Τον περασμένο μήνα, η Google κυκλοφόρησε μια ενημερωμένη έκδοση της εφαρμογής Gmail για το iOS που έφερε τις ανανεώσεις των emails στο παρασκήνιο, ένα νέο χαρακτηριστικό στο iOS 7. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι τα email σας υπάρχουν στην συσκευή πριν τα ανοίξετε το Gmail. Αυτό μειώνει το χρόνο που χρειάζεται να αποκτήσετε πρόσβαση σε νέα μηνύματα από τη στιγμή που θα ανοίξετε την εφαρμογή. Όμως δεν άλλαξε μόνο αυτό που άλλαξε η Google.
Στο blog που ανακοίνωσε την ενημερωμένη έκδοση, η Google ανέφερε επίσης ότι το Gmail θα υποστηρίζει πλέον το χαρακτηριστικό single sign-on, όπως ακριβώς κάνουν και άλλες εφαρμογές της Gοοgle, (τα Maps, το Drive, το YouTube και ο Chrome) στο iOS. Αυτό ακούγεται πολύ πρακτικό θεωρητικά, ένα όνομα χρήστη και ένας κωδικός πρόσβασης για όλες τις εφαρμογές, αλλά όπως ανακαλύφθηκε μάλλον εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς
Πρώτη φορά έγινε αντιληπτό από το Quartz. To νέο χαρακτηριστικό single sign-on που προωθείται από την Gοοgle δεν είναι μια κίνηση διευκόλυνσης των χρηστών των υπηρεσιών της εταιρείας. Είναι μια κίνηση για να μπορέσει να συλλέξει περισσότερες πληροφορίες από το Gmail και άλλες υπηρεσίες της για τους διαφημιστές και τους marketers. Ο πραγματικός λόγος που η εταιρεία έφερε το single sign-on στην εφαρμογή του iOS (υπάρχει ήδη στο Android), είναι για να παρακολουθεί τις κινήσεις, τις συνήθειές σας, και να τα συλλέγει μέσα από κάθε εφαρμογή της.
Αν στείλετε ένα βίντεο με το Gmail σε κάποιο φίλο σας, η Google θα το διαβάσει και θα κρατήσει την πληροφορία. Αν παρακολουθείτε βίντεο στο YouTube και δεν είστε συνδεδεμένοι, η εταιρεία δεν μπορεί να αναγνωρίσει τι βλέπετε, πόση ώρα το βλέπετε, ή αν το σταματήσατε χωρίς να το δείτε όλο. Δεν μπορεί να παρακολουθήσει πιο θα είναι το επόμενο σας βίντεο κλπ. Με το single sign-on τα πράγματα αλλάζουν. Όπως συμβαίνει και με το Android, όταν χρησιμοποιείτε εφαρμογές της Gοοgle για iOS, η Google μπορεί να ακολουθεί τις κινήσεις σας και να παρακολουθήσει τις συνήθειές σας για να παρέχει στους διαφημιστές περισσότερες πληροφορίες για να τους βοηθήσει να δημιουργήσουν καλύτερες διαφημίσεις, αλλά και για να σας σερβίρει διαφημίσεις που σας τραβούν το ενδιαφέρον.
Αν χρησιμοποιείτε προϊόντα της Gοοgle, έχετε ήδη συμφωνήσει με τους όρους της εταιρείας. Συμφωνώντας έχετε επιτρέψει στην Google να παρακολουθεί τις συνήθειές σας. Να υπενθυμίσουμε ότι η νέα πολιτική απορρήτου της Gοοgle συστάθηκε το 2012 και οι αλλαγές θεωρήθηκαν παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ. Έχουν ήδη επιβληθεί πρόστιμα στην Gοοgle από τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ολλανδία για παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής, αλλά φυσικά η πολιτική προστασίας της ιδιωτικής ζωής δεν έχει αλλάξει.
Η τωρινή πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων επιτρέπει στην Google να συλλέγει και να συνδυάσει τις πληροφορίες από όλες τις υπηρεσίες της, και το single sign-on είναι η πιο ισχυρή και αποτελεσματική εφαρμογή της εν λόγω πολιτικής.