογία ανίχνευσης που μπορεί να μετρήσει την απόσταση ενός αντικειμένου με την αποστολή ενός παλμού λέιζερ καταγράφοντας την ποσότητα του ανακλώμενου φωτός.
Η τεχνολογία ου χρησιμοποιεί και η Google κοστίζει γύρω στα 70.000 δολάρια (για κάθε μονάδα ανίχνευσης LiDAR που χρησιμοποιεί στο στόλο με τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητά της).
Σύμφωνα με τις συνεντεύξεις που έδωσε ο ερευνητής στη SAE International – Automotive Engineering Magazine και στην IEEE Spectrum για την επερχόμενη ομιλία του στο Black Hat Europe 2015 (διάσκεψη για την ασφάλεια), ο κ. Jonathan Petit δήλωσε ότι ήταν σε θέση να διαταράξει την ομαλή λειτουργία αυτού του είδους των μονάδων ανίχνευσης χρησιμοποιώντας ένα σπιτικό ηλεκτρονικό κιτ αξίας περίπου 60 δολαρίων.
Χρησιμοποιώντας τα χαρακτηριστικά off-the-shelf (όπως τα βασικά χαρακτηριστικά εκπομπής φωτός λέιζερ στο Arduino), ο κ Jonathan Petit ήταν σε θέση να παρέμβει στα δεδομένα των αισθητήρων του αυτοκινήτου.
Από την εργαλειοθήκη ανίχνευσης του LiDAR που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής του αυτοκινήτου για να λάβει δεδομένα από το γύρω περιβάλλον, ο εισβολέας μπορεί να δώσει στο αυτοκίνητο ψευδείς ενδείξεις για ανύπαρκτο εμπόδια, καταφέρνοντας εύκολα να το επιβραδύνει ή ακόμα και να το σταματήσει.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Petit, η επίθεση λειτουργεί από αποστάσεις έως και 100 μέτρα, και μπορεί να κάνει τα αυτοκίνητα να πιστεύουν ότι υάρχουν αντικείμενα γύρω τους σε αποστάσεις από 20 έως και 350 μέτρα.
Ο κ Petit δεν ανέφερε ποια αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα βρεθήκαν ευάλωτα, απλά ότι χρησιμοποίησε το σύστημα LIDAR. Την τεχνολογία φέρεται να χρησιμοποιούν εταιρείες όπως η Google, η Apple, η Mercedes, η Ford, και η Toyota.