Το Streisand Effect ή Φαινόμενο Στρέιζαντ αναφέρεται όταν κάποιος προσπαθεί να αποκρύψει πληροφορίες, και τελικά έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.
Πως ξεκίνησε ο όρος “Streisand Effect”;
To 2003, η Barbara Streisand είχε κινηθεί δικαστικά εναντίον του φωτογράφου Kenneth Antelman και της ιστοσελίδας Pictopia.com ελπίζοντας να εμποδίσει την κυκλοφορία μιας εναέριας φωτογραφίας του σπιτιού της. Αυτό που κατάφερε ήταν να πάρει το διαδίκτυο φωτιά και να δουν όλοι την επίμαχη φωτογραφία.
Το ίδιο συνέβη και με ένα βίντεο του Κοσμά Μαρινάκη Καθηγητή Οικονομικής Επιστήμης (Senior Lecturer of Economics στο Singapore Management University) και δημιουργό του Greekonomics.
Το βίντεο που αναφέρεται σε τριγωνικές συναλλαγές και την σχέση εξουσίας, τραπεζών και ΜΜΕ, κατέβηκε από το Greekonomics στο YouTube, όχι γιατί το κατέβασε η Google.
Ο Μαρινάκης ισχυρίζεται ότι δέχτηκε απειλές και ότι το κατέβασε μόνος του.
Όλα άρχισαν μετά από το παρακάτω βίντεο
Περί του βίντεο που δεν θα βρείτε πια στο Greekonomics. pic.twitter.com/T4199vpYvR
— Kosmas Marinakis (@Kos_Marinakis) December 21, 2024
Το αυθεντικό βίντεο, αυτό που κατέβασε ο Μαρινάκης άρχισε να γίνεται viral, αφού γνωρίζουμε πως ότι ανεβαίνει στο διαδίκτυο παραμένει εκεί. Το συγκεκριμένο βίντεο υπήρχε (και υπάρχει) αποθηκευμένο στο Internet Archive. Από την διαγραφή του και μετά όμως όλος ο κόσμος ασχολείται με αυτό, το ανεβάζει και το προωθεί σαν να μην υπάρχει αύριο.
Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επεδίωξαν ορισμένοι. Αν δεν ζητούσαν την διαγραφή του βίντεο θα το έβλεπαν λιγότεροι.
Όσο για το βίντεο, εκφέρει μια άποψη χωρίς αποδεικτικά στοιχεία, τσάμπα ο ντόρος. Αυτό που δεν μου άρεσε καθόλου προσωπικά είναι η διαφήμιση που περιέχει.