Όταν ένα κοινωνικό δίκτυο αγαπά τους χρήστες του προσέχει την ιδιωτική τους ζωή. Σωστό ή Λάθος; Ο Mark Zuckerberg προσπάθησε να μεταφέρει την εικόνα ενός πραγματικά ευεργετικού Facebook στο συνέδριο f8 της εταιρείας την Τετάρτη, αναφέροντας ότι θα κυκλοφορήσει μια ενημερωμένη έκδοση που θα αφήνει τα μέλη του να ανακτήσουν τις προσωπικές πληροφορίες που μοιράζονται με εφαρμογές τρίτων.
Ο Mark Zuckerberg ανέφερε ότι την παραμονή των 30ων γενέθλιων του, αποφάσισε ότι το Facebook θα “δημιουργήσει έναν πολιτισμό αγάπης για τους ανθρώπους που υπηρετεί”.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η νέα πολιτική του Facebook να δημιουργήσει μια υπηρεσία για τα μέλη του, η οποία θα δώσει την δυνατότητα επιλογής, για το ποια από τα δεδομένα του προφίλ είναι διαθέσιμα σε μία εφαρμογή τρίτων, ή ακόμα και της ανώνυμης σύνδεσης που δεν μοιράζεται πληροφορίες με καμία εφαρμογή, είναι κάτι το πρωτοπόρο και ακούγεται πολύ δελεαστική.
Είναι όμως μια συμπονετική πράξη αγάπης; Ένα σημάδι αθάνατης δέσμευσης του Facebook που θέλει να “βάλει τους ανθρώπους πρώτα”, όπως ανέφερε ο Mark Zuckerberg;
Αν και το νέο χαρακτηριστικό είναι διατυπωμένο σαν ευνοϊκό για τον χρήστη και έρχεται για την διασφάλιση της ιδιωτικής του ζωής, οι επιλογές που δίνει μπορεί να προστατεύουν από “τρίτους” αλλά είναι απλά και ένας άλλος τρόπος για να μάθει το Facebook ακόμα περισσότερα για τις δραστηριότητες των μελών του.
Οι νέες υπηρεσίες του Facebook, όπως αγορές μέσω του κοινωνικού δικτύου, απαιτούν μια αληθινή ταυτότητα, ένα αληθινό προφίλ.
Δίνοντας τους ανθρώπους περισσότερο έλεγχο πάνω στο τι προσωπικές πληροφορίες εμφανίζουν στις υπηρεσίες τρίτων, διασφαλίζει αυθεντικούς λογαριασμούς για το Facebook. Όμως δεν είναι μόνο αυτό.
Η Debra Aho Williamson, αναλύτρια της eMarketer δήλωσε: “Κάθε φορά που θα χρησιμοποιήσετε το Facebook για να συνδεθείτε σε μια εφαρμογή, το Facebook μπορεί να πιάσει όλες τις πληροφορίες και να τις χρησιμοποιήσει για να προβάλει δικές του στοχευμένες διαφημίσεις.”
Ο Mark Zuckerberg, ξέχασε να αναφέρει, ότι η ανάλυση των Big Data, προσφέρει στο πιάτο στους αναλυτές του κοινωνικού δικτύου τι κρύβετε και τι εμφανίζετε. Έτσι το Facebook, δια της ατόπου μπορεί να εξακριβώσει τι είναι αλήθεια και τι όχι. Είναι όμως μόνο αυτό;
Όπως δήλωσε ο Mark Zuckerberg την Τετάρτη, πολλοί άνθρωποι διστάζουν σήμερα να πραγματοποιήσουν “Σύνδεση με το Facebook” κατά την εγγραφή τους σε μια νέα υπηρεσία. Ανησυχούν για ότι θα αφήσουν μια εφαρμογή να έχει πρόσβαση στο λογαριασμό τους στο Facebook, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι αγορές τους θα εμφανίζονται στους φίλους τους, ή τα μηνύματα της νέας υπηρεσίας θα κατακλύζουν και αυτούς και τους φίλους τους. Έτσι αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει μια νέα εγγραφή, το κάνει με τον παραδοσιακό τρόπο,δημιουργώντας ένα νέο όνομα χρήστη, ή χρησιμοποιώντας εναλλακτικά το Gmail ή το Twitter.
Έτσι το Facebook χάνει πελάτες. Ίσως το χάνει πελάτες δεν σας λέει τίποτα και χρειάζεται περαιτέρω εξήγηση. Το Facebook δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις συνήθειες των χρηστών του αν παρακάμψουν το login με το Facebook, χάνει πληροφορίες και δεδομένα που του έδιναν περισσότερα για την ταυτότητα του μέλους του.
“Αν οι άνθρωποι συνδεθούν σε μια εφαρμογή μέσω του Facebook, τότε το Facebook γνωρίζει περισσότερα για το χρήστη. Ξέρει περισσότερα για τις εφαρμογές που χρησιμοποιεί, πόσες εφαρμογές χρησιμοποιεί και πόσο συχνά”, δήλωσε ο Nate Elliott στην Huffington Post, ένας αναλυτής της εταιρείας ερευνών Forrester.
“Αυτό δίνει στο Facebook την θεωρητική δυνατότητα να προσφέρει καλύτερα στοχευμένες εφαρμογές στους χρήστες του.”
Οι προγραμματιστές χάνουν φυσικά δεδομένα με την φαινομενικά συμπονετική στροφή του Facebook. Ο Elliott ανέφερε ότι όταν ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε τη νέα πολιτική, το κοινό του f8, το οποίο αποτελούνταν κυρίως από προγραμματιστές, ήταν σιωπηλό.
Μπορούμε να εμπιστευτούμε την “αγάπη” του Facebook; Το “νέο” Facebook θα είναι τόσο διαφορετικό από το Facebook που γνωρίζαμε;
“Το απόρρητο είναι σαν ένα γιο-γιο για το Faceook”, δήλωσε ο Elliott. “Μερικές φορές είναι κοντά, και μερικές φορές είναι μακριά.”