Piracy online: Η πειρατεία δεν είναι πάντα αυτό που προσπαθεί να μας εμφανίσει η βιομηχανία της ψυχαγωγίας, σύμφωνα με νέα νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Indiana.
Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας εδώ και δεκαετίες δαιμονοποιεί την πειρατεία, και πολύ συχνά μέχρι σε σημείο παρωδίας.
Οι ομάδες της συγκεκριμένης βιομηχανίας, όπως η Ένωση Κινηματογράφου της Αμερικής, προτείνουν ολοένα και πιο επιθετικές και δαπανηρές “λύσεις” για το πρόβλημα (όπως αμφίβολες αγωγές και απαγόρευση των πειρατών από το διαδίκτυο), που ιστορικά δεν έχουν κάνει και πολλά για να επιβραδύνουν την παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων.
Piracy online: Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Indiana, αναφέρουν ότι η διαδικτυακή πειρατεία μπορεί μερικές φορές να έχει θετικό αντίκτυπο στις αγορές ενώ η υπερβολική επιθετικότητα, η αστυνόμευση και η τιμωρία των πειρατών μπορεί να είναι εντελώς αντιπαραγωγική.
“Όταν τα εμπορεύματα (πληροφορίες) πωλούνται στους καταναλωτές μέσω ενός λιανοπωλητή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα μέτριο επίπεδο πειρατείας φαίνεται να έχει εκπληκτικά θετικό αντίκτυπο στα κέρδη τόσο του κατασκευαστή όσο και του λιανοπωλητή, ενώ παράλληλα ενισχύει την ευημερία των καταναλωτών” αναφέρει η νέα έρευνα.
Για παράδειγμα, η έρευνα “The “Invisible Hand” of Piracy: An Economic Analysis of the Information-Goods Supply Chain” δείχνει ότι η μεγάλη επιτυχία της HBO, Game Of Thrones, σπάει ταμεία λόγω της μεγάλης διάθεσής της μέσω των αρχείων torrents.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η πειρατεία συχνά λειτουργεί σαν μια μορφή αόρατου ανταγωνισμού, συγκρατώντας την αύξηση τιμών τόσο από τον κατασκευαστή (HBO) όσο και από τον πάροχο (ας πούμε την Comcast). Αν οι τιμές αυξηθούν, οι χρήστες θα καταφύγουν πολύ απλά στην πειρατεία, δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερες απώλειες.
Η ιδέα ότι η πειρατεία ενεργεί σαν ανταγωνιστικός έλεγχος των αγορών δεν είναι νέο επιχείρημα. Αμέτρητες εταιρείες (όπως η Good Old Games) έχουν βρει ότι η καλύτερη λύση για την πειρατεία είναι να προσφέρουν φθηνότερα και καλύτερα προϊόντα χωρίς DRM. Αυτό από μόνο του, καθιστά την πειρατεία λιγότερο ευχάριστη. Όμως αυτό είναι ένα μάθημα που πολλά στελέχη της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας φαίνεται δεν θέλουν να το μάθουν.
Οι ερευνητές είναι σαφείς και αναφέρουν ότι τα ευρήματά τους έχουν και τα όριά τους και ότι δεν υποστηρίζουν ανοιχτά ότι οι εταιρείες θα πρέπει να αγκαλιάσουν πλήρως την πειρατεία. Υποστηρίζουν, ωστόσο, ότι εάν κατανοήσουν τα οφέλη της πειρατείας σαν μια μορφή αόρατου ανταγωνισμού, θα διαπιστώσουν ότι οι υπερβολικά επιθετικές προσπάθειες κατά της πειρατείας μπορούν να βλάψουν την αγορά.
Τα στελέχη της HBO έχουν δηλώσει δημοσίως ότι η πειρατεία μπορεί να αποδειχθεί επωφελής, γιατί δημιουργεί επιπρόσθετο ενδιαφέρον στους καταναλωτές.
Αυτό φαίνεται να συμβαδίζει με τον τρόπο που διαχειρίζεται η Netflix την αχαλίνωτη κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης της υπηρεσίας. Η εταιρεία βλέπει την κοινή χρήση των κωδικών περισσότερο σαν ένα διαφημιστικό εργαλείο, παρά σαν πειρατεία που πρέπει να σφυροκοπείται ανελέητα.
__________________
- DuckDuckGo: όχι δεν χρησιμοποιούμε browser fingerprinting
- Κατάποση LEGO: Ποιος είπε ότι οι παιδίατροι δεν έχουν χιούμορ
- Facebook Community Actions έρχονται οι αναφορές!
- ITE: έρευνα για το Twitter παρουσιάζεται στο NDSS τον επόμενο μήνα
- Kodi 18.0 Leia: Μόλις κυκλοφόρησε η final έκδοση