Νέο Outlook γιατί να μην το χρησιμοποιήσετε

Με την κυκλοφορία του νέου Outlook για Windows από τη Microsoft, φαίνεται ότι η εταιρεία έχει μετατρέψει την email εφαρμογή της σε εργαλείο επιτήρησης για στοχευμένη διαφήμιση.

Όλοι μιλούν για τις καμπάνιες απορρήτου της Google και της Apple γιατί συλλέγουν τα διαδικτυακά σας δεδομένα για να δημιουργήσουν έσοδα από . Τώρα όμως φαίνεται ότι και το Outlook της Microsoft δεν είναι πλέον μια απλή υπηρεσία email. Είναι ένας μηχανισμός συλλογής δεδομένων για τους 772 εξωτερικούς συνεργάτες της Microsoft και ένα σύστημα παράδοσης διαφημίσεων για την ίδια τη Microsoft.

new outlook

Δείτε πώς και γιατί.

Η Microsoft μοιράζεται τα δεδομένα σας με 772 τρίτα μέρη

Ορισμένοι Ευρωπαίοι χρήστες που πραγματοποιούν λήψη του νέου Outlook για Windows θα δουν ένα modal με μια αποκάλυψη σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Microsoft και αρκετές εκατοντάδες τρίτα μέρη επεξεργάζονται τα δεδομένα τους:

Το παράθυρο ενημερώνει τους χρήστες ότι η Microsoft και οι 772 συνεργάτες της χρησιμοποιούν τα δεδομένα σας για διάφορους σκοπούς, μεταξύ των οποίων:

  • Αποθηκεύουν ή/και αποκτούν πρόσβαση σε στη συσκευή του χρήστη
  • Ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων
  • Εξατομίκευση διαφημίσεων και περιεχομένου
  • Μετρούν τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο
  • Αποκτούν γνώσεις κοινού
  • Λαμβάνουν δεδομένα για την ακριβή γεωγραφική σας θέση
  • Αναγνωρίζουν τους χρήστες μέσω σάρωσης συσκευών

Αυτή η τελευταία έκδοση του Outlook επιβεβαιώνει ότι περισσότερα από τα περιθώρια κέρδους της εταιρείας εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τη συλλογή των προσωπικών σας δεδομένων. Το Outlook σάς προτρέπει επίσης να επιλέξετε πώς θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις στην οθόνη σας, καθιστώντας σαφές ότι η διαφήμιση αποτελεί βασικό μέρος της συμφωνίας.

Οι “Διαφημιστικοί Συνεργάτες” της Microsoft

Χάρη στον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων της ΕΕ, οι Ευρωπαίοι τουλάχιστον ενημερώνονται ότι ένα σωρό τρίτοι θα μπορούν να δουν τα δεδομένα τους. Οι Αμερικανοί λόγω διαφορετικής νομοθεσίας για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, δεν ενημερώνονται καν για το τι συμβαίνει.

Στις του Outlook, οι χρήστες από την Ευρώπη μπορούν να δουν μια “Λίστα Διαφημιστικών Συνεργατών”, η οποία δείχνει τον ανησυχητικό αριθμό των διαφημιστικών εταιρειών που συνεργάζονται με τη Microsoft. Αυτές οι τρίτες εταιρείες – που ονομάζονται συνεργάτες – φέρουν ονόματα όπως «ADMAX» και «ADSOCY».

Σε κάποιο βαθμό, το νέο Outlook σάς επιτρέπει να επιλέξετε τον τρόπο χρήσης των δεδομένων σας, αλλά δεν γίνεται με ένα click.

“Ανάλογα με τον τύπο των δεδομένων που συλλέγουν, χρησιμοποιούν και επεξεργάζονται και άλλους παράγοντες” αναφέρεται στη σελίδα προτιμήσεων για χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο. “Κάντε σε κάθε διαφημιστική εταιρεία που αναφέρεται παρακάτω για να δείτε την πολιτική απορρήτου της και να ασκήσετε τις επιλογές σας.”

Φυσικά δεν έχουν όλοι οι συνεργάτες της Microsoft τους ίδιους κανονισμούς. Οι χρήστες θα πρέπει να διαβάσουν κάθε μεμονωμένη πολιτική απορρήτου πριν αποφασίσουν.

Τέτοιες πολιτικές είναι συνήθως μακροσκελείς, περίεργες και δυσνόητες. Αλλά για πολλές εταιρείες, αυτή είναι η ιδέα. Τέτοιες πολιτικές γράφονται σκόπιμα με αυτόν τον τρόπο για να δώσουν στις εταιρείες τη μέγιστη ελευθερία να κάνουν ό,τι θέλουν με τα δεδομένα σας. Αυτό συχνά σημαίνει ότι πωλείτε τα προσωπικά σας στοιχεία σε τρίτους διαφημιστές και μεσίτες δεδομένων, χωρίς καν να το γνωρίζετε γιατί αν και υπάρχει κάπου γραμμένο εσείς δεν το διαβάσατε.

Με το νέο Outlook, η Microsoft αναγκάζει τους χρήστες να διαβάζουν δηλώσεις απορρήτου που μοιάζουν με λαβύρινθο για να μπορούν να έχουν μέρος του ελέγχου των δεδομένων τους. Φυσικά, η Βέβαια η Microsoft γνωρίζει ότι σχεδόν κανείς δεν διαβάζει τις πολιτικές απορρήτου. Εάν κατανοούσαν όλοι αυτές τις πολιτικές, τα έσοδα της εταιρείας θα κινδύνευαν.

Το νέο Outlook κλέβει τον κωδικό πρόσβασης του email σας

Η ενσωμάτωση του Outlook από τη Microsoft με τις υπηρεσίες cloud έχει προκαλέσει συναγερμό για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Όταν συγχρονίζετε λογαριασμούς email τρίτων από υπηρεσίες όπως το Yahoo ή το Gmail με το νέο Outlook, μπορεί να δώσετε στη Microsoft πρόσβαση στα διαπιστευτήρια IMAP και SMTP, στα μηνύματα του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου, στις επαφές , και τα συμβάντα που σχετίζονται με αυτούς τους λογαριασμούς, σύμφωνα με το γερμανικό blog πληροφορικής Heise Online.

“Αν και η Microsoft εξηγεί ότι είναι δυνατή η επιστροφή στις προηγούμενες εφαρμογές ανά πάσα στιγμή, τα δεδομένα θα αποθηκευτούν από την εταιρεία”, αναφέρει το Heise. “Αυτό επιτρέπει στη Microsoft να διαβάζει τα μηνύματα του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου.”

Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το νέο Outlook χωρίς να συγχρονίσετε όλες αυτές τις πληροφορίες με το Microsoft Cloud, αφού υπάρχει μόνο η επιλογή ακύρωσης, σύμφωνα με το forum XDA developers. Είναι επίσης ρυθμισμένο να στέλνει στοιχεία σύνδεσης, όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης, απευθείας στους διακομιστές της Microsoft.

Αν και αυτή η μεταφορά είναι ασφαλής με TLS, σύμφωνα με το Heise Online, το όνομα χρήστη και ο κωδικός πρόσβασης IMAP και SMTP μεταδίδονται στη Microsoft σε μορφή απλού κειμένου. Το XDA forum μπόρεσε να εμφανίσει τα διαπιστευτήρια μιας δοκιμής για έναν τρίτο πάροχο υπηρεσιών email στους διακομιστές της Microsoft.

xda credentials screenshot

Για τους χρήστες που δεν γνωρίζουν τις επιπτώσεις του απορρήτου, η χρήση του νέου Outlook μπορεί να φαίνεται αβλαβής.

Ο καθηγητής Ulrich Kelber όμως, Ομοσπονδιακός Επίτροπος για την Προστασία Δεδομένων και την Ελευθερία της Πληροφορίας της Γερμανίας, εξέφρασε την ανησυχία του για τα δεδομένα που συλλέγει το νέο Outlook. Ανακοίνωσε στο Mastodon την πρόθεσή του να ζητήσει μια αναφορά από τον Ιρλανδό Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση της προστασίας των δεδομένων και των προτύπων απορρήτου από εταιρείες όπως η Microsoft.

Η Microsoft δεν έχει εκδώσει κάποια δημόσια απάντηση σε αυτές τις επικρίσεις, ωστόσο, ο στόχος της εταιρείας είναι η προώθηση της στοχευμένης διαφήμισης. Το 2021, η Microsoft Advertising κέρδισε 10 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά η εταιρεία θέλει να διπλασιάσει αυτό το ποσό.

Τι είδους δεδομένα συλλέγει η Microsoft;

Σύμφωνα με τη διαφημιστική πολιτική της, η Microsoft δεν χρησιμοποιεί από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνομιλίες ή έγγραφα για τη στόχευση διαφημίσεων. Ωστόσο, οι διαφημίσεις που εμφανίζονται μπορεί να επιλεγούν με βάση άλλα δεδομένα που έδωσαν στην εταιρεία πληροφορίες για εσάς – όπως “τα ενδιαφέροντα και τα αγαπημένα σας, η τοποθεσία σας, οι συναλλαγές σας, ο τρόπος χρήσης των προϊόντων της, τα ερωτήματα αναζήτησής σας ή το περιεχόμενο που βλέπετε.”

Μια βαθύτερη εμβάθυνση στην πολιτική απορρήτου της Microsoft δείχνει ποια προσωπικά δεδομένα μπορεί να εξαγάγει:

  • Όνομα και στοιχεία επικοινωνίας
  • Κωδικοί πρόσβασης
  • Δημογραφικά δεδομένα
  • Δεδομένα πληρωμών
  • Στοιχεία συνδρομών και αδειοδότησης
  • Ερωτήματα αναζήτησης
  • Δεδομένα συσκευής και χρήσης
  • Αναφορές σφαλμάτων και δεδομένα απόδοσης
  • Δεδομένα φωνής
  • Δεδομένα κειμένου, μελάνης και πληκτρολόγησης
  • Εικόνες
  • Δεδομένα τοποθεσίας
  • Περιεχόμενο
  • Σχόλια και βαθμολογίες
  • Δεδομένα κυκλοφορίας

Η πολιτική προσφέρει μια ματιά στο πού μπορεί να καταλήγουν τα δεδομένα σας:

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















giorgos

Written by giorgos

Ο Γιώργος ακόμα αναρωτιέται τι κάνει εδώ....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).