Το Phishing Protection στα Windows 11 σταματούσε να λειτουργεί κατά την επανεκκίνηση, ειδικά αν χρησιμοποιείτε PIN, αλλά η έκδοση ασφαλείας αυτής της εβδομάδας το διορθώνει.
Ένα από τα πιο αναφερόμενα και συχνά παρατηρούμενα προβλήματα στα Windows 11 είναι ένα σφάλμα κατά το οποίο η προστασία από ψάρεμα (Phishing Protection) απενεργοποιούνταν αυτόματα κατά την επανεκκίνηση του υπολογιστή σας. Για κάποιο λόγο, φαίνεται ότι τα παράπονα των χρηστών τελικά έπιασαν τόπο.
Η KB5007651, που είναι η πιο πρόσφατη ενημέρωση ασφαλείας για το Windows Defender, επιδιορθώνει το πρόβλημα του Phishing Protection στο Microsoft Defender SmartScreen.
Για όσους δεν γνωρίζουν, μπορείτε να βρείτε την ρύθμιση στην περιοχή Reputation-based protection > Reputation-based protection.
Το πρόβλημα ήταν ότι οι παραπάνω ρυθμίσεις του Phishing Protection απενεργοποιούνταν αυτόματα αν χρησιμοποιείτε το Windows Hello με PIN και επανεκκινείτε τον υπολογιστή σας. Σύμφωνα με την τεκμηρίωση της Microsoft, αυτή ήταν η επιδιωκόμενη συμπεριφορά. Στο έγγραφο, η Microsoft εξηγεί πώς λειτουργεί η δυνατότητα όταν συνδέεστε με κωδικό πρόσβασης.
Η λειτουργία προστασίας από ηλεκτρονικό ψάρεμα σάς ειδοποιεί εάν πληκτρολογήσετε ή επικολλήσετε ένα κωδικό πρόσβασης σε κάποιο γνωστό κακόβουλο ιστότοπο, αν χρησιμοποιείτε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης ή τον αποθηκεύσετε σε απλό κείμενο.
Η τεκμηρίωση αναφέρει επίσης:
Όταν ένας χρήστης συνδέεται σε μια συσκευή χρησιμοποιώντας το Windows Hello for Business PIN ή βιομετρικό, η Ενισχυμένη προστασία ηλεκτρονικού ψαρέματος δεν ειδοποιεί τον χρήστη ούτε αποστέλλει συμβάντα στο Microsoft Defender for Endpoint (MDE).
Με άλλα λόγια, δεν θα παρέχει τις ίδιες ειδοποιήσεις ή τηλεμετρία εάν συνδέεστε με PIN/βιομετρικό. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι η Ενισχυμένη προστασία ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) δεν είναι ενεργή με τον ίδιο τρόπο όπως όταν συνδέεστε με κωδικό πρόσβασης.