Προ λίγων ετών, επί ημερών της covid απατής, η νέα τάξη πραγμάτων, μεταξύ άλλων ετσιθελικά επέβαλε εκείνο που ονόμασε “ηλεκτρονικό εμπόριο”. Όχι εκείνο το εμπόριο της παραγγελίας και παράδοσης μέσω courier αλλά εκείνο όπου, chat bots κάνουν συναλλαγές και απρόσωπες συνδιαλλαγές.
Έκτοτε οι γνώμες του αγοραστικού κοινού για την ποιότητα παροχής υπηρεσιών των εταιρειών ταχυμεταφορών, είναι οι γνωστές που διαβάζουμε σε διάφορες “γωνίες” του διαδικτύου …
Επί της ουσίας,
α) στα μέσα Δεκέμβρη παρήγγειλα προϊόντα που θα παραδίδονταν μέσω της εταιρείας box now. Το σύστημα της εταιρείας μου ζήτησε και δήλωσα “κουτί” – σημείο παράδοσης. Σημειώνω ότι το σημείο παράδοσης αυτό, βρίσκεται 70 μέτρα από το σπίτι μου. Έλα όμως που για λόγους που αγνοώ η εταιρεία ταχυμεταφορών άφησε το δέμα σε σημείο – “κουτί” που βρίσκεται 1.100 μέτρα μακρύτερα εκ της οικίας μου.
Ναι να καταλάβω κάποια αιτιολόγηση του είδους : “δεν είχαμε χώρο ρε φίλε στο σημείο που ζήτησες και το πήγαμε … λίγο πιο πέρα”, ΟΜΩΣ, ένα σύστημα παρακολούθησης παραδόσεων σαν αυτό της εταιρείας, κάλλιστα θα μπορούσε, όταν ζητάς παράδοση σε ένα συγκεκριμένο σημείο, αν υπάρχει πιθανότητα πληθώρας παραδόσεων εκεί, να σου λέει : “θα καθυστερήσει x ημέρες. Μήπως θέλεις κάποιο άλλο σημείο για να παραλάβεις άμεσα ;” κι εκεί να σου προτείνει τα κοντινότερα ή να παίρνεις την απόφαση πως, δεν πειράζει, ας περιμένω λίγες ημέρες ακόμη, μέχρι να έχει χώρο το κοντινό μου σημείο παράδοσης.
β) αρχές Γενάρη παράγγειλα προϊόν όπου η εταιρεία πώλησης διακινεί τις παραδόσεις της μέσω speedex. Ενώ δέχθηκα μήνυμα πως : η παράδοση θα γίνει σήμερα μέχρι τις 17:00 μμ. Δηλαδή, “σήμερα σε ενημερώνω ότι θα σου έλθω μέχρι από απογευματάκι”… Δηλαδή, μην κουνήσεις από το σπίτι σου ΟΛΗ ΗΜΕΡΑ διότι έρχομαι …
Τη συγκεκριμένη ημ/νία παράδοσης (σ.σ. ημέρα Παρασκευή 10 Γενάρη), πρέπει να πήγα για μια στιγμή στο μπαλκόνι μου για να φέρω φαί για τη γατούλα μου. Και ΩΩΩΩ … εκείνη τη στιγμή, “πρέπει” να χτύπησε το κουδούνι μου ο κουριερ … Και δεν παρέλαβα ! περιμένοντας μέχρι τις 17:00 ασκόπως στο σπίτι !
Προσπάθησα να καλέσω στο τηλέφωνο της εταιρεία. Δυστυχώς χωρίς επιτυχία.
Μπήκα στη σελίδα τους. Το chat bot με παρακίνησε να ζητήσω νέα ημ/νια παράδοσης. Το έκανα επιλέγοντας την πρώτη εκ των προτεινομένων ημ/νιών που ήταν η 11η Γενάρη, ημέρα Σάββατο. Σάββατο στήθηκα στο σπίτι και δεν πήγα ΠΟΥΘΕΝΑ !
Έλα όμως που ΚΑΝΕΙΣ δεν ήλθε για παράδοση !
Κοιτάζω τη σελίδα, στο Track & Trace όπου ΠΟΥΘΕΝΑ δεν εμφανίζονταν το αίτημά μου για παράδοση την 11η/1/2025.
Κι εκεί αρχίζει ένα … όμορφο ταξίδι.
Κάλεσα στην εταιρεία και μίλησα με υπάλληλο τους όπου ενημερώθηκα ότι : “Σάββατο κύριε γίνονται οι παραδόσεις που έχουν ζητήσει την υπηρεσία παράδοσης Σαββάτου. Έχουμε ένα πρόβλημα στο chat όπου το σύστημα εσφαλμένα σας πρότεινε ημ/νία παράδοσης ημέρα Σάββατο, αφού δεν έχετε αγοράσει τέτοια υπηρεσία. Και γι αυτόν τον λόγο, το σύστημα Track & Trace δεν έχει αποτυπώσει το αίτημα σας” λες και -ως αγοραστής- όφειλα να ξέρω αυτές τις λεπτομέρειες ή θα έπρεπε να έχω σκεφτεί να κοιτάξω εκ νέου το Track & Trace για να δω αν δέθηκε το σύστημά του το αίτημά μου ή όχι.
Ευγενέστατα η συνομιλήτρια μου δε, μου έκανε γνωστό : “θα δώσω αίτημα να σας παραδοθεί το κουτί σας την Δευτέρα 13/1/2025. Όμως, κοιτάξτε εσείς πάλι την Δευτέρα το σύστημα Track & Trace κι αν δεν εμφανίζεται τέτοια αναφορά παράδοσης, κάντε μας πάλι ένα τηλέφωνο” …
Δευτέρα 13-1-2025 το Track & Trace δεν εμφάνιζε τίποτα νεότερο για παράδοση.
Τηλεφωνώ στην εταιρεία όπου, μετά από 3 τηλεφωνήματα με αναμονή 5-7 λεπτών, συνδέομαι επιτέλους με κάποια της υπάλληλο η οποία i) έλεγε ένα ποίημα, χωρίς να ακούει το αίτημά μου για το πότε θα παραδώσουν και ii) επιχείρησε κατ’ επανάληψη στο τέλος του τηλεφωνήματος να μου συστήσει να ηρεμήσω, χωρίς όμως να της έχω δώσει το παραμικρό δείγμα έντασης ! Ίσως η κυρία να έχει PhD στην ψυχολογία και να μην έχει πάρει το δίπλωμά της … Έφτασε δε σημείο, όταν της είπα : δεν με ενδιαφέρουν τα εσωτερικά της εταιρείας σας, να μου κλείσει το τηλέφωνο.
(ΣΗΜΕΙΩΣΗ : ΑΝ φωτίσει ο δαίμονας κάποιον/α από της εταιρία τους να με διαψεύσει, ας ακούσει τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες μας. Αν δεν έχουν ηχογράφηση, τότε να σκεφτούν ότι πιθανά να βρεθούν ΑΔΙΑΨΕΥΣΤΟΙ μάρτυρες των διαμειφθέντων …
Κάλεσα εκ νέου. Δεν απαντούσε κανείς. Σε κάποια πολλοστή επόμενη φορά, επικοινώνησα με κάποια -καθ’ όλα- ευγενική κυρία η οποία, ανάμεσα στις άλλες της ενημερώσεις προς εμέ, με ρώτησε : “χαρτάκι βρήκατε στην πόρτα σας ;” όπου η απάντηση μου ήταν η αληθής. Όχι, δεν βρήκα. Με ενημέρωσε δε ότι η AI (προφανώς εννοούσε την … τεχνητή νοημοσύνη) του chat θέλει κάποια διόρθωση στο λεκτικό της και πως έπρεπε η πωλήτρια εταιρία να με ενημερώσει για την απαιτούμενη extra κοστολόγηση, αν ήθελα παράδοση ημέρα Σάββατο.
Έλα όμως που η πωλήτρια εταιρεία, όταν έκανα την παραγγελία μου, στα απαιτούμενα στοιχεία που ζητούσε και συμπλήρωσα, δεν μου ζητούσε email κι έτσι, δεν μου ήλθε ΚΑΝΕΝΑ email διευκρίνισης, αλλά ούτε ενημερωτικό SMS, ενόσω είχα δηλώσει τον αριθμό τηλεφώνου μου !
Το θέμα λύθηκε. Όχι λόγω και μέσω της … τεχνητής νοημοσύνης του chat bot. Όχι μέσω της αγενέστατης υπαλλήλου της μεταφορικής που μου έκλεισε το τηλέφωνο, όταν προσπαθούσα να της πω ότι ΔΕΝ ήλθε άνθρωπός τους την Παρασκευή, αλλά μέσω της τελευταίας και ευγενέστατης συνομιλήτριάς μου. Και μια παρατήρηση ακόμη. Επάνω στο δέμα που παρέλαβα προ ολίγου, αναφέρεται ως ημ/νία δημιουργίας η 9η-1-2025. Μια μέρα πριν την ενημέρωσή τους για την (δήθεν) παράδοσή του δέματος.
Είναι δε διορθωμένη η ημ/νια με κόκκινο μαρκαδόρο αναφέροντας την 14-1-2025, ενόσω σήμερα που μετά από κόπους παρέλαβα, έχει 13-1-2025 η ημερομηνία.
Και γράφει 14-1 χωρίς ΠΟΥΘΕΝΑ να υπάρχει αναφορά για την 10η-1-2025 που δήθεν … ήλθαν για παράδοση, χωρίς να με βρουν στο σπίτι, όπως είπαν.
Κι εδώ, στο παρόν μακρινάρι, έχω το καλύτερο για τελείωμα.
Όταν μπήκα στο chat bot της μεταφορικής για να βαθμολογήσω τις … υπηρεσίες τους, όταν έγραψα : δεν θα σας σύστηνα, δεν είμαι ευχαριστημένος, στην επόμενη … ερώτησή του : πειτε μου τον αριθμό φορτωτικής, ενόσω του τον έδωσα 3 φορές, το παραθυράκι του ΔΕΝ ανταποκρινόταν, δεν εμφάνιζε απάντηση ότι δέχθηκε (ή όχι) την κριτική μου, ενώ μου ζητούσε εκ νέου τον αριθμό φορτωτικής.
Ίσως διότι η νοημοσύνη του ήξερε ότι θα του χάλαγα την πιστοποίηση στην ελέγκτρια τους εταιρεία κατά ISO, πιθανότατα.
Υγ. Στην επικοινωνία μου με την μεταφορική, μου ειπώθηκε ότι έφταιγε η πωλήτρια εταιρία για το ότι δεν είχα λεπτομερή ενημέρωση για τα στάδια παράδοσης. Μα πως όμως θα με ενημέρωνε η εταιρεία αφού ΔΕΝ είχε στα απαιτητά στοιχεία της παραγγελίας το email ;
Εύλογα θα μου πεις “με το τηλέφωνό σου που δήλωσες”. Μα ούτε εκεί υπήρχε ενημέρωση ενόσω το είχα δηλώσει.
Καλώντας τους λοιπόν τους πωλητές για να τους πω : βάλτε ρε παιδιά ως υποχρεωτικό πεδίο και το email, μου απάντησαν : υπάρχει κόσμος που δεν έχει email, μη απαντώντας μου για ποιον λόγο δεν ενημερώνουν μέσω sms τον όποιον πελάτη τους.
Αυτά και άλλα πολλά για “σκρουτζομάγαζα” αναζήτησης καλύτερης τιμής προϊόντων που αναφέρουν “άμεσα διαθέσιμο” για κάποια προϊόντα, την ίδια ώρα που ΑΝ καλέσεις το κατάστημα λιανικής, σου απαντούν : … ναι … το έχουμε διαθέσιμο, αλλά στις αποθήκες μας στον Ασπρόπυργο. Στο μαγαζί μας θα το έχουμε σε 1, 2, 3 ημέρες …
Αλήθεια ρε παιδιά, όλα τα logistics σας βρίσκονται στον Ασπρόπυργο ;
Επίλογος : όσα συμβαίνουν σ’ αυτόν τον χώρο, το ελλάντα, συμβαίνουν διότι ο κόσμος εκπαιδεύτηκε στην ανοχή και στο να θεωρεί ως ορθό, ότι του λένε οι τηλεοράσεις, τα ραδιόφωνα και οι ιφλουένσερςςςς …