Reuters: Ομάδες καταναλωτών και υπεράσπισης δικαιωμάτων των παιδιών ζήτησαν από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) να διερευνήσει τη νέα εφαρμογή – υπηρεσία της Google, YouTube Kids.
Οι οργανώσεις υποστηρίζουν ότι η νέα εφαρμογή της Google στοχεύει το νεανικό κοινό με διαφημίσεις που σερβίρονται μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας-εφαρμογής.
Η νέα υπηρεσία YouTube Kids κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο και διαθέτει επώνυμα κανάλια τα οποία διαχειρίζονται εταιρείες όπως η McDonalds και η Fisher-Price.
Διαθέτει περιεχόμενο φιλικό προς τα παιδιά, όπως κινούμενα σχέδια, αλλά χρησιμοποιεί και διαφημίσεις που διαθέτουν τους ίδιους χαρακτήρες – μια πρακτική που απαγορεύεται στην αμερικανική καλωδιακή τηλεόραση από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών.
Οι επικριτές της νέας υπηρεσίας του Google, υποστηρίζουν επίσης ότι το YouTube δεν αναφέρει πότε το περιεχόμενο άλλων χρηστών, όπως τα unboxing βίντεο νέων παιχνιδιών, χρηματοδοτούνται από εταιρείες και προβάλλονται για διαφημιστικούς σκοπούς.
Οι ομάδες υπεράσπισης των παιδιών κατέθεσαν όλες τις παραπάνω παρατηρήσεις τους στην αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) σήμερα ζητώντας να ερευνήσει περαιτέρω το θέμα.
Ένας εκπρόσωπος του YouTube δήλωσε στο Reuters:
“Έχουμε συνεργαστεί με πολλές ομάδες υπεράσπισης των παιδιών κατά την ανάπτυξη του YouTube Kids και είμαστε πάντα ανοιχτοί σε κάθε ανατροφοδότηση σχετικά με τους τρόπους για τη βελτίωση της εφαρμογής. Οι υπογράφοντες της παρούσας επιστολής δεν ήρθαν απευθείας σε επαφή μαζί μας και διαφωνούμε με τους ισχυρισμούς τους.”
Το παράξενο φυσικά, θα ήταν να συμφωνούσαν. Αλήθεια εσείς θα θέλατε να προβάλλεται διαφημιστικό περιεχόμενο σε αυτά που βλέπουν τα παιδιά σας;
Να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα το θέμα δεν είναι άγνωστο, καθώς όλα τα τηλεοπτικά κανάλια προβάλλουν ανεμπόδιστα διαφημίσεις στις ζώνες παιδικών εκπομπών.