Οι πλατφόρμες έξυπνων τηλεοράσεων παρακολουθούν όλο και περισσότερο ό,τι εμφανίζεται στις οθόνες των χρηστών μέσω της τεχνολογίας Automatic Content Recognition (ACR), δημιουργώντας λεπτομερή προφίλ θεατών για στοχευμένη διαφήμιση.

Η αυτόματη αναγνώριση περιεχομένου (ACR) είναι μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την αναγνώριση περιεχομένου που αναπαράγεται σε μια συσκευή πολυμέσων ή παρουσιάζεται σε ένα αρχείο πολυμέσων. Οι συσκευές με ACR επιτρέπουν τη συλλογή πληροφοριών κατανάλωσης περιεχομένου αυτόματα σε επίπεδο οθόνης ή ηχείου, χωρίς καμία εμπλοκή από τον χρήστη. Αυτές οι πληροφορίες συλλέγονται για σκοπούς όπως η εξατομικευμένη διαφήμιση, προτάσεις περιεχομένου ή πώληση σε εταιρείες που συγκεντρώνουν δεδομένα πελατών.
Η οθόνη σας που κάποτε την θεωρούσατε ιδιωτική έχει γίνει ένα μεγάλο διαφημιστικό πάνελ που μπορεί όμως και να σας κατασκοπεύει.
Η Roku, η οποία μετατράπηκε από μια εταιρεία hardware σε μια ισχυρή διαφημιστική εταιρεία, ανέφερε ετήσια έσοδα από διαφημίσεις 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2024 – ένα ποσό που αντιπροσωπεύει το 85% του συνολικού της εισοδήματος.
Για όσους δεν γνωρίζουν, η εταιρεία έχει εξαγοράσει επιθετικά άλλες εταιρείες που σχετίζονται με το ACR.
Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Antenna, το 43% όλων των συνδρομών streaming στις Ηνωμένες Πολιτείες υποστηριζόταν από διαφημίσεις μέχρι τα τέλη του 2024, γεγονός που δείχνει τη στροφή του κλάδου προς μοντέλα που χρησιμοποιούν τη διαφήμιση.
Να αναφέρουμε ότι οι περισσότεροι χρήστες συναινούν εν αγνοία τους σε αυτήν την παρακολούθηση κατά τη ρύθμιση των συσκευών τους. Αν και μπορούν να απενεργοποιήσουν τεχνικά το ACR στις ρυθμίσεις της τηλεόρασής τους, κάτι τέτοιο συχνά περιορίζει τη λειτουργικότητα της συσκευής.