Οι πολιτικοί και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού συζητούν για μια ισχυρότερη αντιμονοπωλιακή νομοθεσία για τις Big Tech εταιρείες, και τέτοιοι νόμοι είναι εξαιρετικά απαραίτητοι, όπως αποδεικνύει ο αποκλεισμός των χρηστών της υπηρεσίας email Tutanota από το Microsoft Teams.
Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν τη δύναμη στην αγορά και μπορούν να βλάψουν μικρότερους ανταγωνιστές με μερικά πολύ εύκολα βήματα, όπως με το να αρνηθούν υπηρεσίες στους πελάτες των μικρότερων εταιρειών.
Έτσι μέχρι και σήμερα, η Microsoft αποκλείει όλες τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Tutanota στην υπηρεσία Microsoft Teams. Αυτή η αυστηρή αντιανταγωνιστική πρακτική αναγκάζει τους πελάτες της Tutanota να καταχωρήσουν (αν δεν έχουν) κάποια δεύτερη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου –ενδεχομένως από την ίδια τη Microsoft– για να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό στο Teams.
Αυτό το μήνυμα εμφανίζεται όταν πελάτες της Tutanota προσπαθούν να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό στο Teams:
Όταν του ζητήθηκε να αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, ένας εκπρόσωπος της Microsoft είπε απλώς ότι δεν ήταν δυνατό για αυτούς να επιτρέψουν σε χρήστες να δημιουργούν λογαριασμούς στην υπηρεσία Teams με μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Tutanota. Τελεία.
“Προσπαθήσαμε επανειλημμένα να λύσουμε το πρόβλημα με τη Microsoft, αλλά δυστυχώς το αίτημά μας αγνοήθηκε”, μας αναφέρει ο Matthias Pfau, συνιδρυτής της Tutanota.
Είναι ένα παράδειγμα του πώς η Microsoft μπορεί και κάνει κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά για να βλάψει τους ανταγωνιστές της, κάτι που με τη σειρά του και τους καταναλωτές.
Τα τελευταία χρόνια η ζήτηση για ιδιωτικότητα αυξάνεται συνεχώς. Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Microsoft, δεν μπορούν εύκολα να προσφέρουν καλύτερη προστασία απορρήτου, καθώς ένα μεγάλο μέρος της επιχείρησής τους βασίζεται στα κέρδη από στοχευμένες διαφημίσεις – και για αυτό πρέπει να παρακολουθούν τους χρήστες τους.
“Πρέπει να διαλύσουμε τη δύναμη των Big Tech εταιρειών στην αγορά. Αυτό θα οδηγήσει σε μια νέα εξέλιξη στον σημερινό διαδικτυακό κόσμο για να έχουμε προϊόντα που επικεντρώνονται στο όφελος του καταναλωτή – και όχι στη μεγιστοποίηση των εσόδων από διαφημίσεις”, μας αναφέρει ο Pfau.
“Για να απαλλαγούμε από την παρακολούθηση στο διαδίκτυο, οι άνθρωποι χρειάζονται εναλλακτικές λύσεις που σέβονται το απόρρητο. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός με τη Microsoft είναι σχεδόν αδύνατος, δεδομένης της τεράστιας δύναμής της στην αγορά”.