Τι κάνει ο αισθητήρας LiDAR του iPhone 12 Pro

Αν έχετε διαβάσει για αυτόνομα αυτοκίνητα, μπορεί να γνωρίζετε ότι οι αισθητήρες LiDAR ( Detection and Ranging) διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στα αυτοκινούμενα οχήματα. Η δουλειά ενός αισθητήρα LiDAR είναι να “χαρτογραφεί” μια περιοχή μετρώντας τις αποστάσεις των αντικειμένων μέσω ανακλώμενης ακτινοβολίας.

Η Apple πρόσθεσε τον αισθητήρα στα νέα iPhone 12 Pro και Pro Max με στόχο να βελτιώσει τις φωτογραφίες. Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία χρησιμοποιεί τον αισθητήρα LiDAR στα τα της. Τον Μάρτιο του 2020, η εταιρεία από το Cupertino συμπεριέλαβε τον αισθητήρα στο νέο της iPad. Ωστόσο, ο πρωταρχικός σκοπός του αισθητήρα σε αυτήν τη συσκευή ήταν να βοηθήσει την επαυξημένη πραγματικότητα.

Στο νέο iPhone, η Apple ισχυρίζεται ότι θα βοηθήσει με τρία πράγματα: στα εφέ φωτογραφιών και βίντεο, στην ακριβή τοποθέτηση αντικειμένων AR και στην σάρωση αντικειμένων και δωματίων.

Οι δύο τελευταίες εφαρμογές της LiDAR αφορούν σε μεγάλο βαθμό τους προγραμματιστές που θέλουν να αναπτύξουν apps πχ για την χαρτογράφηση ενός δωματίου. Για έναν μέσο καταναλωτή, η λειτουργία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσθήκη εφέ στις φωτογραφίες και τα βίντεο.

Επειδή το LiDAR μπορεί να λειτουργεί στο σκοτάδι με λέιζερ για τον υπολογισμό των αποστάσεων, η Apple το χρησιμοποιεί για να βελτιώσει την αυτόματη εστίαση στα τελευταία iPhone. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι λόγω του αισθητήρα τα τηλέφωνα iPhone 12 Pro θα έχουν 6 φορές ταχύτερη αυτόματη εστίαση σε χαμηλό φωτισμό σε σύγκριση με μια κανονική . Επιπλέον, ο αισθητήρας LiDAR επιτρέπει στη συσκευή να λαμβάνει καλύτερες φωτογραφίες σε κατακόρυφη θέση ακόμα και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.

Η ιδέα της χρήσης ενός αισθητήρα βάθους δεν είναι καινούργια. Πολλά τηλέφωνα χαμηλότερης τιμής, όπως το Nord, χρησιμοποιούν κάμερα αισθητήρα βάθους για να βελτιώσουν τις φωτογραφίες σε λειτουργία πορτρέτου. Αλλά αυτοί οι αισθητήρες λειτουργούν καλύτερα στο φως της ημέρας από ότι σε χαμηλό φωτισμό. Ορισμένες συσκευές όπως η Huawei P30 Pro και η Samsung Galaxy S20 Ultra διαθέτουν αισθητήρα time-of-flight (ToF). Χρησιμοποιεί υπέρυθρες ακτίνες για να χαρτογραφήσει το περιβάλλον.

Τόσο το ToF όσο και το LiDAR μπορούν να σαρώσουν μια περιοχή μόνο σε μερικά μέτρα, ενώ ορισμένες παραλλαγές του LiDAR μπορούν να μετρήσουν αποστάσεις άνω των 100 μέτρων. Ωστόσο, αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως στα αυτοκίνητα. Το πλεονέκτημα της ύπαρξης ενός αισθητήρα LiDAR είναι ότι στέλνει μικρότερες παλμικές ακτίνες από τη μία γωνία στην άλλη για να “σαρώσει” την περιοχή. Από την άλλη πλευρά, ο αισθητήρας ToF στέλνει έναν μόνο παλμό φλας για τη μέτρηση της περιοχής και αυτό μπορεί να προκαλέσει περισσότερες ανακρίβειες στις αποστάσεις.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).