Αν ταξιδεύετε στον Ατλαντικό και συναντήσετε ένα πλοίο χωρίς πλήρωμα, δεν θα είναι ο Ιπτάμενος Ολλανδός. Θα ονομάζεται Mayflower, και θα είναι ένα αυτόνομο ερευνητικό πλοίο (Mayflower Autonomous Research Ship ή MARS).
Αυτή τη στιγμή το Mayflower φέρεται να είναι στα σχέδια από το πανεπιστήμιο του Plymouth (θα χρησιμοποιεί αιολική και ηλιακή ενέργεια) και μάλλον θα αποπλεύσει από το Plymouth της Αγγλίας το 2020. Να αναφέρουμε ότι οι ερευνητές ακόμα αναζητούν χρηματοδότηση.
Χρησιμοποιώντας το ένα ή και τα δύο του πανιά του, το Mayflower θα είναι σε θέση να κινηθεί αυτόνομα με ταχύτητα έως 20 κόμβους (37 χλμ/ώρα). Το μήκος του θα είναι 32,5 μέτρα.
Τις μέρες που δεν θα υπάρχει άνεμος, θα κινείται με τον ηλεκτρικό κινητήρα του και θα χτυπάει τους 12,5 κόμβους (23 χλμ/ώρα).
Τα ηλιακά κύτταρα θα σε θέση να παράγει αρκετό ρεύμα θα του είναι υπεραρκετό. Μερικά από αυτά τα κύτταρα θα βρίσκονται σε μια πτυσσόμενη πτέρυγα, που θα ανοίγει μόνο κάτω από συνθήκες απόλυτης νηνεμίας.
Η πλοήγηση θα γίνει μέσω ενός συστήματος που συνδυάζει τεχνολογία GPS μαζί με μια τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων.
Σύμφωνα με την σχεδιαστική εταιρεία MSubs:
“Σκοπός είναι να κατασκευάσουμε έναν ή περισσότερους χώρους ωφέλιμου φορτίου, σαν ένα διαστημικό λεωφορείο, στο οποίο θα τοποθετηθεί ευρύς εξοπλισμός για την υποστήριξη διαφόρων ερευνητικών εργασιών.”
“Εξίσου σημαντικό είναι, να διεξάγουμε έρευνα σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συστήματα πρόωσης για θαλάσσια σκάφη, έρευνα για ένα λογισμικό με αυτοματοποιημένες και αυτόνομες λειτουργίες, προηγμένες δορυφορικές επικοινωνίες, και συνεργάσιμη συμπεριφορά μεταξύ ένθετων αυτοματοποιημένων και αυτόνομων συστημάτων που θα λειτουργούν κάτω, και πάνω από το νερό ταυτόχρονα.”