Το Νάσβιλ των ΗΠΑ απαγορεύει την κυκλοφορία των ηλεκτρικών σκούτερ στην πόλη μετά από το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα που σχετίζεται με αυτά.
Ο δήμαρχος της πόλης Νάσβιλ (Nashville) του Τενεσί των ΗΠΑ, David Briley, κοινοποίησε σε επτά εταιρείες σκούτερ που λειτουργούν στην πόλη, ότι τερματίζει το πιλοτικό πρόγραμμα και απαγορεύει τα ηλεκτρικά σκούτερ από τους δρόμους, σύμφωνα με επιστολή που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή στο Twitter.
Στο μήνυμά του ο δήμαρχος αναφέρει: “Έχουμε δει το κόστος της δημόσιας ασφάλειας και της προσβασιμότητας που προκαλούν αυτές οι συσκευές και δεν είναι δίκαιο για τους κατοίκους μας να συνεχιστεί αυτό. Εάν αυτές οι συσκευές επιστρέψουν στο μέλλον, θα είναι μετά από μια δημόσια διαδικασία, με τους όρους μας, με αυστηρή επίβλεψη για αριθμούς, ασφάλεια και προσβασιμότητα.”
Ο δήμαρχος Briley είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει τα σκούτερ και πριν από ένα μήνα. Αλλά μόνο όταν το Νάσβιλ είχε τον πρώτο θάνατο που σχετίζεται με τα σκούτερ, ο δήμαρχος ανακοίνωσε επίσημα το σχέδιό του να τα αφαιρέσει τελείως από την πόλη.
Το ατύχημα έγινε τον Μάιο 2019 και είχε θύμα τον Brady Gaulke, 26 ετών, που χτυπήθηκε από ένα όχημα και σκοτώθηκε, ενώ αυτός οδηγούσε ένα σκούτερ. Η αστυνομία διαπίστωσε ότι ο Gaulke είχε στο αίμα του αλκοόλ διπλάσιο του νόμιμου ορίου για αυτοκίνητα και ήταν υπεύθυνος για το ατύχημα.
Στο Νάσβιλ επιχειρούσαν επτά εταιρείες με συνολικά 4.000 σκούτερ στους δρόμους. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Briley, σε συνεννόηση με το δημοτικό συμβούλιο του Νάσβιλ, σχεδιάζει να επιτρέψει σε μία ή δύο εταιρείες να επανέλθουν τοποθετώντας πολύ μικρότερο αριθμό σκούτερ. Οι εταιρείες που θα επιλεγούν θα ανταγωνιστούν μέσω μιας διαδικασίας που θα εποπτεύεται από την Επιτροπή Αδειοδότησης Μεταφορών της πόλης, σύμφωνα με την Tennessean.
Από τη στιγμή που πρωτοεμφανίστηκαν, στα τέλη του 2017, τα ηλεκτρικά σκούτερ έφεραν αρκετό πονοκέφαλο στις πόλεις. Οι εκάστοτε αξιωματούχοι κάθε πόλης που τα φιλοξενεί, προσπαθούν να ζυγίσουν τη δημοτικότητα των συσκευών, με την ανάγκη για καλύτερη ρύθμιση του πλαισίου διακίνησής τους.
Ορισμένες πόλεις πρότειναν υπερβολικά επαχθείς κανόνες για τις εταιρείες σκούτερ, αναγκάζοντάς τους να αποφασίσουν αν θα παραμείνουν ή θα αποχωρήσουν. Η Uber απέσυρε την περασμένη εβδομάδα τα σκούτερ Jump από το Σαν Αντόνιο του Τέξας, μετά τον κόψιμο τους μισού της στόλου από τις αρχές της πόλης. Στο Παρίσι, ο δήμαρχος Anne Hidalgo πρότεινε νέους κανόνες μετά τον θάνατο ενός αναβάτη ηλεκτρονικού σκούτερ, στις 10 Ιουνίου, ο οποίος χτυπήθηκε από ένα φορτηγό.
Στη Ελλάδα, ευτυχώς δεν είχαμε κανένα θανατηφόρο ατύχημα, αλλά η έλλειψη κανόνων στην κυκλοφορία τους καθώς και η σχεδόν παντελής έλλειψη ποδηλατόδρομων σε συνδυασμό με τα μικρά σε πλάτος πεζοδρόμια που είναι γεμάτα παγίδες, καθιστούν το ατύχημα θέμα τύχης.