Χημικοί σε ένα εργαστήριο στο Gloucertershire κατασκεύασαν ένα καύσιμο αεριωθουμένων χαμηλών εκπομπών άνθρακα εξ ολοκλήρου από ανθρώπινα λύματα.
Ο James Hygate, Διευθύνων Σύμβουλος της Firefly Green Fuels, δήλωσε:
“Θέλαμε να βρούμε μια πρώτη ύλη πολύ χαμηλής αξίας που να υπάρχει σε μεγάλη αφθονία. Και φυσικά τα “poo” είναι άφθονα.”
Το BBC αναφέρει:
Ανεξάρτητες δοκιμές από διεθνείς ρυθμιστικές αρχές αεροπορίας διαπίστωσαν ότι είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το τυπικό ορυκτό καύσιμο αεριωθουμένων.
Η ομάδα του Firefly συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Cranfield για να εξετάσει τον αντίκτυπο του άνθρακα στον κύκλο ζωής του καυσίμου και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το καύσιμο της Firefly έχει 90% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από το τυπικό καύσιμο αεριωθουμένων.
Ο κ. Hygate, ο οποίος αναπτύσσει καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα στο Gloucestershire εδώ και 20 χρόνια, είπε ότι αν και το νέο καύσιμο ήταν χημικά ακριβώς όπως η κηροζίνη με βάση τα ορυκτά, “δεν έχει ορυκτό άνθρακα, είναι ένα καύσιμο χωρίς ορυκτά”.
“Φυσικά θα χρησιμοποιηθεί ενέργεια (για την παραγωγή), αλλά όταν εξετάζουμε τον κύκλο ζωής του καυσίμου, μια εξοικονόμηση της τάξης του 90% είναι συγκλονιστική, οπότε ναι, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ενέργεια, αλλά θα είναι πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με την παραγωγή ορυκτών καυσίμων.”
Πρώτα λοιπόν, δημιουργούν αυτό που αποκαλούν “βιο-ακατέργαστο”. Μοιάζει με λάδι: παχύ και σκουρόχρωμο. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι ότι συμπεριφέρεται σαν αργό πετρέλαιο χημικά.
Ο Δρ Sergio Lima, ο οποίος είναι διευθυντής έρευνας στην Firefly Green Fuels, ανέφερε: “Αυτό που παράγουμε εδώ είναι ένα καύσιμο από το καθαρό μηδέν”.
Η βιοκηροζίνη δοκιμάζεται τώρα ανεξάρτητα στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Καύσης DLR στο Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Washington. Περαιτέρω μελλοντικές δοκιμές θα πραγματοποιηθούν επίσης από το UK SAF (Sustainable Aviation Fuels) clearing House, που εδρεύει στο Πανεπιστήμιο του Sheffield. Τα πρώτα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι το καύσιμο έχει σχεδόν ίδια χημική σύνθεση με το ορυκτό καύσιμο αεριωθουμένων Α1 και το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου απένειμε στην ομάδα επιχορήγηση 2 εκατομμυρίων λιρών.
Συμφέρει όμως; Ο κύριος Hygate κάνει τα μαθηματικά:
Κάθε άνθρωπος, παράγει αρκετά λύματα σε ένα χρόνο για να δώσει 4-5 λίτρα βιοκαυσίμου αεριωθουμένων. Για να πετάξει ένα επιβατικό αεροσκάφος από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη θα χρειαζόταν ετησίως τα λύματα 10.000 ανθρώπων. Και άλλες 10.000 να επιστρέψει.
Με άλλα λόγια, η συνολική παροχή λυμάτων του Ηνωμένου Βασιλείου θα κάλυπτε περίπου το 5% της συνολικής ζήτησης αεροπορικών καυσίμων της χώρας.