Με τη βοήθεια αρκετών τηλεοπτικών διαφημίσεων και οπλισμένο με αρκετά gigabytes για να χωρέσει χιλιάδες τραγούδια, το iPod είχε μία εκπληκτική κίνηση από την πρώτη του κυκλοφορία το 2001. Αλλά μάλλον οι μέρες αυτές έχουν περάσει.
Η Apple πούλησε μόλις 6 εκατομμύρια iPods κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών που συμπεριλάμβαναν και την περίοδο των γιορτών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση με τα κέρδη της εταιρείας. Αυτό είναι ένα μια πτώση της τάξης του 52% από τα περασμένα Χριστούγεννα, η πιο απότομη πτώση από έτος σε έτος που είχε το iPod, όσα χρόνια κυκλοφορεί.
foto Ηuffington Post
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία έσπασε ρεκόρ πωλήσεων τόσο για το iPhone όσο και στο iPad κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου. Η επιτυχία αυτών των δύο προϊόντων επέφερε το θάνατο του iPod.
Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, η μείωση των αγορών στα iPods υπήρξε σταθερή και αισθητή από το 2009, δύο χρόνια μετά τη κυκλοφορία του iPhone που ουσιαστικά, άρχισε να κανιβαλίζει τις πωλήσεις του “αδερφού” iPod. Με το iPhone μπορεί κανείς να έχει ένα τεράστιο αριθμό αρχείων μουσικής μαζί με όλα τα άλλα που κάνει ένα smartphone. Έτσι η χρησιμότητα του iPod άρχισε να φθίνει. Παρά τις προσπάθειες με το iPod Touch, ουσιαστικά ένα iPhone που δεν μπορεί να κάνει τηλεφωνικές κλήσεις, το iPod έμεινε στα αζήτητα. Ακόμη και ο Steve Jobs το είχε σχεδόν προβλέψει, όταν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του iPhone το 2007 ανέφερε ότι ήταν το “καλύτερο iPod που έχουμε κάνει ποτέ.”