Μετά το 2035 δεν θα πουλιόνται νέα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντός των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα υπάρχουν μόνο ηλεκτρικά.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε την Πέμπτη την πλήρη απαγόρευση πώλησης καινούργιων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αρχής γενομένης το 2035. Οι ευρωβουλευτές και οι κυβερνήσεις των κρατών – μελών κατέληξαν σε συμφωνία με σκοπό την τήρηση των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων για την κλιματική ουδετερότητα.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει να επικυρώσουν επίσημα τη συμφωνία αυτή για να τεθεί σε ισχύ.
Οι μέρες του νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι σίγουρα μετρημένες, τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς για αρχή τερματίζεται η πωλήση καινούργιων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και ελαφρών οχημάτων δημόσιας χρήσης που καίνε βενζίνη ή ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χρονιά αυτή.
Στην απαγόρευση συμπεριλαμβάνονται και τα υβριδικά αυτοκίνητα (βενζίνη ή ντίζελ + μπαταρίες), ή με άλλα λόγια από το 2035 και μετά θα πωλούνται μόνο 100% ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα. Για μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία δεν ισχύει η απαγόρευση αυτή.
Στην ΕΕ υπάρχουν ήδη ορισμένοι από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πληρούν ένα μέσο όρο 95 γραμμάρια CO2 ανά 100 km. Εάν δεν το κάνουν, τους επιβάλλεται πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο CO2 ανά χιλιόμετρο πάνω από αυτό το όριο για κάθε όχημα που έχουν πουλήσει σε ένα δεδομένο έτος.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα έως το 2030 και κατά 50% για τα φορτηγά μέχρι το ίδιο έτος. Από εκείνο το σημείο, τα νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα έχουν μόνο άλλα πέντε χρόνια ζωής (έως το 2035), καθώς η ΕΕ αναμένει 100 τοις εκατό μείωση των εκπομπών CO 2 για όλα τα νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, όπως η Ferrari, η McLaren και η Aston Martin, θα λάβουν απαλλαγή που τους εξαιρεί από τον στόχο του 2030, αλλά και αυτοί θα πρέπει να είναι εντελώς χωρίς εκπομπές έως το 2035.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα υπάρχοντα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα της ΕΕ θα πρέπει να αχρηστεύουνε. Αλλά μάλλον το μέλλον τους δεν θα είναι ζοφερό, καθώς υποψιαζόμαστε ότι θα κληθούν να πληρώνουν βαριά φορολογία.
Η ΕΕ πάντως δημιουργεί κανόνες για την ταξινόμηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα, όπως η συνθετική βενζίνη που αναπτύσσεται από την Porsche, τη Siemens, και άλλους.