Πριν από 18 μήνες, η Microsoft αποκάλυψε ότι μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις στη νέα της κονσόλα Xbox Series X θα ερχόταν στα PC – η δυνατότητα streaming τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων από ένα απίστευτα γρήγορο NVMe solid state drive στη GPU σας, αντί του CPU. Το λεγόμενο “DirectStorage API” θα επέτρεπε στα παιχνίδια να φορτώνουν πιο λεπτομερείς κόσμους πολύ πιο γρήγορα από πριν.
Σήμερα Microsoft ανακοίνωσε την διαθεσιμότητα του DirectStorage API.
“Από σήμερα, τα παιχνίδια των Windows μπορούν να κυκλοφορούν με το DirectStorage. Αυτή η δημόσια έκδοση SDK ξεκινά μια νέα εποχή γρήγορων χρόνων φόρτωσης και λεπτομερών κόσμων στα παιχνίδια του υπολογιστή, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να αξιοποιήσουν πληρέστερα την ταχύτητα του τελευταίου hardware“, αναφέρει η ανάρτηση στο blog της εταιρείας.
Το DirectStorage διαβάζει από το NVMe SSD στη μνήμη RAM, αντιγράφει στη μνήμη GPU και, στη συνέχεια, αποσυμπιέζει στην GPU.
Το καλό είναι ότι η νέα τεχνολογία θα λειτουργεί και με τα Windows 10, όχι μόνο με τα Windows 11, παρόλο που η Microsoft αναφέρει ότι τα 11 είναι “η συνιστώμενη έκδοσή μας για παιχνίδια”.
Ωστόσο, πριν ψάξετε κάποιο παιχνίδι για αυτή τη γρήγορη μονάδα NVMe 4.0 και τη συμβατή μητρική, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα παιχνίδια. Αν και οι προγραμματιστές μπορούν να κάνουν προεπισκόπηση της τεχνολογίας από τον Ιούλιο, δεν έχει κυκλοφορήσει τίποτα μέχρι σήμερα. Μπορεί όμως να δούμε κάτι μέχρι τις 23 Μαρτίου στο συνέδριο προγραμματιστών παιχνιδιών, όταν η AMD και η προγραμματίστρια εταιρεία Luminous Productions θα εξηγήσει πώς έφεραν το DirectStorage στο Forspoken, ένα από τα πρώτα demo παιχνίδια στη νέα τεχνολογία.
Ακολουθεί το τελευταίο τρέιλερ του παιχνιδιού Forspoken, που μπορεί να τρέχει σε Sony PS5, σε υπολογιστή με Windows και Xbox Series X χρησιμοποιώντας γρήγορες τεχνικές SSD: