Η Apple αναγνώρισε το περιστατικό που περιγράφουν από την Δευτέρα δεκάδες τουλάχιστον χρήστες κυρίως από την Αυστραλία, οι οποίοι βρήκαν κλειδωμένα iPhone, iPad και Mac και ένα μήνυμα από τον “Oleg Pliss” να καταθέσουν λύτρα μέσω PayPal για να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν ξανά smartphone, tablet και υπολογιστές.
Το κλείδωμα θεωρείται ότι έγινε με την μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στο iCloud και την υπηρεσία κλειδώματος αφού οι συσκευές δηλώθηκαν ως «lost». Δεν παραβιάστηκε το iCloud, γνώριζαν το Apple ID σας, δηλώνει η Apple.
H συζήτηση στο discussions.apple.com έχει επεκταθεί στις 22 σελίδες την δεύτερη ημέρα από 13 την πρώτη και τώρα υπάρχουν αναρτήσεις και από χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες αν και είναι μετρημένοι στα δάχτυλα.Στην σύντομη ανακοίνωσή της, η Apple δηλώνει ότι το iCloud δεν παραβιάστηκε. Προτρέπει δε τους χρήστες -χωρίς να αναφέρεται στον αριθμό τους ή στα αιτήματα για υποστήριξη- να αλλάξουν το Apple ID τους, το οποίο είναι συνήθως η κύρια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του χρήστη.Επίσης, συστήνει να μην χρησιμοποιείται ο ίδιος συνδυασμός ονόματος χρήστης (username, στην προκειμένη περίπτωση Apple ID) και password σε άλλες διαδικτυακές υπηρεσίες. Όσοι δεν επιλύσουν έτσι το πρόβλημα (οι περισσότεροι χρήστες αναφέρουν ότι οι συσκευές τους έχουν ήδη κλειδωθεί με άγνωστο passcode) καλούνται να αξιοποιήσουν την συνδρομητική υπηρεσία AppleCare ή να επισκεφτούν τα καταστήματα Apple.