Μια ταινία μεγάλου μήκους “που δημιουργήθηκε από μια πλατφόρμα λογισμικού ελεύθερου και ανοιχτού κώδικα που ονομάζεται Blender“, αναφέρει το Reuters, κέρδισε το Oscar καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, ξεπερνώντας ταινίες από μεγάλα στούντιο όπως η Disney/Pixar και η Dreamworks.
Τον Ιανουάριο το Blender.org αποκάλεσε το Flow “αποστολή του Blender, όπου μια μικρή, ανεξάρτητη ομάδα με πολύ περιορισμένο προϋπολογισμό μπόρεσε να δημιουργήσει μια ιστορία που συγκινεί το κοινό παγκοσμίως και να επιτύχει την αναγνώριση με περισσότερα από 60 βραβεία, συμπεριλαμβανομένης μιας Χρυσής Σφαίρας Καλύτερης ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και δύο υποψηφιοτήτων για Oscar”.
Το όλο project κόστισε 3,7 εκατομμύρια δολάρια, αναφέρει το NPR — και ο συγγραφέας/σκηνοθέτης Gints Zilbalodis ανέφερε ότι στο Blender.org χρειάστηκαν περίπου πεντέμισι χρόνια.
Zilbalodis: Αφού έφτιαξα μερικά shorts, συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι καλός στο σχέδιο και άλλαξα στο 3D γιατί μπορούσα να μοντελοποιήσω πράγματα και να μετακινήσω την κάμερα… Αφού τελείωσα την πρώτη μου ταινία Away, αποφάσισα να μεταβώ στο Blender [από τηυ εφαρμογή Maya] το 2019. Χρειάστηκε λίγος χρόνος για να μάθω μερικά πράγματα. Πολλοί από τους animators στο Flow χρειάστηκαν λιγότερο από μία εβδομάδα για να μεταβούν στο Blender…
“Δεν έχω δουλέψει ποτέ σε μεγάλο στούντιο, οπότε δεν ξέρω ακριβώς πώς λειτουργούν. Αλλά νομίζω ότι αν εργάζεστε σε ένα μικρότερο project indie κλίμακας, δεν πρέπει να προσπαθήσετε να αντιγράψετε αυτό που κάνουν τα μεγάλα στούντιο. Αντίθετα, θα πρέπει να αναπτύξετε ένα workflow που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς και τη μικρότερη ομάδα σας.
Μπορείτε να πάρετε μια γεύση από το στυλ κινουμένων σχεδίων στο επίσημο τρέιλερ του Flow
Το NPR αναφέρει ότι τελικά οι εικόνες του Flow “έχουν μια κινητική κομψότητα, με τη σαγηνευτική εμβύθιση ενός βιντεοπαιχνιδιού…”