symantec logo

Symantec: Πως να προστατεύσετε τους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης

Με αφορμή την σημερινή Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, παραμένει ιδιαίτερα σημαντικό να μην ξεχνάμε το θέμα της ασφάλειας όταν βρισκόμαστε online σε καθημερινή βάση, ειδικά σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να διεισδύει στην καθημερινότητά μας, υπάρχουν ρυθμίσεις και χαρακτηριστικά ασφαλείας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διασφαλίσουν ότι η πληροφορία και η ψηφιακή του καθενός βρίσκεται υπό έλεγχο.

Κοινωνική δικτύωση

Η κινητήριος δύναμη του Internet σήμερα είναι η αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή τη στιγμή, ταυτόχρονα φίλοι “ανεβάζουν” ιδέες για γαμήλια πάρτι στο Pinterest, “ανεβάζουν” φωτογραφίες από τον πρωινό τους καφέ στο Instagram, προωθούν τα αγαπημένα τους outfit στο snapchat, κάνουν check in στο όταν βρίσκονται σε εστιατόρια, ανεβάζουν στο Vine τις γάτες τους, μοιράζονται φωτογραφίες των νεογέννητων τους στο Facebook και τουιτάρουν ελπίζοντας να μάθουν νέα για την πρεμιέρα της σειράς The Walking Dead.

Καθώς αυτές οι υπηρεσίες γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, γίνονται συχνότερα στόχοι απάτης, spam και phishing.

Γνωρίστε τις ρυθμίσεις σας

Το τμήμα Symantec Security Response συμβουλεύει τους χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να εξοικειωθούν με τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας και τις υπηρεσίες ασφαλείας που προσφέρονται από το κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές.

  1. Δημόσιο ή ιδιωτικό; Ως προεπιλογή, πολλές από αυτές τις υπηρεσίες ενθαρρύνουν τους χρήστες να μοιράζονται δημοσίως τα updates τους. Πολλοί προσφέρουν την ιδιωτικότητα ως καθολική ρύθμιση, δίνοντας τη δυνατότητα να κάνετε το προφίλ σας δημόσιο ή ιδιωτικό, ενώ αρκετά προσφέρουν περισσότερες επιλογές, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν ατομικά posts προς όλους ή προς συγκεκριμένους χρήστες. Ενημερωθείτε για αυτές τις ρυθμίσεις πριν ποστάρετε σε αυτά τα Μέσα.
  2. Ισχυρά password και επαναχρησιμοποίηση των password. Κάντε χρήση ενός ισχυρού password για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και μην επαναχρησιμοποιείτε τους κωδικούς σε διαφορετικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  3. Εφόσον είναι διαθέσιμο, δημιουργήστε δύο δικλείδες ταυτοποίησης.  Ορισμένες υπηρεσίες όπως το Facebook και Twitter προσφέρουν δύο είδη ταυτοποίησης ως ένα πρόσθετο μέτρο ασφαλείας για το λογαριασμό σας. Συνήθως, για να συνδεθείτε χρειάζεται να δώσετε ένα κωδικό, το οποίο είναι κάτι που γνωρίζετε. Χρησιμοποιώντας τη διπλή ταυτοποίηση, εισάγετε ακόμη κάτι που έχετε ήδη στην κατοχή σας, συνήθως με τη μορφή ενός τυχαίου αριθμού ή ενός token, το οποίο στέλνεται στο τηλέφωνό σας μέσω SMS ή μέσω μίας εφαρμογής ς αριθμών. Με αυτόν τον τρόπο, εάν ο κωδικός σας έχει αποκαλυφθεί, ο κλέφτης θα χρειαστεί την δικλείδα της δεύτερης ταυτοποίησης για να συνδεθεί.

Γνωρίστε τον εχθρό σας

Οι μεγαλύτεροι εχθροί των χρηστών της πλειοψηφίας μέσων κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογών είναι οι spammers και οι  απατεώνες που θέλουν να εισχωρήσουν στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης με στόχο την διείσδυση του spam, πείθοντας τους χρήστες να συμπληρώσουν έρευνες ή να εγκαταστήσουν εφαρμογές.

  1. Το δωρεάν υλικό δεν είναι ποτέ δωρεάν. Πολλοί απατεώνες θα προσπαθήσουν να δελεάσουν τους χρήστες με την ιδέα ότι μπορούν να κερδίσουν δωρεάν gadgets ή δωροκάρτες εάν συμπληρώσουν μία έρευνα, εγκαταστήσουν μία εφαρμογή, ή μοιραστούν ένα post στο κοινωνικό τους δίκτυο. Δεν είναι κάτι τόσο απλό, και όσοι προχωρήσουν, μπορεί να δίνουν παράλληλα και τις προσωπικές τους πληροφορίες.
  2. Επιθυμείτε περισσότερους followers και likes; Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει κάποιος να πληρώσει όταν προσπαθεί να αποκτήσει περισσότερους followers και likes. Είτε πρόκειται για την πληρωμή χρημάτων για την απόκτηση εικονικών followers και likes είτε με την οικειοθελή παροχή των credential του λογαριασμού σας ώστε να γίνετε μέλος ενός “κοινωνικού” botnet. Σίγουρα αυτά τα κόλπα δεν αξίζουν.
  3. Τα θέματα της επικαιρότητας γίνονται στόχος καταχρηστικής συμπεριφοράς. Είτε αφορούν αθλητικά γεγονότα ή σε pop stars, είτε σε θάνατο celebrities, είτε σε δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές ή το φινάλε σειρών, είτε σε ανακοινώσεις νέων , οι απατεώνες και οι spammers γνωρίζουν τι είναι πιο δημοφιλές και θα βρουν τρόπο να διεισδύσουν σε μία διαδικτυακή συζήτηση και να ξεγελάσουν τους χρήστες. Το γεγονός αυτό είναι αναπόφεκτο, γι’ αυτό σκεφτείτε διπλά πριν κλικάρετε σε links.
  4. Προέρχεται αυτή η φωτογραφία ή το βίντεο από εσάς; Αυτού του είδους οι  απατεώνες θέλουν τον κωδικό σας και θα προσπαθήσουν να σας πείσουν να τους το δώσετε εν αγνοία σας. Αυτό είναι το phishing. Εάν κλικάρετε στο link και σας στείλει σε μία ιστοσελίδα που μοιάζει με σελίδα εισόδου σε ένα κοινωνικό δίκτυο, μην πληκτρολογήσετε αμέσως τους κωδικούς σας. Ελέγξετε την διεύθυνση που έχει εμφανιστεί στην μπάρα, έτσι ώστε να μην είναι κάποιο μακροσκελές URL που απλά περιλαμβάνει τη λέξη Twitter ή Facebook. Ανοίξτε έναν νέο browser tab και πληκτρολογήστε μέσα το…twitter.com ή facebook.com για να δείτε εάν είστε ακόμη συνδεδεμένοι. Το πιο σύνηθες είναι να είστε ακόμη…

Κατανοήστε ότι όσο οι νέες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης και οι αντίστοιχες εφαρμογές γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς και mainstream, οι απατεώνες και οι spammers δεν βρίσκονται πολύ πιο πίσω, στην προσπάθεια εκμετάλλευσης τους.

Εάν κατανοήσετε τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας και τα επιπρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας που σας προσφέρουν αυτά τα δίκτυα, βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά σε μία πιο ασφαλή περιήγηση στο διαδίκτυο.

Επιπρόσθετα, εάν γνωρίζετε ποιος ενδιαφέρεται για τις πληροφορίες που διαθέτετε και τους τρόπους που θα προσπαθήσουν να σας ξεγελάσουν για να δώσετε πληροφορίες, θα μπορείτε να πάρετε τις καλύτερες αποφάσεις σχετικά με το ποια links πρέπει να κλικάρετε, ποιά posts να μοιράζεστε και που είναι ασφαλές να πληκτρολογείτε τον κωδικό σας.

Πηγή: e-pcmag.gr

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greeceggns

Get the best viral stories straight into your inbox!















Written by Δημήτρης

O Δημήτρης μισεί τις Δευτέρες.....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Το μήνυμα σας δεν θα δημοσιευτεί εάν:
1. Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, προσβλητικά ή ανάρμοστα σχόλια.
2. Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους.
3. Παρενοχλεί την ιδιωτική ζωή και τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα άλλων χρηστών.
4. Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
5. Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).