Online Banking

Άνοδος των τραπεζικών συναλλαγών μέσω mobile και internet banking

Online Banking«Η εποχή που ένας υπολογίσιμος όγκος τραπεζικών συναλλαγών θα γίνεται από παντού, εκτός από το τραπεζικό κατάστημα, έχει ξεκινήσει. Εχει ακουστεί πολλές φορές στο παρελθόν ως προοπτική ότι θα συμβεί, αλλά αυτή τη φορά δεν είναι ευχολόγια είναι πραγματικότητα», επισημαίνει στην «Κ» διευθυντικό στέλεχος συστημικής τράπεζας.

Τα στοιχεία για την εξέλιξη στη χρήση του mobile και του internet banking, τον επιβεβαιώνουν και δείχνουν τις τάσεις όχι πλέον για τα επόμενα έτη, αλλά για τους αμέσως επόμενους μήνες, που αναμένεται σταδιακά να αλλάξουν τον τρόπο συναλλαγών που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.

Το πρώτο τρίμηνο του 2012 υπήρχαν 1.597.000 εγγεγραμμένοι χρήστες στο mobile banking, τραπεζικοί πελάτες δηλαδή που μπορούσαν εάν το επιθυμούσαν να κάνουν συναλλαγές μέσω εφαρμογής mobile banking όπως αυτή έχει καθοριστεί από κάθε τράπεζα. Από αυτούς, μόλις οι 98.000 περίπου ήταν ενεργοποιημένοι πελάτες, δηλαδή χρησιμοποίησαν τελικά το mobile banking μια φορά σε ένα χρόνο. Ο αριθμός των ενεργών πελατών, που το χρησιμοποίησαν τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα για ένα έτος υποχωρούσε στους 52.000. Η αξία των εγχρήματων συναλλαγών (μεταφορές μεταξύ λογαριασμών, διάφορες πληρωμές κ.λπ.) μέσω κινητού τηλεφώνου προσέγγιζε τα 80 εκατ. ευρώ.

Σε λιγότερο από 1,5 χρόνο η εικόνα άλλαξε ριζικά. Ειδικότερα, στο τρίτο τρίμηνο του 2013, που είναι τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι εγγεγραμμένοι πελάτες στο mobile banking αυξήθηκαν κατά ένα εκατομμύριο περίπου και έφτασαν τους 2.580.534, οι ενεργοποιημένοι τους 208.000 και οι ενεργοί τραπεζικοί πελάτες ξεπέρασαν τους 144.000, με συνεχώς ανοδικές τάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ δεύτερου και τρίτου τριμήνου του 2013 οι ενεργοί πελάτες αυξήθηκαν κατά 30%, με την αξία των εγχρήματων συναλλαγών να προσεγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται η αξία των χρηματιστηριακών συναλλαγών.

Αντίστοιχα είναι και τα μεγέθη στο internet banking, με τον αριθμό των ενεργών πελατών να παραμένει σταθερός στις 800.000 περίπου μεταξύ του πρώτου τρίμηνου του 2012 και του τρίτου τριμήνου του 2013. Η αξία όμως των εγχρήματων συναλλαγών αυξήθηκε περί τα 30 δισ. από περίπου 22 δισ. ευρώ στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Οπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη, καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη του mobile banking στη χώρα μας αποτελεί το γεγονός της ιδιαίτερα μεγάλης διείσδυσης των smart phones που υποστηρίζουν τραπεζικές συναλλαγές, η οποία προσεγγίζει πλέον και το 40% των χρηστών κινητής τηλεφωνίας από τα υψηλότερα ποσοστά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη ανάπτυξη εξακολουθούν να γνωρίζουν και τα κλασικά πλέον εναλλακτικά δίκτυα και ειδικότερα τα ΑΤΜ και τα APS. Πιο συγκεκριμένα, οι ετήσιες αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ στη διάρκεια του 2013 φθάνουν περίπου τα 35 δισ. ευρώ, αποτελώντας περίπου το 75% του συνολικού όγκου αναλήψεων που πραγματοποιήθηκαν στις τράπεζες (Ταμεία Τραπεζών και ΑΤΜ) και το 20% της αξίας τους. Επίσης πραγματοποιούνται περίπου τρία δισ. ευρώ καταθέσεις μετρητών σε ΑΤΜ και δύο δισ. ευρώ καταθέσεις σε μηχανήματα αυτόματων πληρωμών. Επιπλέον οι ετήσιες πληρωμές λογαριασμών σε APS φτάνουν περίπου 700 εκατ. ευρώ.

Πληθώρα συναλλαγών μπορεί να πραγματοποιηθούν μέσω κινητού. Ενδεικτικά αναφέρονται: μεταφορές χρημάτων μεταξύ των λογαριασμών του πελάτη, σε λογαριασμούς τρίτων στην ίδια και σε άλλη τράπεζα, εξόφληση πιστωτικών καρτών, δόσης δανείου, λογαριασμών (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΦΠΑ, ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, e-Παράβολο, ΟΤΕ, κινητής τηλεφωνίας, συνδρομές Διαδικτύου κ.λπ.). Επίσης, δυνατότητα φόρτισης προπληρωμένης κάρτας και ανάληψης από πιστωτική/προπληρωμένη κάρτα κ.λπ.

kathimerini.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).