Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Kaspersky Lab και τη B2B International, πάνω από το 30% των εταιρειών χρησιμοποιεί φορητές συσκευές, για να αποκτήσει πρόσβαση σε εταιρικούς τραπεζικούς λογαριασμούς και να πραγματοποιήσει οικονομικές συναλλαγές. Μάλιστα, ένα στα δύο κορυφαία στελέχη τοποθετεί χρήματα σε εταιρικούς λογαριασμούς μέσω εφαρμογών mobile banking.
Ακόμη, η έρευνα ανέδειξε ότι οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων διενεργούν όλο και περισσότερες οικονομικές συναλλαγές χρησιμοποιώντας φορητές συσκευές.
Συγκεκριμένα, το 28% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και το 34% των μεγάλων εταιρειών διεξάγουν οικονομικές συναλλαγές μέσω φορητών συσκευών. Κι αυτό δεν αφορά μόνο υπάλληλους οικονομικών τμημάτων/λογιστηρίων (63%), αλλά και κορυφαία στελέχη (54%) ακόμη και απλούς εργαζόμενους (8%), οι οποίοι προβαίνουν ελεύθερα σε εταιρικές συναλλαγές μέσω mobile εφαρμογών.
Η αυξανόμενη χρήση φορητών συσκευών για σκοπούς εταιρικής τραπεζικής θα μπορούσε να θέσει τα κεφάλαια μιας εταιρείας σε κίνδυνο, καθώς οι ψηφιακές απειλές με στόχο φορητές συσκευές έχουν γίνει πολύ πιο διαδεδομένες τα τελευταία χρόνια και είναι εξίσου επικίνδυνες για τους χρήστες, όσο και οι απειλές που στρέφονται εναντίον προσωπικών υπολογιστών.
Οι hacker βάζουν στο στόχαστρο τις φορητές πλατφόρμες όλο και περισσότερο. Τα προγράμματα Trojan-Bankers αποτελούν σήμερα έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τύπους κακόβουλου λογισμικού.
Τα προγράμματα αυτά έχουν σχεδιαστεί για να υποκλέπτουν τα στοιχεία σύνδεσης σε onlineτραπεζικές υπηρεσίες και σε συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, καθώς και τα στοιχεία πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.
“Υπάρχει μια συνεχώς αυξανόμενη τάση χρήσης συστημάτων mobile banking από πελάτες εταιρικής τραπεζικής. Είναι βέβαιο ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί, καθώς τόσο οι εταιρικοί πελάτες όσο και οι καταναλωτές μετακινούνται προς την ευκολία χρήσης του mobile banking. Αυτό δημιουργεί μια επιτακτική λειτουργική ανάγκη για τις τράπεζες, οι οποίες καλούνται να εξετάσουν πολύ προσεκτικά τα μέτρα που οφείλουν να λάβουν για την ασφάλεια και την πρόληψη της απάτης, προκειμένου να προστατεύσουν επαρκώς τις εφαρμογές mobile banking και τα εμπιστευτικά δεδομένα των πελατών τους, αλλά και για να διαφυλάξουν τις υψηλής αξίας εταιρικές συναλλαγές των πελατών. Επίσης, οι χρήστες των υπηρεσιών mobile banking – είτε πρόκειται για εταιρείες, είτε για καταναλωτές – πρέπει να είναι σε εγρήγορση για τη δική τους ασφάλεια και συμπεριφορά, αλλά και να αναρωτιούνται για τα μέτρα που λαμβάνουν οι τράπεζες για την ασφάλεια τους”,σχολίασε ο Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention της Kaspersky Lab.