Η μητρική εταιρεία του Facebook Meta μόλις ανακοίνωσε τα κέρδη της για το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Τα νέα δεν είναι καλά: Ήταν ένα ακόμη τρίμηνο συρρίκνωσης των κερδών.
Τα συνολικά έσοδα 28,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων μειώθηκαν μόνο κατά ένα τοις εκατό σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο πριν από ένα χρόνο, αλλά τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 36 τοις εκατό στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το να βγάλεις σχεδόν 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε κέρδη δεν είναι κακό τρίμηνο για κανέναν, αλλά το μέγεθος της πτώσης σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν είναι αρκετά σημαντικό. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, είναι η πρώτη πτώση εσόδων για τις Meta/Facebook – επομένως, παρόλο που μιλάμε μόνο για ένα τοις εκατό, εξακολουθεί να είναι αξιοσημείωτο.
Τα έσοδα από τη διαφήμιση και την “οικογένεια εφαρμογών” της Meta, ουσιαστικά παραμένουν σταθερά από έτος σε έτος, και τα Reality Labs (υπηρεσία για hardware όπως το Meta Quest και άλλες πρωτοβουλίες που σχετίζονται με το metaverse) στην πραγματικότητα αυξήθηκαν 48 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος σε 452 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, η Reality Labs είχε ζημιά 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων αυτό το τρίμηνο, κάτι που σημαίνει 15 τοις εκατό μεγαλύτερες απώλειες σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Με αυτόν τον ρυθμό, είναι πολύ πιθανό ότι η Reality Labs θα χάσει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με τα έσοδα του 2021.
Πράγματι, η εταιρεία δήλωσε ότι περιμένει να έχει χαμηλότερα έσοδα από την Reality Labs το τρίτο τρίμηνο.
Τον Ιούνιο, η Meta δήλωνε ότι είχε 2,88 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες καθημερινά στην οικογένεια των εφαρμογών της (η οποία περιλαμβάνει το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger) και 3,65 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Αυτό σημαίνει μια αύξηση της τάξης του 4 τοις εκατό σε σύγκριση με πριν ένα χρόνο.
Η εισροή νέων μελών στο Facebook ήταν μικρότερη, και οι μέσοι ημερήσιοι και μηνιαίοι χρήστες αυξήθηκαν μόνο κατά 3% και 1% αντίστοιχα.
Όλα τα παραπάνω βέβαια, μπορεί να οφείλονται και στην μεταβατική φάση που περνούν οι εταιρείες Meta/Facebook, εν αναμονή της δημιουργίας του metaverse.
Όμως εδώ και καιρό υπάρχουν ενδείξεις ότι η πλατφόρμα του Facebook δεν προσελκύει νεαρά άτομα.
Όπως και να χει, ο CEO του Facebook, θα πρέπει να πείσει τους επενδυτές για να συνεχίσουν να υποστηρίζουν το όραμά του.