Η Microsoft προσπαθεί να δημιουργήσει μια “super εφαρμογή” που θα ενσωματώνει μια πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων, δυνατότητα για αγορές, αναζήτηση στον Ιστό καθώς και ειδήσεις σε μια ενιαία εφαρμογή, μια προφανή προσπάθεια να ακολουθήσει τις πλατφόρμες της Apple και της Google.
Σύμφωνα με μια δημοσίευση του The Information, η Microsoft βρίσκεται στα πρώτα στάδια της κατασκευής μιας “super εφαρμογής” υπό την καθοδήγηση του CEO της εταιρείας Satya Nadella. Ο Nadella φέρεται να έχει δώσει οδηγίες στους προγραμματιστές της Microsoft να ενσωματώσουν καλύτερα το Bing, τη μηχανή αναζήτησης της εταιρείας, σε άλλες υπηρεσίες και εφαρμογές, όπως το Microsoft Teams και το Outlook, δημιουργώντας την βάση για την “super εφαρμογή”.
Αν και δεν είναι σαφές εάν η Microsoft κυκλοφορήσει τελικά μια τέτοια εφαρμογή, άνθρωποι που γνωρίζουν τις συζητήσεις είπαν ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος Satya Nadella έχει θέσει τις βάσεις πιέζοντας τη μηχανή αναζήτησης Bing να λειτουργεί καλύτερα με άλλα προϊόντα για κινητά της Microsoft. Για παράδειγμα, ζήτησε από την Bing να ενσωματωθεί με τις εφαρμογές μηνυμάτων και τα email της Outlook, διευκολύνοντας τους πελάτες να μοιράζονται τα αποτελέσματα αναζήτησης σε μηνύματα.
Η Microsoft δεν είναι μια εταιρεία προσανατολισμένη αποκλειστικά στον καταναλωτή, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της προέρχεται από την πώληση λογισμικού και εταιρικές πωλήσεις. Η Microsoft έχει αναφέρει στο παρελθόν τις φιλοδοξίες να γίνει πιο φιλική προς τους καταναλωτές, προσφέροντας υπηρεσίες όπως η “super εφαρμογή”. Η Microsoft δεν κατάφερε να αποκτήσει μεγάλες εφαρμογές και πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok και το Pinterest στο παρελθόν, κάτι που θα μπορούσε να ήταν μέρος των μεγαλύτερων σχεδίων της εταιρείας.
Η σημερινή δημοσίευση δείχνει το ενδιαφέρον της Microsoft να προσπεράσει την Google για να γίνει η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο iPhone. Η Google πληρώνει δισεκατομμύρια στην Apple κάθε χρόνο για να παραμείνει η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο iPhone και ενώ οι χρήστες μπορούν να την αλλάξουν, η προεπιλεγμένη ρύθμιση θέτει το Bing της Microsoft σε μειονεκτικότερη θέση. Σύμφωνα με το The Information, η Microsoft είχε συνομιλίες υψηλού επιπέδου με την Apple για να προσπαθήσει να πλειοδοτήσει την Google, αλλά δεν ήταν επιτυχείς.
Οι διαπραγματεύσεις μέχρι σήμερα πραγματοποιούνταν συνήθως απευθείας μεταξύ του Nadella και των κορυφαίων στελεχών της Apple πίσω από κλειστές πόρτες, αφήνοντας πολλά κορυφαία στελέχη της Microsoft στο σκοτάδι σχετικά με τη διαδικασία.
Η δημοσίευση σημειώνει ότι η Microsoft το 2012 διεξήγαγε μια εκστρατεία δημοσίων σχέσεων για να δείξει πώς το Bing χρησιμοποιούνταν πολύ περισσότερο από άτομα με αναπηρία όρασης σε σύγκριση με την Google. Το κόλπο όμως δεν ήταν “αρκετό για να κερδίσει την έγκριση της Apple”.