Μια ομάδα ειδικών της Kaspersky Lab συνεργάστηκε, παρέχοντας συμβουλές, με τους developers του παιχνιδιού δράσης και περιπέτειας Watch Dogs. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 27 Μαΐου σε όλο τον κόσμο από την Ubisoft, έναν κορυφαίο παραγωγό, εκδότη και διανομέα interactive προϊόντων ψυχαγωγίας. Στόχος της συνεργασίας ήταν η αποφυγή των προσπαθειών υπερεντυπωσιασμού ή των παρερμηνειών σχετικά με τον κυβερνοχώρο. Ένας ακόμη στόχος ήταν να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ρεαλιστικότητα στα θεωρητικά ψηφιακά σενάρια του παιχνιδιού, τόσο στο game play, όσο και στην εξέλιξη των χαρακτήρων και της πλοκής.
Το Watch Dogs αφηγείται την ιστορία του Aiden Pearce, ενός εξαιρετικού χάκερ που το εγκληματικό παρελθόν του οδήγησε σε μία βίαιη οικογενειακή τραγωδία. Κυνηγώντας όσους έβλαψαν την οικογένειά του, οι παίκτες θα είναι σε θέση να παρακολουθούν και να «χακάρουν» τους εχθρούς τους, ελέγχοντας οτιδήποτε βρίσκεται συνδεδεμένο με το Κεντρικό Λειτουργικό Σύστημα της Πόλης (ctOS). Το Watch Dogs επιτρέπει στον παίκτη να χρησιμοποιήσει το Σικάγο ως το απόλυτο όπλο του και να εφαρμόσει το δικό του στυλ εκδίκησης.
Η ομάδα ανάπτυξης του Watch Dogs προσέγγισε τους ειδικούς της Kaspersky Lab στις αρχές του 2013, λίγο αφότου οι τελευταίοι δημοσιοποίησαν μια μεγάλη έρευνα σχετικά με την εκστρατεία ψηφιακής κατασκοπίας Red October. Το Red October ήταν ένα εξελιγμένο toolkit ψηφιακής κατασκοπίας, ικανό να κλέβει δεδομένα από υπολογιστικά συστήματα, να συλλέγει πληροφορίες από smartphones, να καταγράφει αρχεία ήχου αν το σύστημα διέθετε μικρόφωνο και να «χακάρει» μεταδόσεις από webcam. Στη συνέχεια, «ανέβαζε» τα πάντα σε έναν server. Εκείνη την περίοδο, το μεγαλύτερο μέρος του σεναρίου του Watch Dogs είχε ολοκληρωθεί και οι developers έβαζαν τις τελευταίες πινελιές, για να το κάνουν να μοιάζει πιο ρεαλιστικό. Σε αυτό το σημείο ξεκίνησε η συνεργασία με την ομάδα της Kaspersky Lab. H ομάδα των ειδικών της εταιρείας προσέφερε τεχνικές συμβουλές και προτάσεις σχετικά με το τι θεωρούσαν ακριβές και τι θα μπορούσε να προσαρμοστεί ή να αλλάξει, ώστε το παιχνίδι και η εξέλιξη της πλοκής να μοιάζουν πιο αυθεντικά σε τεχνικούς όρους.
Σχολιάζοντας τη συνεργασία με τη Ubisoft για το Watch Dogs, o Vitaly Kamluk, Principal Security Researcher της Ομάδας Παγκόσμιας Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky Lab, δήλωσε: «Το παιχνίδι αυτό κέντρισε πραγματικά το ενδιαφέρον μας. Η Ubisoft ήταν πολύ ακριβής σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη επερχόμενων απειλών και στο πώς μπορεί να μοιάζουν οι πόλεις σε πέντε ή δέκα χρόνια. Πολλές από τις ψηφιακές επιθέσεις που εξελίσσονται στο παιχνίδι έχουν ήδη συμβεί. Το παιχνίδι αποδίδει με επιτυχία το τι μπορεί να συμβεί, αν ο έλεγχος των συστημάτων πέσει σε λάθος χέρια. Παίζοντας, μπορείς να αποκτήσεις τον έλεγχο και να δεις πως αυτό δημιουργεί δυσκολίες στους ανθρώπους γύρω σου. Μπορείς να φτάσεις την κατάσταση στα άκρα και να προκαλέσεις χάος στην πόλη, ενώ οι πράξεις σου μπορούν ακόμη και να πληγώσουν ή να σκοτώσουν ανθρώπους».
Για παράδειγμα, τα περισσότερα «χακαρίσματα» στο παιχνίδι σχετίζονται με αυτόματα συστήματα ελέγχου. Πρόκειται για μια σχετικά νέα τάση, που ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια με την εμφάνιση του worm Stuxnet, το οποίο επιτέθηκε εναντίον βιομηχανικών συστημάτων ελέγχου σε μια Ιρανική μονάδα πυρηνικής ενέργειας. Αυτό αποτέλεσε ένα παράδειγμα για το πώς ένα ηλεκτρονικό πρόγραμμα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον πραγματικό κόσμο, καθώς το Stuxnet κατέστρεψε πραγματικό εξοπλισμό. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο Watch Dogs.
Ο Vitaly Kamluk πρόσθεσε: «Μερικές από τις ψηφιακές επιθέσεις είναι παρόμοιες με αυτές που συμβαίνουν στον πραγματικό κόσμο. Ευτυχώς, όμως, παραμένουν απλώς μια προσομοίωση! Είναι βασικό να καταλάβουμε ότι το Watch dogs δε σου διδάσκει πώς να γίνεις χάκερ. Αυτό που μπορεί να κάνει, είναι να σου δείξει πόσο ισχυρό μπορεί να είναι ένα εργαλείο hacking. Ελπίζουμε ότι το παιχνίδι θα δώσει την ευκαιρία στον κόσμο να αναλογιστεί την ασφάλεια των μελλοντικών αστικών λειτουργικών συστημάτων, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερη σοβαρότητα. Εν τέλει, αν αυτά τα συστήματα «χακαριστούν», οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές».
«Η συνεργασία με την Kaspersky Lab μας βοήθησε να διασφαλίσουμε τη ρεαλιστικότητα του παιχνιδιού σε τεχνικούς όρους», σημείωσε ο Thomas Geffroyd, Brand Content Director της Ubisoft. «Έπρεπε να λειτουργήσουμε ελεύθερα μέχρι ενός βαθμού προκειμένου το παιχνίδι να διατηρήσει το διασκεδαστικό χαρακτήρα του. Έτσι, ο Vitaly και η ομάδα του μας έδωσαν τις κατάλληλες συμβουλές, στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας να εντάξουμε αυτό το περιεχόμενο σε ένα video game».