Θυμάστε την εποχή των video club; Με τις τεράστιες κασέτες (δεκαετία 80) και τις ουρές από τους καταναλωτές; Τη δεκαετία του 90 ήταν το DVD, ενώ το 1997 ο Reed Hastings ίδρυσε το Netflix. Ένας ανταγωνιστής για την ενοικίαση κασετών ή DVD που υποστηρίζεται από το διαδίκτυο. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν υπήρχαν καλές συνδέσεις.
Δεν ξέρω αν θυμάστε πόσο πολύ ήταν παρεξηγημένο αρχικά το Διαδίκτυο. Πολλοί ήταν αυτοί που θεωρούσαν ότι ο αντίκτυπος από τη νέα τεχνολογία θα μπορούσε να συγκριθεί με αυτόν που προκάλεσε ένα μηχάνημα φαξ. Η ρίζα αυτών των παρεξηγήσεων ήταν η θεώρηση του Διαδικτύου σαν μια συντηρητική καινοτομία.
Υπάρχουν όμως και οι ανατρεπτικές καινοτομίες, οι οποίες ξαναγράφουν τους κανόνες από την αρχή και ξεκλειδώνουν νέες δυνατότητες. Αυτές οι νέες δυνατότητες είναι συνήθως υποτιμημένες αρχικά μαζί με τα προϊόντα που τις ενσωματώνουν. Όμως με την πάροδο του χρόνου, οι νέες δυνατότητες – όπως το να μην χρειάζεται να φύγετε από το σπίτι σας για να παραγγείλετε ένα DVD, αποκτούν τεράστια αξία, αναστατώνοντας το κατεστημένο.
Όλοι μάθαμε πολλά από τη δεκαετία του ’90.
Το GPT-4 τώρα μπορεί να γράψει κώδικα, να διαγνώσει ιατρικά προβλήματα, να συνοψίσει επιστημονικά άρθρα, να μεταφράσει ξένες γλώσσες, να δημιουργήσει εικόνες και πολλά άλλα. Αυτό είναι το artificial general intelligence (AGI).
Έχουμε πλέον τη δυνατότητα να ενσωματώνουμε την νοημοσύνη σε όλες τις εφαρμογές μας. Τα τρέχοντα LLM μοιάζουν με έναν έξυπνο προπτυχιακό φοιτητή που έχει διαβάσει κάθε βιβλίο στον κόσμο, αλλά έχει διάρκεια προσοχής μόνο 10 δευτερολέπτων.
Οι πιο ενδιαφέρουσες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης μέχρι στιγμής είναι εκείνες που δεν αντιμετωπίζουν την τεχνητή νοημοσύνη σαν ένα αυτόνομο χαρακτηριστικό, αλλά μάλλον το βλέπουν σαν ένα νέο υπόστρωμα για δομικά χαρακτηριστικά.
Λοιπόν, το πως σκεφτόμαστε την AI έχει σημασία. Το να δίνουμε εντολές για να μας γράψει ένα κείμενο είναι μια αρκετά χλιαρή χρήση αυτής της τεχνολογίας. Είναι χρήσιμο, ναι, αλλά να θυμάστε ότι έχουμε έναν φοιτητή που έχει διαβάσει κάθε βιβλίο στον κόσμο. Οι πραγματικά ενδιαφέρουσες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης είναι εκείνες που είναι βαθιά ενσωματωμένες στο προϊόν και που προσφέρονται έξυπνα χωρίς καν να ζητηθεί.
Η χρήση της AI σαν ένα υπόστρωμα όπου πάνω του μπορούμε να δημιουργήσουμε, είναι κάτι άλλο. Η AI δεν είναι μια ξεχωριστή εμπειρία, είναι απλώς το προϊόν. Δεν είναι χαρακτηριστικό, ξεκλειδώνει χαρακτηριστικά. Εάν δεν χτίζετε με AI, πιθανότατα θα πρέπει να αρχίσετε να το κάνετε. Και αν αυτή τη στιγμή χτίζετε με την τεχνητή νοημοσύνη, προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα άλλο Netflix.