Η Microsoft στην κορυφή της λίστας Phishing

H Check Point Research (CPR), το Threat Intelligence τμήμα της Check Point® Software Technologies Ltd, πάροχου πλατφόρμας κυβερνοασφάλειας που υποστηρίζεται από AI και παρέχεται μέσω cloud,  κυκλοφόρησε την τελευταία αξιολόγηση Brand Phishing για το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η αξιολόγηση αναδεικνύει τις μάρκες που μιμούνται συχνότερα οι κυβερνοεγκληματίες στις προσπάθειές τους να εξαπατήσουν άτομα και να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή στοιχεία πληρωμών.

Για το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Microsoft παρέμεινε η πιο συχνά πλαστογραφημένη μάρκα σε phishing, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ήμισυ όλων των προσπαθειών με ποσοστό 57%. Η Apple ανέβηκε στη δεύτερη θέση με 10%, μετακινούμενη από την τέταρτη θέση στο πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ το LinkedIn διατήρησε την κατοχή της τρίτης θέσης με 7% των προσπαθειών αυτών. Εν τω μεταξύ, υπήρξαν νέες είσοδοι στη λίστα, με τα brands Adidas, WhatsApp και Instagram να εισέρχονται στην πρώτη δεκάδα για πρώτη φορά από το 2022.

Ο τομέας της Τεχνολογίας παρέμεινε ο πιο συχνά πλαστογραφημένος κλάδος σε επιθέσεις brand phishing, ακολουθούμενος από τα Κοινωνικά Δίκτυα και τον Τραπεζικό τομέα. Οι εταιρείες τεχνολογίας συχνά κατέχουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως προσωπικά δεδομένα, οικονομικές πληροφορίες και πρόσβαση σε άλλους λογαριασμούς, καθιστώντας τις πολύτιμους στόχους για τους επιτιθέμενους. Εταιρείες όπως η Microsoft, η Google και η Amazon, οι οποίες εμφανίζονται στη λίστα, προσφέρουν βασικές και συχνά χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες όπως το email, την αποθήκευση στο cloud και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε μηνύματα που φαίνονται να προέρχονται από αυτούς τους κρίσιμους παρόχους υπηρεσιών.

Ο Omer Dembinsky, Data Group Manager της Check Point Software, τόνισε την επίμονη απειλή των επιθέσεων phishing, δηλώνοντας: «Οι επιθέσεις phishing παραμένουν μια από τις πιο διαδεδομένες κυβερνοαπειλές και συχνά αποτελούν την απαρχή πολύ μεγαλύτερων εκστρατειών σε αλυσίδες εφοδιασμού. Για να προστατευτούν από επιθέσεις phishing, οι χρήστες θα πρέπει πάντα να επαληθεύουν τη διεύθυνση email του αποστολέα, να αποφεύγουν να κάνουν κλικ σε ανεπιθύμητους συνδέσμους και να ενεργοποιούν την πολυπαραγοντική ταυτοποίηση (MFA) στους λογαριασμούς τους. Επιπλέον, τόσο η χρήση όσο και διατήρηση ενός λογισμικού ενημερωμένου, μπορεί να βοηθήσει στην ανίχνευση και την απόκρουση προσπαθειών phishing.»

Top Phishing brands

Ακολουθούν οι 10 κορυφαίες με αριθμό κατάταξης βάσει της συνολικής εμφάνισής τους σε περιστατικά brand phishing κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024:

  1. Microsoft (57%)
  2. Apple (10%)
  3. LinkedIn (7%)
  4. Google (6%)
  5. Facebook (1.8%)
  6. Amazon (1.6%)
  7. DHL (0.9%)
  8. Adidas (0.8%)
  9. WhatsApp (0.8%)
  10. Instagram (0.7%)

Adidas Phishing campaigns

Το τελευταίο τρίμηνο, η Check Point Research παρατήρησε αρκετές καμπάνιες phishing που στόχευαν χρήστες, μέσω πλαστογράφησης ιστότοπων της μάρκας Adidas.

Για παράδειγμα, οι ιστότοποι adidasyeezys[.]cz (Εικόνα 1) και adidasyeezys[.]it (Εικόνα 2) έχουν σχεδιαστεί για να ξεγελούν τα θύματα κάνοντάς τα να πιστεύουν ότι πρόκειται για αυθεντικούς ιστότοπους Adidas Yeezy, μιμούμενοι εξαιρετικά την εμφάνιση του νόμιμου ιστότοπου της Adidas στο https://news.adidas.com/yeezy. Αυτοί οι ψεύτικοι ιστότοποι στοχεύουν να παρασύρουν τους χρήστες ώστε να εισάγουν τα διαπιστευτήρια και τα προσωπικά τους στοιχεία, εκμεταλλευόμενοι την ομοιότητά τους με τον πρωτότυπο ιστότοπο για να κλέψουν πληροφορίες με επιτυχία. Παρομοίως, οι ιστότοποι adidasozweego[.]fr (Εικόνα 3) και adidascampus[.]co[.]at (Εικόνα 4) μιμούνται την επίσημη πλατφόρμα της Adidas.

Επιπλέον, ο ιστότοπος adidasoriginalss[.]fr φαίνεται να μην είναι ενεργός για phishing και φιλοξενεί αντ’ αυτού διαφημίσεις.

1c

Figure 1, the phishing website:

adidasyeezys[.]cz

2c

Figure 2, the phishing website:

adidasyeezys[.]it

3c

Figure 3, the phishing website:

adidas-ozweego[.]fr

4c

Figure 4, the phishing website:

adidascampus[.]co[.]at

Instagram Phishing campaigns

Το τελευταίο τρίμηνο, οι ερευνητές παρατήρησαν πολλές καμπάνιες που χρησιμοποιούν το εμπορικό σήμα του Instagram για να διαπράξουν απάτες στο διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα, το Instagram ανέβηκε στη 10η θέση στη λίστα των brands που επηρεάζονται από το phishing, σηματοδοτώντας την πρώτη του εμφάνιση εκεί από το 2022.

Τους τελευταίους μήνες, η CPR εντόπισε καμπάνιες phishing που μιμούνται το Instagram για να εξαπατήσουν τους χρήστες να αποκαλύψουν τα στοιχεία σύνδεσής τους. Ένα παράδειγμα αφορά μια phishing που φιλοξενείται στο instagramnineflame].[vercel].[app/login (Εικόνα 1), η οποία μιμείται το πεδίο login του Instagram. Αυτή η σελίδα, φιλοξενούμενη στο Vercel, μια πλατφόρμα για τη δημιουργία εφαρμογών React, ζητά από τους χρήστες να εισάγουν τα ονόματα χρήστη και τους ς πρόσβασής τους.

Μια άλλη παρατηρηθείσα καμπάνια χρησιμοποίησε το instagram-verify-account.tk (Εικόνα 2). Αν και επί του παρόντος ανενεργό, προηγουμένως εμφάνιζε ένα μήνυμα που σχεδιάστηκε για να εξαπατήσει τους χρήστες να εισάγουν προσωπικές πληροφορίες με το πρόσχημα της επαλήθευσης των λογαριασμών τους στο Instagram. Τέτοιες τακτικές στοχεύουν να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη και να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να παραδώσουν προσωπικά τους στοιχεία.

5c

Figure 1: The phishing website:

instagram-nine-flame[.]vercel[.]app/login

6c

Figure 2: The phishing website:

instagram-verify-accoun[.]tk

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















newsbot

Written by newsbot

Αν και τα δελτία τύπου θα είναι από πολύ επιλεγμένα έως και σπάνια, είπα να περάσω ... γιατί καμιά φορά κρύβονται οι συντάκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).