Το 2019, ο πάροχος εργαλείων SEO Ahrefs ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μια δική της μηχανή αναζήτησης. Αφού επένδυσε 60 εκατομμύρια δολάρια (δικά της χρήματα), αυτόν τον μήνα αυτή η μηχανή αναζήτησης ξεκίνησε επιτέλους με το όνομα “Yep” και η Ahrefs την αναφέρει σαν “ανταγωνιστή της Google”.
Ωστόσο, έχουμε δει πολλούς “ανταγωνιστές” και “δολοφόνους” της Google να έρχονται και να παρέρχονται τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Επομένως, προς το παρόν, ας την ονομάσουμε εναλλακτική της Google…
Η Yep σύμφωνα με τους κατασκευαστές δεν θα συλλέγει προσωπικά στοιχεία (π.χ. ακριβή γεωγραφική τοποθεσία, όνομα, ηλικία, φύλο) από προεπιλογή και το ιστορικό αναζήτησης της Yep δεν θα αποθηκεύεται πουθενά.
Τα δεδομένα που ενδιαφέρουν την Yep είναι τα συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία αναζήτησης για τη βελτίωση των αλγορίθμων, ορθογραφικών διορθώσεων και των προτάσεων αναζήτησης, σύμφωνα με την εταιρεία.
“Με άλλα λόγια, αποθηκεύουμε ορισμένα δεδομένα στις αναζητήσεις, αλλά ποτέ με τρόπο προσωπικά αναγνωρίσιμο”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ahrefs, Dmytro Gerasymenko…
Τι θα χρησιμοποιεί η Yep από κάθε αναζήτηση:
- Λέξεις-κλειδιά.
- Η προτίμηση της γλώσσας του προγράμματος περιήγησης.
- Κατά προσέγγιση η γεωγραφική περιοχή στην κλίμακα μιας περιοχής ή μιας πόλης (από την διεύθυνση IP)
Το AhrefsBot επισκέπτεται περισσότερες από 8 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες κάθε 24 ώρες, γεγονός που το καθιστά το δεύτερο πιο ενεργό πρόγραμμα ανίχνευσης στον Ιστό, μετά από την Google, αναφέρει η Ahrefs. Για 12 χρόνια, το AhrefsBot κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, και οι προγραμματιστές χρησιμοποιούσαν αυτά τα δεδομένα για να τροφοδοτήσουν τη βάση δεδομένων τους με πληροφορίες SEO. Το ευρετήριο αναζήτησης της Yep ενημερώνεται κάθε 15 με 30 λεπτά. Καθημερινά, η εταιρεία προσθέτει 30 εκατομμύρια ιστοσελίδες.
Η Ahrefs ανέφερε ότι το κέντρο δεδομένων της αυτή την στιγμή βρίσκεται στην Σιγκαπούρη και χρησιμοποιεί 1.000 διακομιστές περίπου που αποθηκεύουν και επεξεργάζονται 100 petabyte web δεδομένων (ιστοσελίδες, σύνδεσμοι μεταξύ των σελίδων και ευρετήριο αναζήτησης). Πριν από το τέλος του έτους, η Ahrefs σχεδιάζει να ανοίξει ένα νέο κέντρο δεδομένων στις ΗΠΑ.
Η Yep υποστηρίζει ότι θα δίνει το 90% των εσόδων της από διαφημίσεις στους δημιουργούς περιεχομένου.
Πολλές υποσχέσεις από μια εταιρεία που προσπαθεί να σταθεί απέναντι από την Google. Για να δούμε πόσο μακριά θα φτάσει…